Astra f caravaaniin madallusjouset?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Ongelma opel
'Admiral'
'Admiral'

Astra f caravaaniin madallusjouset?

Viesti Kirjoittaja Ongelma opel »

Elikkäs ostin tosta joltain huijarilta muka farkkun sopivat eibachin madallusjouset jotka sittemmin selvis sedan/limousinen jousiks. :banghead: Huomasin kun taka jouset vaihto niin perä jäi jotenkin liian matalalle ja aloin tutkimaan niin taka-akseli painokin menee 20kg yli. ja huomas sen kyl silloinkin kun oli vakiossa ja tässä madallusjousessa huomattava ero irti olessa. :( Etuojousethan passaa hyvin ja kävis muutenkin farkkuun ja niissä ei mitään sanomista.
Elikkäs haluisinkin nyt vinkkejä että minkä merkkisenä ja mistä sais f astra farkkuun sopivat ja kuitenkin paljon madaltavat jouset? Olen jo itse yritelly etsiä mutta kun siihen ei ihan tahdo löytyä ja jos löytyy niin sit arvelluttaa madaltaako tarpeeks niin arvelin jos täältä sais vinkkejä mitä alustoja olette laitellu ja kuinka tyytyväisiä olette ollu? :D

Nii ja jos jotain kiinnostaa niin myynnissä olis nyt nää f mallin sedaniin/limousineen käyvät 50/30mm madaltavat eibachin sportline jouset myynnissä!!!
jo_le
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Astra f caravaaniin madallusjouset?

Viesti Kirjoittaja jo_le »

onkos sulla käyny mielessä korkeus säädettävä alusta?
astma^^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja astma^^ »

jo_le kirjoitti:onkos sulla käyny mielessä korkeus säädettävä alusta?
sori OT mut koitappa ettii joku kohtuu hintanen korkeussäädettävä..
|Cc Lahti member|
astra f farmari vm.95 (projekti)
Ongelma opel
'Admiral'
'Admiral'

sen mitä olen kw:ltä kattonu niin aikas hinnakas. :/
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

http://cgi.ebay.de/NEU-Sportfahrwerk-Op ... 5193d34b70

Tollaiset on harkinnassa tilata itselle. Suomestakin noita saa hintaan 249€.
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Enochian kirjoitti:http://cgi.ebay.de/NEU-Sportfahrwerk-Op ... 5193d34b70

Tollaiset on harkinnassa tilata itselle. Suomestakin noita saa hintaan 249€.
Mulla oli edellisessä farkku astrassa just tuo sarja, oli hintaisekseen tosi hyvä.
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Mulla on omassa Caravanissa FK:n sarja joka on tarkoitettu sedaniin,takajousien alla on itsetehdyt 40mm korokkeet ja on käyty leimallakin tuolla systeemillä ilman sanomisia.
Ongelma opel
'Admiral'
'Admiral'

Olen itsekkin miettiny että jos kehittelis sinne jonkinlaiset koroke palat niin voishan nää nykyisetkin takajouset mennä. Koska ei toi perä omassa astrassa ole tällä hetkellä liian matalakaan niin jos perää sais viel nostettu pari senttiä niin se auto olis muutenkin just sopivasti balanssissa. joudun laittamaan ne uudet takajouset ylä kannakkeet sinne niin niihin vois kehittää jotain koroketta!

Mites sulla telwin muuten on ton tuv lapun kanssa käynyt kun olet siel katastuksessa käyny?
Ongelma opel
'Admiral'
'Admiral'

ainii ja eihän telwin sulla sattuis olee yhtään kuvaa siintä koroke palasta?
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Mulla oli yhdessä entisessä autossa tehty paksusta kuorma-auton roiskeläppäkumista(vai oliko se jotain seulamattoa) sellaiset lisäkiekot jousien päälle joilla sai "ajoasennon" kohdalleen. Hyvin kelpasi katsurillekin, tietty pitää pitää huoli että jousi ei luiskahda keskipatista pois.
GSI-The Real Thing & ST wagon
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ongelma opel kirjoitti:Olen itsekkin miettiny että jos kehittelis sinne jonkinlaiset koroke palat niin voishan nää nykyisetkin takajouset mennä. Koska ei toi perä omassa astrassa ole tällä hetkellä liian matalakaan niin jos perää sais viel nostettu pari senttiä niin se auto olis muutenkin just sopivasti balanssissa. joudun laittamaan ne uudet takajouset ylä kannakkeet sinne niin niihin vois kehittää jotain koroketta!

Mites sulla telwin muuten on ton tuv lapun kanssa käynyt kun olet siel katastuksessa käyny?
Ei oo lappuja kyselty,eikä F-Astrassa moisia oikeasti edes tarvitse olla...
Tuohon asiaan vaikuttaa automallin tyyppihyväksyntä päivä ja käsitykseni mukan F-Astran tyyppihyväksyntä on 91 tai 92 vuodelta,auton vuosimalli ei vaikuta asiaan.

Korokkeesta ei ole kuvaa,se on tehty kahdesta 3mm paksusta rautalevystä mitkä on leikattu pyöreiksi,välissä on hitsattuna 30mm levyinen siivu 114mm putkea.Alempaan lätkään on porattu reikä mikä on sopiva siihen jousilautasen nappulaan taka-akselissa,tässä valissä on roiskeläppäkumista tehty lätkä.
Ylempään levyyn on hitsattu keskelle sopivan kokoinen putkenpätkä minkä päälle se alkuperäinen jousen alla oleva kumi menee,tuo alkuperäinen kumihan on samalla jousituksen rajoitin kumi.
Ongelma opel
'Admiral'
'Admiral'

allright. :) täytyykin suunnitella jatko näillä nykyisillä jousilla toi projekti.
Vastaa Viestiin