Meneekö Vahvistimien virtapiuha ja RCA-johdot tai kaiutinjohdot vierekkäin? Se aiheuttaa vinkumisen.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Virta kuskin puolelt ja rca vänkärin puolelt.. Kaiutinjohot vakiot..Eli mankalta taakse menevät johot on muutettu vahvistimelt eteen meneväks. juu. sielthän se tulee ku eiks ne mee siel kuskin puolen kynnyskotelos??
<font size=-1>[ This Message was edited by: cdxvecculi on 2003-09-28 12:29 ]</font>
Tuleeko häiriö vain silloin, kun auto on käynnissä vai aina? Jos olet juottanut rca:t itse niin siinä vois olla tutkimisen sarkaa, tai sitten laturilta runkoon parempi maadoitus.
Ei se häiriö kaiutinjohtoihin vaikuta ainakaan siinä määrin kuin RCA-johtoon. Älä kysy miksi. Sen kai tiesitkin, että RCA-johto ja MIKÄÄN virtajohto ei saa missään vaiheessa mennä vierekkäin. Jos RCA-johdon pitää ylittää virtajohto, niin tee se ylitys 90 asteen kulmassa, niin ei tule häiriötä.
Pyöritä norm.1.5mm2 johtoa mankan virtajohdon päälle. ja maadoita se johto VAIN toisesta päästä, pitäis vinkunan hieman vähentyä tai sit kokonaan niin kuin minulla.
Itse olen laittanut mahdollisimman paksun kaapeli soittimen ja vahvistimen välille(laitteiden runkoihin kiinni) ja maadoituksen ainoastaan vahvistimen päästä auton runkoon. Eli ei soittimen päähän maadoitusta ollenkaan. Kyseisen toimenpiteen on tarkoitus poistaa potentioero laitteiden väliltä. On toiminut.
Tais olla joku liitos hieman löysäl ku käytin vahvistimen pois ja laiton uudestaan ni loppu vinkuminen.. välil hieman ääntää ku oikeelle kääntää mut ei paha.. Sit kuhan teen lopullisen asennuksen ni pitää kattoa kaikki johot kunnol..