Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina
Takapäästä kuuluu tasaista "tärinärätinäkolinaa" epätasaisella ajaessa. Olen mielestäni paikallistanut sen peräluukussa, sisäpuolella olevaan pitkään muoviosaan, joka mm. peittää takapyyhkijää. Muoviosa vaikuttaa irtonaiselta. Millähän tuo mahtaa olla kiinni? Klipsejä? Ruuvin kantoja en ainakaan näe.
Re: Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina
periaatteessa samallalailla ku ovipahvit eli varovasti kampeamalla..
siellä on sellaiset muovi kiinnikkeet, vähäkun nepparit.. itelläki sama vika, tänän just purin kontista kaiken ylimääräsen pois sieltä sivukoteloista ku aattelin et joku siellä rämisee mut ei..
itelläki ainakin yks klipsu paskana et eivissii muuta tarvii.. 
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Kahvan alla on muistaakseni yksi ruuvi.. siis sisäpuolella.
Vectra C Wagon, vm2004, 2.2 direct.
"Chuck Norris doesn't cheat death. He wins fair and square.."
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Mutta tarviiko sitä kangasosaa irroittaa, jos irroittaa vain tuon muoviosan? Joo, peräosasta tyhjentelin kamaa ja ei lakannut.Manspe kirjoitti:Kahvan alla on muistaakseni yksi ruuvi.. siis sisäpuolella.
Hmm.. hyvä kysymys.. mä oletin, että ne olisivat yhtä luuta, mutta nehän saattaakin olla kuten takakontin kyljet. Sitä ei tullut katsottua kun viimeksi vain raotin reunasta, että sain takalyhdyn irti.
Katsoitko muuten jo sinne vararengas syvennykseen ettei sielläkään pyöri mitään?
Katsoitko muuten jo sinne vararengas syvennykseen ettei sielläkään pyöri mitään?
Vectra C Wagon, vm2004, 2.2 direct.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Näyttää koostuvan parista palasesta, muovi & kangasverhoilu. Lienee kummassakin muovinipsut takana..sen mitä pystyin raottamaan repsottavasta reunasta. Kollasin koko takakontin läpi. Mikään siellä ei tunnu pitävän moista ääntä..hieman muovinen klonksuna. En viitsi vielä ulkona ruveta puljamaan, pakkasta -16. Mutta huomenna taidan repästä koko muovin pois ja kattoo, jos sen saisi paremmin kiinni. Niitä muovinipsuja varmaan saa uusia, jos ei ehjänä lähde?Manspe kirjoitti:Hmm.. hyvä kysymys.. mä oletin, että ne olisivat yhtä luuta, mutta nehän saattaakin olla kuten takakontin kyljet. Sitä ei tullut katsottua kun viimeksi vain raotin reunasta, että sain takalyhdyn irti.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Mulla pitää takaluukku meteliä, ensiapuna laitettu sanomalehti väliin niin loppui ääntely.HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Heti kun vaan kerkeää niin pitäisi perehtyä tuohon luukun säätelyyn...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Mulla loppui ääntely ykskaks..kyllä mä sitä muoviliparetta nysväsin jonnin verran (irtonainen se edelleen on) mutta jotenki tuntuu, että takaluukku menee paremmin kiinni nyt. Ettei siinä tosiaan olisi klappia. Mitenhän sitä säädellään? Lienee salpaosaa vois liikutella...agust kirjoitti:Mulla pitää takaluukku meteliä, ensiapuna laitettu sanomalehti väliin niin loppui ääntely.HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Heti kun vaan kerkeää niin pitäisi perehtyä tuohon luukun säätelyyn...
Takaluukun molemmilla puolilla on semmoiset mustat pyöreät pallurat(?), joita pystyy käsin ruuvaamaan.HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Noita ruuvaamalla sain oman takaluukun toimimaan nätisti, kun aikaisemmin luukku ei meinannut mennä millään kiinni.
Eli jos kokeilisit hienosäätää luukkua noita "palluroita" kääntämällä. Huomaat kyllä mikä on paras asento niille.
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Kiitos vinkistä. Nyt en mene häsläämään yhtään, sillä resonointia ei ilmene.vos kirjoitti:Takaluukun molemmilla puolilla on semmoiset mustat pyöreät pallurat(?), joita pystyy käsin ruuvaamaan.HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Noita ruuvaamalla sain oman takaluukun toimimaan nätisti, kun aikaisemmin luukku ei meinannut mennä millään kiinni.
Eli jos kokeilisit hienosäätää luukkua noita "palluroita" kääntämällä. Huomaat kyllä mikä on paras asento niille.
Mulla resonoi kans takaluukku ja paikallistin äänen lukkoon ja lukon vastakappaleeseen. Tämä taasen johtui siitä, että luukku jäi hieman auki, koska luukun molemmissa reunoissa olevista mustista palluroista oli toinen paskana.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.