Vectra B ei tule lämmintä ilmaa sisälle

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
haidar_al2003
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B ei tule lämmintä ilmaa sisälle

Viesti Kirjoittaja haidar_al2003 »

Hei taas
Opel vectra B 1,8 1996
Minulla on vika auton lämmityksessä ja minä olen käynyt monta auto korjaamossa mutta ei kukaan tiedä missä vika on ja Kaikki sanoivat eri sanoja ,
Ensimmäinen sanoi pitä vaihtaa termostaatti ,toinen sanoi pitä vaihta kenno ,kolmas sanoi pitä vaihta jäähdetysneste .....jne
oikeesti minun pää mene sekaisen ,nyt kun on kylmä ja minulla on lasta on todella vaikea ,
en tiedä miksi ei tule lämmin ilma sisällä autossa .
minä vaihdin jäähdetysneste ja ilma Suodatin mutta se ei auta ,

auton Lämpömittari tiellä on 80 ja kun auto on paikalla noin puoli tunti Lämpömittari nousee 92 ja sen jälken tuuletin toimi minun mielestä se tarkoitta että termostaatti toimi .

Ja minä avasin nuo Peitot jotta minä voin nähdä tuo kenno ja laitoin minun sormi sen päällä ja silloin en voinut koskea siihen koska se oli erittäin lämmin.

Toivon että minä saan ratkaisuu teiltä

kiitos
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Ei Kukaan tiedä missä vika on

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

kannattaa se termostaatti vaihtaa alkuperäis osaan kun ei ole kallis. onko tarpeeksi nestettä ja onko järjestelmä ilmattu?
voithan koittaa kovilla pakkasilla tunkea jonku pahvin siihen maskin taakse ettei viima iske mutta kyllä normaalisti toimiva b-vectra on ihan lämmin ilman pahveja keulalla. onko autossasi ilmastointia tai/ja sisäkierrolle nappulaa?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
haidar_al2003
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja haidar_al2003 »

On tarpeeksi nestettä järjestelmä ilmattu myös tehnut, olen laitanut pahvi ja silti ei auttaa
ei ole ilmastointi mutta sisäkierrolle nappulaa on ja kun minä käytän sitä tule vähän lämmin
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Selvä. Noh sitten ei auta muuta kun että marssit heti aamusta paikalliseen varaosaliikkeeseen vaikka Autovaruste Koskimäelle ostamaan sen uuden termostaatin.
Ei välttämättä mistää motonetista.

Tuolla lisää tietoja mm sen vaihdosta.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?p=411462
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
eg1992
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja eg1992 »

Opettelisit kirjoittamaan normaali fontilla, kukaan jaksa lukea kissan kokosilla kirjaimilla.. :no:

En edes ymmärrä miksi kokoa saa muutettua? Luulis kaikille kelpaavan tämä normaali koko?
nani81
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nani81 »

varmaankin kenno tukossa siksi ei jaksa lämmetä
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Todellakin tuo 80 asteen lämpötila ajossa on liian alhainen. Ensimmäiseksi termostaatti vaihtoon ja alkuperäiseen, eli Wahlerin termostaatti.
Onko autossa ilmastointi ??
Toimiiko lämpötilansäädin... eli tuleeko sitä kääntämällä kylmää ja sitten punaisella hieman lämpimämpää ??

Jos termostaatin vaihto ei jostain kumman syystä auta, niin sitten kennon lämmityslaitteen kennon huuhtelu.

Tämä topicci on väärässä osiossa.

Tuolla on muutama topicci B-Vectran lämmityslaitteesta :
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =d&start=0
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kaikki tarjoilee termostaattia ja kennon vaihtoa, vaikka ainakin meikäläisen mielestä annetuilla tiedoilla termari kunnossa.
Jos kennokin niin kuuma ettei käsin kärsi koskea, niin voisi kuvitella vian olevan lämppärikotelon ilmanohjausläpissä, tai esim lämmönsäätövaijerissa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

eg1992 kirjoitti:Opettelisit kirjoittamaan normaali fontilla, kukaan jaksa lukea kissan kokosilla kirjaimilla.. :no:

