Uusi keskustelija foorumeilla ja Opel-omistaja viime lauantaista.
Näiden lisäksi on vielä viimeinen, mystinen vika, jota autoliike epäili "ominaisuudeksi" ja minä joksikin muuksi, mutta uskalsin kaupat tehdä sillä lupauksella että jos tuo jatkuu niin se korjataan. Seuraavanlainen on siis oire:
Aina kun käynnistämisen jälkeen teen ensimmäisen täyskaasukiihdytyksen (lämpimänä tietysti), auto nykäisee n. 5500 kierr/min kohdalla. Tämä tapahtuu siis vaikka käynnistämisen jälkeen ois ajanut 20km niin että auto on ihan tasan varmasti lämmin. Se tapahtuu vain kerran, eli seuraava täyskaasukiihdytys toimii sitten ihan normaalisti. Mikään varoitusvalo ei pala. Myöskään luistonesto se ei ole, luistoneston merkkivalo ei pala ja tien pinnat ovat olleet aivan puhtaita. Nykäisyn kesto on hyvin lyhyt, luokkaa 0,5s tai jopa vähän alle.
Moottori tuntuu muuten toimivan hyvin. Tehot on tallella (luulisin ainakin, ihan hyvin tuo muuten kiihtyy), ja kulutuskin on OK. Yhdistetyksihän on ilmoitettu 8,1l/100km, mulla on seilannut keskikulutus 7,7-8,5l/100km välillä tämän ajan.
Mistähän toi vois johtua? Oletteko kuulleet jotain tällaisesta? Koetin jo googlea ja forumeiden hakua.. Seuraavaksi varmaan ihan soittoa maahantuojalle tms. Haluaisin jotain tueksi autoliikkeen kanssa keskustelua varten. En haluaisi väitellä heidän kanssaan siitä onko tuo normaalia vai ei.
Muuten oon toistaiseksi ihan älyttömän tyytyväinen uuteen hankintaan. Hiljainen, mukava, tilava.. Mm.
-Aleksi