-87 asconan termostaatti
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: -87 asconan termostaatti
Auton tiedot? 2 litraisessa ylävesiletkun päässä, yks piste kuutosessa jakopään kopan takana. Voi olla mikä vaan, joku on voinu kaataa joskus "sementtiä" sinne ja siksi on tukossa. Kokeile ekaksi termostaatilla, sitten jakopää, sitten muuta.
Auto on 1.3 litrane. Katsoin ylävesiletkun ja siellä se ei näyttänyt olevan.
termari on jakoremmin alla ylävesiletkussa, sen saa vaihdettua remmiä irroittamatta, vaikka hankalaakin on, ja jos irroitat remmin niin uusiksi kaikki jakoosat, eli tuossa vesipumppu ja remeli.
opel vectra c 2,2 gts
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Löytyy siispä jakopään kotelon takaa.
Jos auto seisoo parikin vuotta käyttämättömänä, niin siihen tulee yllätys yllätys vikoja ihan ajan hampaan puremana. Termostaatti juuttuu yleensä aukiasentoon, mutta testaa/vaihda se ensimmäisenä, sillä sen jälkeen veikkaan sellaista mukavaa pientä vikaa kuin kansipahvin fuskaamista. Eli kannattaa varautua myös isompaan remppaan.pErtsa87 kirjoitti:Hei, hain justiin tollasen -87 vuoden askonan itelle, auto oli seissyt pari vuotta ja nyt ajaessa ja paikalla käydessä lämmöt nousevat nopeasti ja meinaa keittää. Syylärin olen tarkistanut ja ei ole tukossa. Voisiko termostaatti olla juuttunut kiinni? Vai voisiko vesipumppu olla rikki?
Missäs tälläisesstä vuoden -87 opel asconassa tuo termostaatti sijaitsee?
Eikös ne niin ollut, että kansipahvi ei tykkää auton seisottamisesta, eli tämäkin tukee asiaa?
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
siellähän se, mutta pystyy vaihtaan ilman kopan irroittamatta, ainakin itse olen vaihtanut näin.
opel vectra c 2,2 gts
Minä myös olen vaihtanu.lmb-58 kirjoitti:siellähän se, mutta pystyy vaihtaan ilman kopan irroittamatta, ainakin itse olen vaihtanut näin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kyllä se koppa pitää irrottaa, mutta hihnaa ei.
Termari on siis kiinni kannen päässä, termarikotelon virkaa toimittaa se alumiinimutikka mihin ylävesiletku tulee, ja se on kiinni kahdella pultilla kannen päässä.
Termari on siis kiinni kannen päässä, termarikotelon virkaa toimittaa se alumiinimutikka mihin ylävesiletku tulee, ja se on kiinni kahdella pultilla kannen päässä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Enpä ole tuollaista ikinä ennen kuullut? Eikä mulla ole itselläni ollut ikinä mitään kansipahviongelmia, jos olen seisottanut jotain autoa vaikka 3 vuottakin!2639 kirjoitti:Eikös ne niin ollut, että kansipahvi ei tykkää auton seisottamisesta, eli tämäkin tukee asiaa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Termostaatin otin irti ja kokosin uudelleen ilman sitä ja nyt pysyy lämmöt kurissa.
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Fiksua. Nyt joudut toisen kerran ähertämään kun joudut sinne laittamaan termostaatin että kone lämpiää.pErtsa87 kirjoitti:Termostaatin otin irti ja kokosin uudelleen ilman sitä ja nyt pysyy lämmöt kurissa.
Kyse on siis peltoautosta? 
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)