En edes ymmärrä miksi kokoa saa muutettua? Luulis kaikille kelpaavan tämä normaali koko?
Mulla näkyy tämän topicin kirjaimet ihan ok eli kaikki samalla fonttikoolla.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

HraBeigeV6 kirjoitti:
eg1992 kirjoitti:Opettelisit kirjoittamaan normaali fontilla, kukaan jaksa lukea kissan kokosilla kirjaimilla.. :no:

Mulla näkyy tämän topicin kirjaimet ihan ok eli kaikki samalla fonttikoolla.
Joku on saattanut moderoida tekstin paremmin luettavaksi HraBeigeV6:n kommentin jälkeen.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

TJT kirjoitti:Kaikki tarjoilee termostaattia ja kennon vaihtoa, vaikka ainakin meikäläisen mielestä annetuilla tiedoilla termari kunnossa.
Jos kennokin niin kuuma ettei käsin kärsi koskea, niin voisi kuvitella vian olevan lämppärikotelon ilmanohjausläpissä, tai esim lämmönsäätövaijerissa.
topicin aloittaja kirjoitti:
auton Lämpömittari tiellä on 80 ja kun auto on paikalla noin puoli tunti Lämpömittari nousee 92 ja sen jälken tuuletin toimi minun mielestä se tarkoitta että termostaatti toimi .

ei todellakaan ole termostaatti kunnossa.

varmasti kenno on niin kuuma ettei kättä kärsi vaikka ei kiertäisi kuin 60 asteinen vesi.

eikös tossa lue et kun paikallaan saavuttaa normaalin lämpötilan niin lämmintä tulee/tuuletin toimii.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

TJT kirjoitti:Kaikki tarjoilee termostaattia ja kennon vaihtoa, vaikka ainakin meikäläisen mielestä annetuilla tiedoilla termari kunnossa.
Samaa mieltä. Jos kenno on kuuma eikä silti tule sisälle lämmintä niin ei muualla voi vikaa olla.

Ihme ettei kukaan vielä ehdottanut että kansipahvi on menny :lol:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

minä remppailin tuossa yks päivä yhtä 1,8 16v (x18xe) moottoria ku se ei puhaltanut sisälle lämmintä muuten kuin paikallaan ja isoilla kierroksilla.
flektit toimi ok ja ei keitellyt tms.
vaihdoin siihenkin eka termarin ku aattelin että vika siinä, noh sama oire edelleen. ei lämmintä sisälle vaikka moottorin lämmöt normaalit.
sen jälkeen huuhdeltiin syyläri ja sisäkenno, vesi meni läpi molemmista ihan normaalisti.
käytin vielä vesipumpunki irti että jos ois siivet rikki eikä kunnolla kiertäs. mutta ei vikaa. kennojen huuhtelulla ei vaikutusta.

loppujen lopuksi vika oli kannessa, kannentiiviste oli ok mutta kansi jostakin halki ja teki sitten ilmalukkoa sinne jäähdytysjärjestelmään eikä neste kiertänyt sisäkennolla muuta ku isoilla kierroksilla. laittoin uuden(käytetyn) kannen niin alko tulemaan kuumaa sisälle.
Samppa100
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Samppa100 »

Jartsa kirjoitti: eikös tossa lue et kun paikallaan saavuttaa normaalin lämpötilan niin lämmintä tulee/tuuletin toimii.
Jos mä tulkitsin oikein niin hän ei tarkoita lämmityslaitteen puhallinta vaan koneen flektiä. Eli paikallaan nostaa lämmöt koneessa niin ylös että flekti käynnistyy.

Munkin näkemyksen mukaan tuon auton koneen termari on ok. Jos lisäksi lämmityslaitteen kennoonkin kierto toimii niin ei siinä jää jäljelle kuin jumissa olevat ohjainläpät.

Toimiikohan se lämppärin puhallin kaikilla nopeuksilla?

s
Zafira B 1.9 cdti
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Samppa100 kirjoitti:Munkin näkemyksen mukaan tuon auton koneen termari on ok.
Jos lämmöt ei nouse normaaliin kuin paikallaan, niin jossain on vikaa kun kone ei lämpene riittävästi. Todennäköisin syy on se termostaatti.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin