joo, okei. Mites onko jotain suositeltavaa ainetta tohon putsaukseen?TJT kirjoitti:Itse tuossa tapauksessa tekisin niin, että korjattavan kohdan pakkelointi, hionta jne ja sitten korjattavalle alueelle muutama maalikerros ja lopuksi koko puskurin yli pari kerrosta.
Tai jos metallihohtoväri, niin korjattavan kohdan maalaus ja koko puskurin lakkaus.
Tietty pitää muistaa koko maalattavalta alueelta rasvanpoisto ja vanhan maalin karhennus.
automaalit...
Re: automaalit...
Vectra 1.8 16v -97 farmari
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Silikonin- / rasvanpoistoaine. Sitä saa useista autotarvikeliikkeistäkin, mutta varmasti ainakin automaaliliikkeestä.
Tuosta kynäruiskusta olen kyllä TJT:n kanssa eri mieltä. Minusta se on aivan loistava pienten paikkamaalausten tekoon.
Tosin tuo mikä mulla on, on ihan halvin mahdollinen ja se on sellanen mistä tulee vähän paksumpikin maali läpi. Mitään tarkkoja kuvioita tms. sillä ei oikein pysty tekemään mutta siis nimenomaan paikkamaalaukseen se käy todella hyvin.
Tuosta kynäruiskusta olen kyllä TJT:n kanssa eri mieltä. Minusta se on aivan loistava pienten paikkamaalausten tekoon.
Tosin tuo mikä mulla on, on ihan halvin mahdollinen ja se on sellanen mistä tulee vähän paksumpikin maali läpi. Mitään tarkkoja kuvioita tms. sillä ei oikein pysty tekemään mutta siis nimenomaan paikkamaalaukseen se käy todella hyvin.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
no mullakin on halvin minkä löysin.Simo kirjoitti:Silikonin- / rasvanpoistoaine. Sitä saa useista autotarvikeliikkeistäkin, mutta varmasti ainakin automaaliliikkeestä.
mistä noita sävytettyjä maaleja saa? mistä tiedän oikean sävyn autooni?
katsot autosta värikoodin. Löytyy konepellin alta siitä pikkusesta kilvestä. Ja löytyy myöskin huoltokirjasta (jos sellanen löytyy) mulla on siellä vikalla sivulla ainakin merkittynä korin väri, sisusta ymjusi123 kirjoitti:mistä noita sävytettyjä maaleja saa? mistä tiedän oikean sävyn autooni?
ja automaalikaupoista saa.
Mites onkos noi bilteman ja tarjoustalojen korjaus-sprayt hyviä? vähän jos helmoja fixais, nyt kun aikaa on, mutta rahaa ei niinkään.. 
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Eipetex35 kirjoitti:Mites onkos noi bilteman ja tarjoustalojen korjaus-sprayt hyviä? vähän jos helmoja fixais, nyt kun aikaa on, mutta rahaa ei niinkään..
-
powerofopel
- 'Diplomat'

ei hyviä! pintamaalina taitaa menetellä.petex35 kirjoitti:Mites onkos noi bilteman ja tarjoustalojen korjaus-sprayt hyviä? vähän jos helmoja fixais, nyt kun aikaa on, mutta rahaa ei niinkään..
jos halvalla korjaat niin hyvä putsaus ruosteesta ja sitten joku hyvä(=kallis?) ruosteenesto pohjamaali, sen päälle sitten sitä spraytä.
sisäpuolelle reilusti kotelosuoja-ainetta
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Ei menettele oikeastaan pintamaaleinakaan...powerofopel kirjoitti:ei hyviä! pintamaalina taitaa menetellä.petex35 kirjoitti:Mites onkos noi bilteman ja tarjoustalojen korjaus-sprayt hyviä? vähän jos helmoja fixais, nyt kun aikaa on, mutta rahaa ei niinkään..
jos halvalla korjaat niin hyvä putsaus ruosteesta ja sitten joku hyvä(=kallis?) ruosteenesto pohjamaali, sen päälle sitten sitä spraytä.
sisäpuolelle reilusti kotelosuoja-ainetta
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo ei. Sävyt niissä ei koskaan osu oikein ja kestävyys on ihan onneton.
Mä oon emännälle sanonut että jos joskus meinaan hairahtua autoa maalaamaan spraylla niin saa antaa korville niin että tuntuu
Mä oon emännälle sanonut että jos joskus meinaan hairahtua autoa maalaamaan spraylla niin saa antaa korville niin että tuntuu
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Joo jos pintamaalin spray:na haluaa levittää, niin automaalikaupasta sekottaa myös paukkupulloon oikealla värikoodilla. Ja metallivärin ollessa kyseessä myös lakka samaa kamaa, ei halpis purkkeja. Pohja-aineet myös em. puljusta. Tuo sekoitus on jotain 12-20e/purkki, mutta kannattaa mieluummin ne pari euroa enempi siihen uhrata.
Mieluummin tietty ruiskulla mikäli mahdollisuus käyttää. Eli happo/epoksi väri puhtaalle metallipinnalle, siihen mahd. hiontaväri, pohjamaali ja sitten pinta.
Edit: Poistettu höpöhöpöt.
Mieluummin tietty ruiskulla mikäli mahdollisuus käyttää. Eli happo/epoksi väri puhtaalle metallipinnalle, siihen mahd. hiontaväri, pohjamaali ja sitten pinta.
Edit: Poistettu höpöhöpöt.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Korjattu.JNN kirjoitti:Edit: Niin ja jos kitata pitää niin ei tuohon happovärin päälle.
*Ascona -84*
*Ascona -77*
*Ascona -77*