Astra G äänieristys

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Juhi kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:Pitää vain ensin sitten huolella lämmittää takakontista pellit jollain puhaltimella... ennenkuin alkaa asentelemaan..
Miksi ?
Miksi ei, tarttuu paremmin tuo liimapinta.. Vaikka ohjeissa sanotaan, ettei lämmitystä tarvitse.. :)

Takakonttiin on nyt laitettu eristystä.. Elikkä 2 pakettia ostin ja levyjä jäikin vielä joku 4 toisesta paketista... Takakontista tuli todellakin hiljainen, mutta melua on silti vielä sisällä aivan liikaa..

Seuraavaksi lienee käsittelyyn ovet, kuskin ja repsikan jalkatiloihin tulevat "pyöräkotelo" pellit. Ja vielä ajattelin päästää takapenkkiä irti jotta pääsee sieltä takapyöräkotelon peltejä paremmin vaimentelemaan.

Mutta, saas nyt nähdä milloin taas aikaa ja innostusta alkaa kyseiseen hommaan.. Alkaa nuo kelitkin olemaan aika kylmiä tehdä yhtään mitään.. :P

Auton myynti / vaihtokin on ollut jo mielessä enemmän kuin 100 kertaa.. :D Omega, Vectra.. Kukaties Audi? :)

Tässä kuitenkin yksi kuva takakontista. Omasta mielestäni tuo on aivan riittävä takakontin vaimennus, sitä mölyä kun tulee auton sisään niin paljon kaikkialta muualtakin kyseisessä autossa..

http://img409.imageshack.us/img409/4821 ... 003oo2.jpg
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Timba
'Senator'
'Senator'

Re: Astra G äänieristys

Viesti Kirjoittaja Timba »

Minne seuraavaksi kannattaisi laittaa vaimennusmattoa kun nyt on etuoviin hiukan lätkitty, takapyörän kotelot ja vararenkaan syvennys vaimennettu? Itse ajattelin seuraavaksi vaimentaa etujalkatilan, mutta onko jotain muita paikkoja vielä mikä vaikuttaa ajomeluun?
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Saako etuovet vaimennettua hyvin, vai onko siellä paljonkin tavaraa edessä? Airbagin anturi ainakin on jossain oven sisällä.
Onkos tosta Silen coat-matosta mihinkään?
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Zafira kirjoitti:Saako etuovet vaimennettua hyvin, vai onko siellä paljonkin tavaraa edessä? Airbagin anturi ainakin on jossain oven sisällä.
Onkos tosta Silen coat-matosta mihinkään?
Etuovet saa eristettyä kohtalaisen helposti. Ovissa on sen verran kookkaita reikiä, että raskasmaton saa sovitettua pintapeltiin sopivan kokoisina paloina. Airbagin tunnistin ei muistaakseni ollut kyllä ovessa, mutta vaikka olisikin niin ei se tätä projektia haittaisi.

Itse vedin Vibroplastia ovien pintapellin selkään. Itse ovipahvit vuorasin Noise Killerillä ja päälystin 10mm vaahtomuovimatolla, mitä laitoin parhaimillaan viisikin kerrosta mihin mahtui. Pääosin ovipahveihin ei tainnut mahtua kuin yksi kerros mattoa tosin.

Kuva
Noise Killer pitäisi levittää massaruiskulla jotta saavutettaisiin optimi ainevahvuus, mutta itse sudin ihan pensselillä.

Kuva
Kaikki pahvit vuorattiin vielä vaahtomuovieristeellä.

Itse ovesta ei tullut aikanaan otettua yhtään kuvaa, joten siitä ei mitään havainnollistetta.
Kuva
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Otetaan vielä vinkkejä miten ovipahvit saa irti? :D Edestä ja takaa.
Bäri
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Bäri »

Itse laitoin tota Vibroplastia kolme kerrosta kaikkiin oviin ja ihan jees tuli. Vielä pitäisi laittaa midien taakse jotain pehmeämpää materiaalia että soisivat paremmin :-? Onko ehdotuksia/kokemuksia mitä sinne kannattaisi laittaa? Mielellään semmoista eristettä joka ei ime vettä, on suht helppo laittaa ja pysyy paikallaan.
Zafira kirjoitti:Otetaan vielä vinkkejä miten ovipahvit saa irti? :D Edestä ja takaa.
Parit ruuvit ovat näkyvissä pahvien alareunoissa ja loput piillotettu "käsinojien" taakse. Edestä pitää ottaa käsinojien etulevy irti ja sieltä löytyy pari kiinnike ruuvia, se levy lähtee kun varovasti kampeaa irti. Kun kaikki ruuvit on saanut pois niin repäisii pahvin irti ja nostaa ylöspäin. Pahvin yläreuna voi olla aika tiukasti kiinni siinä ikkunan raossa, eli voimaa voi tarvita, mutta lähtee kun kampee siti ylöspäin jommasta kummasta reunasta.

Tovottavasti tosta olis jotain apua ja joku jolla on sama hallussa voipi korjata virheet :D
Vastaa Viestiin