^ aika sherlokki lause mulla.
Eli siis vika sitten varmaan siinä kohossa, sitä sit tarkasteleen.

Cesam kirjoitti:
oon ymmärtäny mitä ny oon opiskellut et koho kyllä sytyttää sen merkki valon mut sille on oma "kaista" et se tulee toista piuhaa pitkin kuin se jännite sille bensamittarin viisarille.
Se tankkilaite(koho) on potentiometri mikä muuttaa bensamäärän mukaan pa-mittarille tulevaa vastusarvoa maata vasten.sahtimonni kirjoitti:Oukkei, elikä asia on siis ilmeisesti niin, että bensavalo seuraa bensamittaria.. Hmm..![]()

Ja uudemmissa malleissa ensin vain syttyy bensiinin vähyyden valo ja ajettuasi riittävän kauan se valo alkaa välkkymään ...Se merkkivalo syttyy mittaristossa olevan elektronisen kytkennän johdosta kun tuo vastusarvo saavuttaa tietyn rajan.
Sen kohon aukon löytää takapenkin alta keskeltä, matossa pitäisi näkyä läppä jota nostamalla pitäisi näkyä muovinen kansi, jonko alla on se koho systeemi, purkaamalla selviää, sen "korkin" aukaiseminen ei mitään ihan helppoa kun ei ole tarkoitettu avattavaksi..Taikl kirjoitti:osaako joku vielä kertoa että miten tuohon kohoon pääsee käsiksi? tänää vois vähä sorkkia sitä jos sen vaikka kuntoo sais..
ei oo ikinä tullu värkättyä näitten kohojen kanssa, niin siis se resistanssilanka on siinä kohossako? mitenhä tuon sais tietoon sitten että onko vika siinä langassa?e0101296 kirjoitti: mikä toi koho sitten tarkalleen ottaen ees on ? KOHO ON: "liikkuvan polttoainepinnan mukaan kelluva mekaanisesti säätyvä resistanssi" Ja pääset käsiksi siihen avaamalla luukun tankin yläosasta. Tuskin tänään saat kuntoon.Ja uudemmissa malleissa ensin vain syttyy bensiinin vähyyden valo ja ajettuasi riittävän kauan se valo alkaa välkkymään ...Se merkkivalo syttyy mittaristossa olevan elektronisen kytkennän johdosta kun tuo vastusarvo saavuttaa tietyn rajan.
Kohon varsi ei taitu vaikka ajaisit Paris-Dagar rallin. Resistanssilankoihin tulee ajan myötä huono kontakti tai lanka katkeaa kulutuksesta. Asenna uusi osa jos siinä on vikaa. Sorkkimisella ei tule kuntoon.