Moro kaikille
Aluksi täytyy sanoa että olen etsinyt kaikki tätä koskevat postaukset täältä ja muilta forumeilta esim. http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000390499 ,jossa olen keskustellut samasta asiasta nikillä Make73.
Olen hakenut netistä useita tunteja asiaa koskevaa tietoa ja tässä yksi parhaista ellei paras vikakoodeja koskeva sivu:
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... _codes.htm
Ongelma on se että elektroniikan merkkivalo on nyt parin viikon aikana syttynyt useita kertoja ja joskus se sammuu uudelleen käynnistyksen jälkeen ja joskus ei, jolloin auto ei tahdo kunnolla lähteä käyntiin.
Mitään nykimistä tai muuta havaittavaa häiriötä ei ole paitsi tietysti nykäys kun hätävirtapiiri kytkeytyy päälle. Jos kierroksia on tarpeeksi ei auto sammu mutta jos olet joutokäynnillä se sammuu valon syttyessä.
Kytkin jumpperin 16-pin ALDL liittimen nastojen 5 ja 6 välille ja sen jälkeen virrat päälle. Vikakoodina vilkkuu koko ajan 0335, ei aloitus koodia eikä välikoodia, pelkkä 0335 **********-***-***-*****
Yritin samaa auton käydessä, mutta silloin ei koodia näy lainkaan. Kokeilin myös nollata vikakoodin(t) ja ajelin niin kauan että vika taas tuli, eli muutaman kilometrin ja kokeilin lukua uudestaan, taas pelkkä 0335.
0335 on siis Crank sensor ja TopBuzz:n(Alan Knight) mukaan:
"A healthy car should display a stream of code 12's (note: some ECU systems will also show code 31 (or 0335 for Simtec) because it doesn't see the engine turning over, this is not a fault because you haven't started the car)."
Siis se on ihan normaalia!?!
Osaisiko joku sanoa mitä olen tehnyt väärin vai onko mahdollista ettei ECU ole tallentanut lainkaan varsinaisen vian koodia?
On sitten turha mennä Opel huoltoon luetuttamaan vikakoodi, josta joutuu köyhtymään 45eur pelkästä luvusta joka kestää noin minuutin!
Vian etsiminen arvaamalla eli vaihtelemalla eri antureita ei ole ainakaan minulle taloudellisesti mahdollista
Niin ja kontaktipintojen CRC:tä joka siis tarkoitettu elektroniikalle, niin sitä olen suihkuttanut lähes jokaiseen liittimen mutta ei ole auttanut. Useinhan kyse voi olla pelkästä hapettumasta/kosteudesta.
Siis apuja kiitos jos joku osaa sitä tarjota
Ps. Jos joku haluaa kyseisen järjestelmän 16-pin liittimestä kunnollisen kuvan, jossa selitys pinnien paikasta niin voin lähettää sen sellaiselle joka voi pistää sen vaikka omalle nettisivulleen.
Liitin on ainakin omassa autossa sulakerasiassa sulakkeiden vasemmalla puolella.
Pin1 on liittimen vasemmassa alareunassa oven puolella siis(joka tosin on tyhjä) ja pin8 samalla puolella liittimen yläreunassa (joka sekin on tyhjä).
Pinnit 5 & 6 kytketään siis yhteen.
Jumpperiksi sopii vaikka klemmari, itse käytin sulaketta johon juotin jalat.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2003-08-03 08:40 ]</font>