Voiteluaineista

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Kyl mä oon käyttäny kaikis autois 0w-40 teboilin öljyä.Huomasin ensinmäises autos et kulutus pieneni 10w-30 verrattuna huomattavasti niin kesällä kuin talvella..eikä vectraan tarvi oikkaa lisätä 10000km vaihtovälillä.
Antti H
OCF Member 2017

Ai niin...Täyssynteettistä tottakai...ja joka kesä ennen öljyn vaihtoo moottooriin, siihen tarkoitettua pesuainetta öljyn sekaan..Kannattaa kokeilla!!Lähtee ne paskat moottorista ja öljy on mustempaa ku dieselis ku ne paskat irtoo.. :smile:
Kimi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Itse ajelen 10w-30 turbodiesel öljyillä eikä mitää valittamista :smile:, eihän ne turhaan miljoonarekkoihin sitä tunge.
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Itse olen aina käyttänyt sitä, mitä autossa on alun alkaen käytetty, eli vanhemmissa hyvälaatuista mineraaliöljyä 10W-30 tai kuluneemmalla koneella 10W-40, rempan jälkeen täyssynteettistä, mutta viskositeetti ohjekirjan mukaan.

Ei nimittäin kannata kaataa ikänsä mineraaliöljyillä ajettuun 10+ v vanhaan koneeseen uusinta täyssynteettistä, ainakaan minä en toiste tee sitä...
Piatro
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Piatro »

Antti H tarkoittaa varmaan sitä FORTE käsittelyä ,omasta puolestani voin suositella em. käsittellyllä piki ja paska irtoo hyvin ja mm. pienet hydraulisten venttiilin välysten säätöjen pieni naputus kylmänä poistuu usein Forte käsittelyllä ,ei se tietysti ihmeitä tee ,mutta pieniin vaivoihin kyllä voi suositella .

Onko kukaan kokeillut Valvolinen yli 100.000 km ajettuihin moottoreihin tarkoitettua öljyä ,missä on mm.lisäaineita mitkä pitäisi elvyttää kovettuneita moottorin tiivisteitä?.
Antti H
OCF Member 2017

Mä käytin valvolinea esellises autos yhen öljynvaihon..mut en huomannu öljyn/bensan kulutukses eroo...enkä käynnis yms...mä en ainakkaan huomannu eroa
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Mun Vectraan tehtiin tällä viikolla tuo Forte-käsittely, mutta nostaja kyllä naputtelee edelleen kylmänä, no eihän sekään ihmeitä tietysti voi tehdä. Toivottavasti siitä jotain hyötyä oli, onhan koneella ajettu kuitenkin yli 200000 km.
Piatro
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Piatro »

No saithan Fortesta ainakin sen ajatuksen ,että kone on sisältä isommista paskoista puhdas.
Eikös se käsittely mene niin ,että Fortet öljyn joukkoon ja kone tyhjäkäyntiä puolisen tuntia, kuormittaa ei pahemmin saisi?.

Ja noinkin paljon ajetulle koneelle ei se haittaa ainakaan tee.

Ja kuuluuhan Forte-käsittely monen maahantuojan huoltohjelmaan.

Niin ja jos naputus hirveästi häiritsee niin uudet nostajat Corsaan maksoi jotain 35 mk ketale ,en tiedä mikä on Vectran nostajien hinta ,mutta ei se varmaan kauaksi tosta corsan hinnasta jää.
lepO
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepO »

Laittakaa MOTOR UP:ii koneeseen ni kyllä lähtee!!!!!!!!!!!!!!!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: (onks joku sortunu tääl laittaa)
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

En oo sortunu tuota motoruppia laittaan ainakaan omaan autooni, enkä laita. Mylly saa pyöriä noilla Shellin öljyillä niin kauan kuin pyörii. Aivan paskatouhua alkaa jotakin lisäaineita lisäilemään sinne. Tuossa öljyssä on kaikki mitä moottori tarttee. Tää on mun mielipide asiasta. Kertokaa te muut että mitä mieltä ootte!?
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tuo Forte Motor Flush on vähän eri ainetta kuin joku Motor Up...

Se tosiaan laitetaan öljynvaihdon yhteydessä vanhan öljyn sekaan ja sitten moottoria käytetään parikymmentä minuuttia jonka jälkeen moskat lasketaan pois ja laitetaan tilalle uudet puhtaat öljyt. Motor Shittiä sun muita ei kai kukaan laita koneisiinsa muutenkaan.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Pakko kommentoida vanhoja viestejä :smile: Olen kuulluut toista tuosta öljyyn lisättävästä Fortesta että se pitäisi laittaa uusiin puhtaisiin öljyihin ja sen jälkeen 30min tyhjäkäyntiä. Sen jälkeen öljyt veks ja uudet tilalle, ei siis laiteta sitä ainetta paskoihin öljyihin, olenko oikeassa?
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Juu Forten Motor Flush tuleekin vanhoihin öljyihin...
Volkkarijermu
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

On 2002-02-27 18:13, ProStreet wrote:
viritetyt moottorit, joissa jäykemmät venttiilinjouset:

EI:
5W50 Mobil 1 Rally Formula tai vastaavat 5W50 täys- ja osasynt öljyt

Kyllä:
Castrol 10w60 täyssynt, Pennzoil 5W40täyssynt, 5W40 Valvoline täyssynt, 20w50 Valvoline Racing miner, 20W50 Pennzoil GT Performance miner
Osaakkonna sanoo meneekö tuo Motulin 8100 Ester E-Tech 0W-40 juu vai ei sarjaan?
Vilkkis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vilkkis »

A-vectra 1,8i laitoin 5W-40 Neste city pro-öljyä.

Edellinen on käyttänyt Mobil ralli formulaa. Toi Nesteen öljy on alkanu kulua...

Tietääkö joku miten noi eroaa toisistaan nuo öljyt? viskositeetti on eri mut kumpi on notkeampaa? 5W/40 0W/40???

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vilkkis on 2004-04-12 16:17 ]</font>
Vastaa Viestiin