LET koneiden viritys
Re: LET koneiden viritys
Ja tähän aiheeseenhan me ollaan jouduttu sen takia kun tiivisteen piti tukkia vesikanavia
poratkraa reijät ja käyttäkää kiertovesipumppua kannen päästä sisäkiertoon !!
poratkraa reijät ja käyttäkää kiertovesipumppua kannen päästä sisäkiertoon !!
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Mulla tosiaan EI niitä lisäreikiä porattu ja kansi syöpyi pakopuolelta montulle niissä kohdissa joissa tiiviste tukki kanavat ja samoista kohdin paloi tiivisteen musta pinnoite pois... Cometicillä tätä ainakaan ei voi tapahtua kun ne aukot on kohdallaan. Tuosta kannen takaosan lämpenemisestä sitten en osaa sanoa, vieläGSi+to4 kirjoitti: Kuinkas monella on nyt oikeasti kansi/kone hajonnut kannen lämpöongelmiin jos on ollut käytössä tuollainen z20let tiiviste johon ON porattu reiät oikeisiin paikkoihin?
Voitais myös kysyä kuinka moni on oikeasti todistetusti käyttänyt (tehokasta) moottoria muuhun kuin kaupassa käymiseen? Itsekin kukkopillillä ja Z20LET tiivisteellä ajelin sen 35tkm ilman ongelmia ja auto sai kyllä monoa, mutta se moottori ei ollut tehokas
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
No niitä ja kolmea muuta reikää pakopuolella jotka löytyy myös Comericin tiivisteestä.GSi+to4 kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitat niitä pieniä reikiä jotka näkyvät kometikin tiivisteessä ryhmien välissä?Jarno kirjoitti:Taitaa olla sitten ihan turhaan porailleet niitä lisäreikiä Opelin kisakoneisiin jos kerta yhdet kolmemilliset reiät pakopuolelle olisi riittäneet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
mutta noillahan sylintereiden välissä olevilla reijillä ei ole mitään virkaa
Ei varmaan olekkaan jos lohkoon ja kanteen ei ole porattu vastaaviin paikkoihin reikiä.madi kirjoitti:mutta noillahan sylintereiden välissä olevilla reijillä ei ole mitään virkaa
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Jotka kannattaa myös tehdä jos tuota tiivistettä käyttää. Niitä kolmea reikää ei varmaankaan kannata sitten porata yhtä isoksi mitä ne tiivisteessä on.Jarno kirjoitti:Ei varmaan olekkaan jos lohkoon ja kanteen ei ole porattu vastaaviin paikkoihin reikiä.madi kirjoitti:mutta noillahan sylintereiden välissä olevilla reijillä ei ole mitään virkaa
Itsekin meinasin ihan mielenkiinnosta seuraavaksi kokeilla tuota kometikin tiivistettä...
Jollain jos olisi mielenkiintoa niin parhaiten tämä selviäisi muutamalla lämpömittauksella eroista lohkon/kannen eri osista eri tiivisteillä niin jäisi turha mutuilu pois...
Sepä se, enemmän tehoa tarkoittaa myös enemmän lämpöävectraTBO kirjoitti:Voitais myös kysyä kuinka moni on oikeasti todistetusti käyttänyt (tehokasta) moottoria muuhun kuin kaupassa käymiseen? Itsekin kukkopillillä ja Z20LET tiivisteellä ajelin sen 35tkm ilman ongelmia ja auto sai kyllä monoa, mutta se moottori ei ollut tehokas
Coswortin kantta käytettäessä nuo kanavat ei ilmeisesti ole kokonaan tukossa.Thuuning kirjoitti:cossun kansi kylläkin oli että en pysty sitä vahvistaan että onko eroo kolben käytössä koska jotain eroja niissä on havaittavissa juurikin vesikanavissa ja niiden muotoilussa
ps. ei ollu porattu mitään reikää mihinkää ja tiivisteet (2 kertaa z20let) oli kasattu oikealla tavalla eli 8 kerrosta käytössä.
Niin ja voisiko siinä olla eroa että jos kolben kantta käytettäessä tulee noit syöpymis ilmioitä ja cossun kannella ei itsellä ainakaan tullut mitään koska olen kuullut että kolbe olisi jotenkin pehmeämpää/harvempaa valua kuin cossun kansi, voisiko olla tuossa jotain perää. mulla ei omasta mielestä kyllä kokonaan tukkinutkaan noit vesikanavia ainakaan kannen puolelta mitä zoomailin.
Sitten huomasin semmosen jännän jutun että kun hommasin tuon yhden lettikoneen varaosiksi niin siinä oli kolben kansi ja käytetty z20let tiivistettä niin ne tiivisteen muodot olivat selvästi painautunut kanteen (kansi kolben 400) ja tämmöstä ilmiötä ei käynyt cossun kannella.
