Calibrasta kipinä hukassa ja bensapumppu ei pyöri.
Calibrasta kipinä hukassa ja bensapumppu ei pyöri.
Mulla on 2.0i vm-91 oleva calibra. eli voisko calibrassa olla mennyt ajonesto päälle kun ei tule kipinää ja bensapumppukaan ei pyöri..? oon vaihtanu siihen puolan+johdon, tulpat+johdot, virranjakajan+pyörijän ja sitten oon vaihtanu sytytysboxin ja bensapumpun+releen. että mikä vois olla kun ei lupaa edes lähteä käymään. että osaisko joku sanoa mikä on vikana.
Re: Calibrasta kipinä hukassa ja bensapumppu ei pyöri.
vilkkuuko vikavalo kun starttaat?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Vikskoodien luku helpottaiisi myös ongelman paikannusta. Mikäli valo vilkkuu startatessa, on vika luultavimmin ajonestossa. Engl. kielinen ohje koodien itse lukuun löytyy tuolta "lue tämä ennen kuin kysyt" ketjusta. Voipiu olla jopkin anturi tms.. Onko moottori 8v vaiko 16v?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Ei ole vielä 91 mallisessa ajonestoa tietääkseni.
Millähän moottorilla tämä on?
Millähän moottorilla tämä on?
2.0i 8 tappisella C20NE koneella
Kun tulin työharjottelusta niin calibra rupes nykiin ja pätkiin ja moottorin vikavalo sytty aina kun se nykäs. ja kun paino kaasua niin pätki vaan niin perkeleesti ja sitten kun pääsiin kotiin ja sammutin auton ja menin koittaan seuraavana päivänä käymään niin ei luvannutkaan lähteä käymään.
Kampiakselin asentotunistin.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
kampiakselin asentotunnistimen oon vaihtanu siihen pari viikkoa sitten. eikä auttanu sekään.
voisko olla maadotusjohdoissa jotain häikkää että ei anna kipinää.?
Tuossahan ei ole erillistä sytytysboksia minkä voisi vaihtaa joten minkä boksin olet vaihtanut?,ruiskunboksin?
Hullua kysyä mutta kuulostaako kone normaalilta kun starttaa,ettei nimittäin olisi jakohihna kaput.
Hullua kysyä mutta kuulostaako kone normaalilta kun starttaa,ettei nimittäin olisi jakohihna kaput.
Jos moottorin maadoitus olisi poikki niin tuskin startillakaan pyörittäisi moottoria.JONES20 kirjoitti:voisko olla maadotusjohdoissa jotain häikkää että ei anna kipinää.?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
no jakoremmi ei ainakaan ole poikki kun katoin sen.
vaihdoin sinne sen sytytysboxin mikä on siellä repsikan puolen jalkatilassa lähellä etulokaria. niin eiks siinä oon ruiskunohjaus ja sytytysohjausyksikkö samassa?
On,eli moottorin ohjainyksikkö,olihan siinä uudessa boksissa samat numerot kuin vanhassa?
Katsoitko että nokka-akseli pyörii kun starttaat?
Se hihna ei välttämättä ole poikki,siitä voi olla hampaat pois ja näyttää nopealla vilkaisulla ehjältä.
Katsoitko että nokka-akseli pyörii kun starttaat?
Se hihna ei välttämättä ole poikki,siitä voi olla hampaat pois ja näyttää nopealla vilkaisulla ehjältä.
voiko johtua siitä että kipinä on hukassa jos hampaat on mennyt.?