Alotetaan tää nyt tällä: En nyt keksiny minkä aiheen alle tää ois pitäny laittaa, niin laitoin tänne. Jos on ihan vika paikka niin saa siirtää
Nyt kun on ollut kesä ja ilmastointia saanu huudattaa täyttä. Olen ihmetelly auton tehottomuutta kompuran pyöriessä. Eli kuin paljo tuo verottaa renkaille menevästä tehosta?
Kun ei tuo x16xel muutenkaan mikään tykki ole
Näillä mennään!.. EI mulle muutakaan annettu
VW Passat 3C 1.9TDI sedan
Autolehet kirjotti viimekesän puolella että kompuran ottaessa täydet tehot irti tehohukka oli pahimmillaan liki 15hp! Et jos tosta 100hp koneesta on yht`äkkiä 85hp käytössä eron huomaa
Tossa ompussa kompura puottaa ittensä pois pelistä täyskaasukiihytyksessä ilmeisesti juuri tuon tehohukan takia.. Kuulee myös selvästi kun ikkuna auki lähtee lämä tiskissä painamaan niin kompura naksahtaa poies ja kaasun löysätessä menee päälle
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
Antti H kirjoitti:Autolehet kirjotti viimekesän puolella että kompuran ottaessa täydet tehot irti tehohukka oli pahimmillaan liki 15hp! Et jos tosta 100hp koneesta on yht`äkkiä 85hp käytössä eron huomaa
Tossa ompussa kompura puottaa ittensä pois pelistä täyskaasukiihytyksessä ilmeisesti juuri tuon tehohukan takia.. Kuulee myös selvästi kun ikkuna auki lähtee lämä tiskissä painamaan niin kompura naksahtaa poies ja kaasun löysätessä menee päälle
Jeap ja ku tuossa motissa alavääntö ei hirveemmin tunnu olevan Välissä tuntuu toi kulkeminen todella raskaalta pienillä kierroksilla. Säätyykö tuo kompura mitenkään kierrosten mukaan?
Jostain muistan lukeneeni et siellä siirtys joku seinämä?
Ja ainiin: Huomaako noilla isommilla moottoreilla normiajossa sitä onko kompura kytkeytyny vai ei? Ihan näin vain mielenkiinnosta utelen
Kyllähän tuo viikon ilmastointi päällä ajelun ja 2000km jälkeen huomas selvästi kun ajo seuravaan kerran ilman ilmastointia, tokikaan tehoa ollu siltikään juurikaan mutta kiihtyyhän se keviämmin huomattavasti ilman kompuranpyörittämistä.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kyllä sen itekkin tuossa astran ratissa huomaa tuon että on kompura päällä. Tekee viel ihanan teho montun siinä ennen 3500rpm, jonka huomaa todella selkeästi. Tuntuu että sieltä vois olla kadoksissa enemmänkin kuin 15hp.
Omenalimu kirjoitti:Kyllä sen itekkin tuossa astran ratissa huomaa tuon että on kompura päällä. Tekee viel ihanan teho montun siinä ennen 3500rpm, jonka huomaa todella selkeästi. Tuntuu että sieltä vois olla kadoksissa enemmänkin kuin 15hp.
Aikalailla samoja fiiliksiä mullaki.
Itsella A4 1,8 pappakoneella ja kyllä todellakin huomaa kompuran käynnissäolon. Alavääntö etenkin häviää melko tarkkaan ja ei kyllä ohituksissakaan nouse kun kuskin syke, eli olis pitäny ostaa sillä "teinikoneella".
Vectra C 2,2 Direct, niin siinä en kyllä huomaa sen kummemmin ilmastointia.
vankka kirjoitti:Alotetaan tää nyt tällä: En nyt keksiny minkä aiheen alle tää ois pitäny laittaa, niin laitoin tänne. Jos on ihan vika paikka niin saa siirtää
Nyt kun on ollut kesä ja ilmastointia saanu huudattaa täyttä. Olen ihmetelly auton tehottomuutta kompuran pyöriessä. Eli kuin paljo tuo verottaa renkaille menevästä tehosta?
Kun ei tuo x16xel muutenkaan mikään tykki ole
Kompura ottaa täysillä n. 3 kW tehon ja vastaa bensan kulutuksessa n. 1 l/h