Täs viel kuva siitä ja kamera ei hirveen tarkka oo että luonnossa kuviot näky selvemmin.

Sitten huomasin semmosen jännän jutun että kun hommasin tuon yhden lettikoneen varaosiksi niin siinä oli kolben kansi ja käytetty z20let tiivistettä niin ne tiivisteen muodot olivat selvästi painautunut kanteen (kansi kolben 400) ja tämmöstä ilmiötä ei käynyt cossun kannella.
Täs viel kuva siitä ja kamera ei hirveen tarkka oo että luonnossa kuviot näky selvemmin.

Mulla siis syöpyi montulle nimen omaan toi cossun kansi ja kaikki mun kokemukset on juuri tuolla cossulla, kolben kantta mun moottorissa ei ole koskaan ollutkaan.Thuuning kirjoitti:Niin ja voisiko siinä olla eroa että jos kolben kantta käytettäessä tulee noit syöpymis ilmioitä ja cossun kannella ei
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
vectraTBO kirjoitti:Mulla siis syöpyi montulle nimen omaan toi cossun kansi ja kaikki mun kokemukset on juuri tuolla cossulla, kolben kantta mun moottorissa ei ole koskaan ollutkaan.Thuuning kirjoitti:Niin ja voisiko siinä olla eroa että jos kolben kantta käytettäessä tulee noit syöpymis ilmioitä ja cossun kannella ei
Aijaa no sitten en kyllä tiedä mistä tuommonen syöpymis ilmiö voi johtua.. Tietty se lämmöstä johtuu ja varmasti nesteetkin vaikuttaa että mitä nestettä on käyttänyt tai jotain.. harmiku itsellä ei oo mitää kokemusta tuollaisesta niin vaikea sanoa tarkemmin, kunhan tässä vaan arvailen et mistä tommonen vois johtuu.
Tuossa purkaessani tuota C20XE konetta niin siinäkin oli vakio? pahvissa reiät noissa palotilojen välissä, kannessa ja lohkossa ei ollut vastaavia. Mikähän idea tuo on että vakiopahvissa on ne reiät vaikka niissä ei kulje mitään nesteitäJarno kirjoitti:No niitä ja kolmea muuta reikää pakopuolella jotka löytyy myös Comericin tiivisteestä.GSi+to4 kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitat niitä pieniä reikiä jotka näkyvät kometikin tiivisteessä ryhmien välissä?Jarno kirjoitti:Taitaa olla sitten ihan turhaan porailleet niitä lisäreikiä Opelin kisakoneisiin jos kerta yhdet kolmemilliset reiät pakopuolelle olisi riittäneet.
Taito mennä offtopiciksi mutta menköön...
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
itekkin niitä olen huomannut vakio xe pahvissa
Mä palaan taas tähän nokka-asiaan mitä tuossa viime keväänä jo kyselin. Eli mitä vaihtoehtoja on? Itse olen löytänyt nokkia MTechiltä, CatCamssiltä, ja Risseltä. Enemin sivuja en saanut auki Opelin kohdalta, onko joku muu saanut? Sitten tarvis jotkut jäykemmät jouset kanteen, hydroilla mennään vielä eli niiden kanssa passaavat niinkuin nuo nokatkin. Olis mukavaa jos nokat ja jouset löytyis samasta puljusta?
Tavoitteena on se sama +500hv kuin vuosi sitten mutta viimeksi se jäi 7hv:sta kiinni
Muita muutoksia ei vielä edellisestä setupista ole kuin ahdin joka on vaihtunut HX40 Superiin.
Sitten vielä onko kellään tiedossa C20XE vakionokkien specsejä niin vois verrata vähän tietoja vaihtoehtoisiin nokkiin.
Pakoputki mietityttää myös joka on 3" alusta loppuun. Tarvisko donwpipeä suurentaa ja saako mistään yli 3" putkikurveja mustana kun toi rosterin räkiminen ei taida multa onnistua?
Tavoitteena on se sama +500hv kuin vuosi sitten mutta viimeksi se jäi 7hv:sta kiinni
Muita muutoksia ei vielä edellisestä setupista ole kuin ahdin joka on vaihtunut HX40 Superiin.
Sitten vielä onko kellään tiedossa C20XE vakionokkien specsejä niin vois verrata vähän tietoja vaihtoehtoisiin nokkiin.
Pakoputki mietityttää myös joka on 3" alusta loppuun. Tarvisko donwpipeä suurentaa ja saako mistään yli 3" putkikurveja mustana kun toi rosterin räkiminen ei taida multa onnistua?
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
IE:llä toimii nuo Enemin sivut.
Katos perhana niin toimiikin, Firefoxilla oon sitä koittanu availla tähän asti, kiitokset!telwin kirjoitti:IE:llä toimii nuo Enemin sivut.
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Dbilas myy myös nokkia...