tota laitoin ylvääseen vecculiini -40 weitecin alusta ja 205/45 16" renkaat ja vanteet on 16" et 38 ja ottaa kiinni takalokareihin.. mulla sanottiin liikkeessä että mahtuu pyöriin eikä ota kiinni mutta niin vaan kävi että ottaa kiinni.. PRKL.. mitähän pitäis tehä kun en millään viittis ottaa muovilokareita pois koska sit mun vecculi alkaa mädäntyä supernopeesti?!?! jotain vinkkejä?
Mikäli olet rengasliikkeessä maininnut, että autossa -40mm. jouset, ja sieltä ostamasi renkaat ja vanteet eivät mahdu, niin se on rengasliikkeen vika. Eli ei muutakun heihin yhteyttä ja kyselemään mitä tehdään...eri ET tms.
Sellasta kannattaa kokeilla, että kuumailmapuhaltimella lämmittää ja koittaa muotoilla sitä kohtaa mistä kraappii kiinni.Itsellä vähän raapi sisälokariin, mutta ei enään tuon muotoilun jälkeen.
On 2003-09-29 16:29, wiquel wrote:
Mikäli olet rengasliikkeessä maininnut, että autossa -40mm. jouset, ja sieltä ostamasi renkaat ja vanteet eivät mahdu, niin se on rengasliikkeen vika.
Ei jouset vaikuta millään tavalla siihen että mahtuuko joku rengas/vanne yhdistelmä pyörimään.Jos ET ja/tai leveys on väärä niin se on aivan sama mitkä vieterit autossa on,jossain vaiheessa se raapii aivan takuulla kiinni.
siis ALUSTA eli jouset ja iskarit... ei liity mitenkään jousiin sen kyllä tiiän.. mutta ihmetyttää vaan kun se rengasliikkeen äijä sano että ne mahtuu pyöriin siellä hyvin vaikka autoo on madallettu...
Joo, munkin mielestä kannattaa eka kokeilla tuota kuumailmapuhaltimella lämmittämistä. Lämmitä varovasti, ettei maali ala kärsiä ja samalla paina loksua sisemmäksi/ylemmäksi.
vectran vakiovanteethan on ET 49, calibrassani on ET 35 vanteet ja ottaa aikas herkästi töyssyissä kiinni etukaariin joka on hyvin ikävää pidon kannalta ( madallettu 32/33mm )
Moka menee rengasliikkeen piikkiin jos kerta on siä sanonu että mahtuu pyöriin.Itellä kävi keväällä sama homma madalluksien ja kiekkojen kans ja rengasliike otti täyden vastuun tapahtuneesta ja vaihtoi ilman mitään lisäkustannuksia renkaat ja vanteet sopiviin.
no perkeles! mä nimittäin aattelin tehä täysin saman jutun eli -40mm weitec ja sit just saman kokoset vanteet samalla ET:llä! ja kumitki on samat! nyt rupes mietityttää... kai se auttaa jos niitä lokareita vähä modaa....
osta vaikka eri eeteellä nii pyörii tosi hienosti.. ei se ota kun ihan siitä reunasta.. huomenna otan pyörän"t" pois ja annan kuumailma puhallinta niille... tänää olin auton kans leimalla nii sano vaan että on näköjään vähän ottanu kiinni tonne sanoin vaan et asia korjaantuu huomenna..
katsastus äijä sano että sulla on ihan sairaan hienot mittarivalot ja vanteet... ledit ja vanteita en kerro..