Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Takapäästä kuuluu tasaista "tärinärätinäkolinaa" epätasaisella ajaessa. Olen mielestäni paikallistanut sen peräluukussa, sisäpuolella olevaan pitkään muoviosaan, joka mm. peittää takapyyhkijää. Muoviosa vaikuttaa irtonaiselta. Millähän tuo mahtaa olla kiinni? Klipsejä? Ruuvin kantoja en ainakaan näe.
Nile_
OCF Member
OCF Member

Re: Vectra C1 Wagonin peräluukun kolina

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

periaatteessa samallalailla ku ovipahvit eli varovasti kampeamalla.. :roll: siellä on sellaiset muovi kiinnikkeet, vähäkun nepparit.. itelläki sama vika, tänän just purin kontista kaiken ylimääräsen pois sieltä sivukoteloista ku aattelin et joku siellä rämisee mut ei.. :banghead: itelläki ainakin yks klipsu paskana et eivissii muuta tarvii.. :evil:
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Manspe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Manspe »

Kahvan alla on muistaakseni yksi ruuvi.. siis sisäpuolella.
Vectra C Wagon, vm2004, 2.2 direct.
"Chuck Norris doesn't cheat death. He wins fair and square.."
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Manspe kirjoitti:Kahvan alla on muistaakseni yksi ruuvi.. siis sisäpuolella.
Mutta tarviiko sitä kangasosaa irroittaa, jos irroittaa vain tuon muoviosan? Joo, peräosasta tyhjentelin kamaa ja ei lakannut.
Manspe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Manspe »

Hmm.. hyvä kysymys.. mä oletin, että ne olisivat yhtä luuta, mutta nehän saattaakin olla kuten takakontin kyljet. Sitä ei tullut katsottua kun viimeksi vain raotin reunasta, että sain takalyhdyn irti.

Katsoitko muuten jo sinne vararengas syvennykseen ettei sielläkään pyöri mitään?
Vectra C Wagon, vm2004, 2.2 direct.
"Chuck Norris doesn't cheat death. He wins fair and square.."
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Manspe kirjoitti:Hmm.. hyvä kysymys.. mä oletin, että ne olisivat yhtä luuta, mutta nehän saattaakin olla kuten takakontin kyljet. Sitä ei tullut katsottua kun viimeksi vain raotin reunasta, että sain takalyhdyn irti.

Katsoitko muuten jo sinne vararengas syvennykseen ettei sielläkään pyöri mitään?
Näyttää koostuvan parista palasesta, muovi & kangasverhoilu. Lienee kummassakin muovinipsut takana..sen mitä pystyin raottamaan repsottavasta reunasta. Kollasin koko takakontin läpi. Mikään siellä ei tunnu pitävän moista ääntä..hieman muovinen klonksuna. En viitsi vielä ulkona ruveta puljamaan, pakkasta -16. Mutta huomenna taidan repästä koko muovin pois ja kattoo, jos sen saisi paremmin kiinni. Niitä muovinipsuja varmaan saa uusia, jos ei ehjänä lähde?
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
agust
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja agust »

HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Mulla pitää takaluukku meteliä, ensiapuna laitettu sanomalehti väliin niin loppui ääntely.
Heti kun vaan kerkeää niin pitäisi perehtyä tuohon luukun säätelyyn...
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

agust kirjoitti:
HraBeigeV6 kirjoitti:Pohdintaa. Olisiko mahdollista, että itse takaluukku "resonoisi"..eli olisi hieman löysä. Pystyykö sitä kirimään mistään..lukkoa säätelemällä?
Mulla pitää takaluukku meteliä, ensiapuna laitettu sanomalehti väliin niin loppui ääntely.
Heti kun vaan kerkeää niin pitäisi perehtyä tuohon luukun säätelyyn...
Mulla loppui ääntely ykskaks..kyllä mä sitä muoviliparetta nysväsin jonnin verran (irtonainen se edelleen on) mutta jotenki tuntuu, että takaluukku menee paremmin kiinni nyt. Ettei siinä tosiaan olisi klappia. Mitenhän sitä säädellään? Lienee salpaosaa vois liikutella...
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

Takaluukun molemmilla puolilla on semmoiset mustat pyöreät pallurat(?), joita pystyy käsin ruuvaamaan.
Noita ruuvaamalla sain oman takaluukun toimimaan nätisti, kun aikaisemmin luukku ei meinannut mennä millään kiinni.
Eli jos kokeilisit hienosäätää luukkua noita "palluroita" kääntämällä. Huomaat kyllä mikä on paras asento niille.
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

vos kirjoitti:
Takaluukun molemmilla puolilla on semmoiset mustat pyöreät pallurat(?), joita pystyy käsin ruuvaamaan.
Noita ruuvaamalla sain oman takaluukun toimimaan nätisti, kun aikaisemmin luukku ei meinannut mennä millään kiinni.
Eli jos kokeilisit hienosäätää luukkua noita "palluroita" kääntämällä. Huomaat kyllä mikä on paras asento niille.
Kiitos vinkistä. Nyt en mene häsläämään yhtään, sillä resonointia ei ilmene. :-)
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Mulla resonoi kans takaluukku ja paikallistin äänen lukkoon ja lukon vastakappaleeseen. Tämä taasen johtui siitä, että luukku jäi hieman auki, koska luukun molemmissa reunoissa olevista mustista palluroista oli toinen paskana.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Vastaa Viestiin