Okay okay. En rupeä väittelemään täällä, sillä olen sen nähnyt, että täällä ei saa muuta kun puolustaa kantaansa. Saat vastata alla olevaan ihan mitä haluat.On 2003-10-19 14:03, Jartza wrote:
yläkierroksilla huudattaminen kuluttaa ja lyhentää moottorin käyttöikää!!!!
Tarina menneisyydestä:
Mulla oli Datsun 100 A (eka ja toka auto; puhun nyt tokasta), ja luukutin sitä aina niin paljon kuin kerkesin (huom. auto seisoi aina kadulla; ei lohkolämmitintä). Motti kesti hyvin, mutta kannen tiivisteitä jouduin vaihtamaan kaksi kertaa ja kerran bensasäiliön. Ne oli siis sen viat. Kaverini oli siihen aikaan Toyotalla korjaamopäällikkönä töissä ja tästä asiasta kävimme usein, pitkät ja hartaat keskustelut. Hän loppujen lopuksi tuli siihen tulokseen vuosien varrella, että itse asiassa oli hyvä asia, kun luukutin ja motti oli puhdas ja näin ollen se kesti myös.
Itse ajoin tuolla 100A:lla 243 000 km ja poikani vielä samalla autolla yli 15 000 km, ennen kuin auton taru loppui, kun hän ajoi sen tohjoksi.
No, nyt kun minulla on siis tuo Opel Vectra B V6, onko minun nyt ymmärrettävä siten, Datsun 100 A oli hurjan paljon parempi auto kuin tuo minun nykyinen Vectra V6. Eli V6 motti onkin sitten niin huono, että se hajoo ihan käsiin, kun sitä luukutan?
Mä oon ihan hoomoilanen tän jutun kanssa. Jeesatkaa nyt viisaat, sillä minähän en ymmärrä autoista mitään, koska minä vaan ajan niitä.