Omega 2.5 nakuttaa????

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

jama78 kirjoitti:No niin forte käsittely ja öljyn vaihto tehty ja ei kyl auttanu yhtään!!! Makailin siin auton alla ja päällä niin kuuluu kyl venakopan alta osa mut mun mielestä myös ala kerta pitää ihmeen kovaa meteliä!!!! Ja kylhän se pakosarjakin vuotaa!!! Onko noi sarjat yleensä halki vai tiiviste vuotaa et osaa varautua?????? :lollis: :yawn: :lollis: :evil:
Korjaappas ne pakosarjat ekaks nii loppuu ne ylimääräset äänet.
Skoda Octavia -08
yussi
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Omega 2.5 nakuttaa????

Viesti Kirjoittaja yussi »

tuossa männä talvena piti hommata vaihtokone tohon Omppuun.
Masentaja sanoi, notta yksi nostaja siellä nakuttaa ja että saattaa korjaantua Fortella. No tietty se piti tehdä, kun ääni häiritsi.
Itse käsittelyssä ääni hävisikin, mutta 5w-40 Shelliläiset kun laitettiin koneeseen, se nakutus palasi.
Nyt kun olen vihdoinkin saanut tuon ajokortin takaisin, niin olen antanut ihan huolella happea koneelle. Eipä se vaan parane. Ainoastaan olen havainnut, että nakutus häviää kokonaan, tai vaimenee radikaalisti moottorin ollessa todella kuuma.
Pari kysymystä siis:
1. Voiko reippaasti vuotava venakopankansi vaikuttaa? Eli tiivisteet uusimalla korjautuuko?
2. Entäs tuota öljylaatua vaihtamalla?
jama78
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jama78 »

Ai kaivoit vanhan topicin esiin :peukku: Ei noi venakopat kyl nakutukseen vaikutu (mun meilestä). Mulla on kone ollu jo jonkin aikaa polvella ja nyt siellä on kaikki venan painimet uusia. Panin kaikki uusiks ku kerran on auki :yes: Mulla oli myös molemman puolen pakosarjojen viimeiset pinnapultit poikki. Nyt vaan heitti rojektin jäihin vitutuksen takii ku NISTIT oli käyny kylässä ja vieneet mankan, molemmat katit, syylärin, imusarjan ylä ja väliosan sun muuta sälää ja vetäneet molempiin kylkiin jäljet ja lukot tietysti paskana :evil: Nyt pitäs vakuutus yhtiön kans alottaa tappelu (luultavasti) et saa nähä millon on taas kunnossa :evil: :evil:
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
yussi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja yussi »

Nostin, kun on ajankohtainen, enkä löytänyt haku toiminnolla tyydyttävää vastausta.
Viikonloppuna olisi tarkoitus tuossa etupihalla purkaa imusarjaa sen verran, että pääsee tuohon vuotavaan koppaan käsiksi ja vaihdan sen tiivisteen. Jemma nimisestä paikasta löytyy sata varmuudella ainakin suorat kopat, jotka realisoin vanhasta koneesta talteen.
Tiivisteet tarttee tilata huomen aamulla ennen töihin lähtöä.
Tartteekohan tuo muuta kun ne venakopan tiivisteet? Ei hoksannut katsoa purkaessa :D
jama78
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jama78 »

No niissä venakopan kiinnitys pulteissa on jokaisessa o-rengas itellä ne oli ainakin ihan koppurat. Tietysti ne imusarjan tiivarit kannattas varmaan kans vaihtuu ku kerran on auki. Ite mienasin koppiin laittaa vielä tiiviste massaa uusien tiivareiden lisäks niinhän siinä ohjeessakin taidettiin neuvoa.
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
Latuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Itselläkin C25xe koneessa nakutti kylmänä vähän turhan paljon shellin helix ultralla (5w-40). Sit vaihdoin Valvolinen max life 10W-40 ja koko napsutus hävisi kokonaan. Nykyisin on Castrolin Magneticit eikä niilläkään napsuta yhtään. Et varmaan kokeilisin eka öljyä vaihtaa
Vastaa Viestiin