Tai vähemmällä alkoholilla ja ylinopeudellaZafira kirjoitti:Aivan varmasti melkoisen moni kolari/ulosajo oltaisiin voitu välttää paremmin pitävillä renkailla.TJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
Hiekkalaatikkokeskustelu
Re: Hiekkalaatikko keskustelu
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
En nyt oikein ymmärrä mitä tuolla haet takaa, mutta tuo nyt sitten tällaiset ja tällaiset todisteet siitä, että SINÄ olet oikeassa...Tuomas kirjoitti:Tuokaa minulle sellaiset ja tällaiset todisteet tai olette väärässäTJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Jos tämän topicin perusteella pitäisi renkaat ostaa, niin ajaisin todennäköisesti pelkillä vanteilla.
Keskustelujen perusteella ei renkaitten merkillä, testimenestyksillä, käyttäjäkokemuksilla, eikä valmistusmaalla(kunhan eivät VAAN ole kiinalaiset) ole mitään merkitystä.
Onko se ainut oikea valintakriteeri renkaille sitten se hinta?
Keskustelujen perusteella ei renkaitten merkillä, testimenestyksillä, käyttäjäkokemuksilla, eikä valmistusmaalla(kunhan eivät VAAN ole kiinalaiset) ole mitään merkitystä.
-
Omenapomena
- 'Senator'

Teet ittestäs pellen.Zafira kirjoitti:Aivan varmasti melkoisen moni kolari/ulosajo oltaisiin voitu välttää paremmin pitävillä renkailla.TJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
Ovat toki, mutta ei niin paljoa kuin märällä. Kuivalla tiellä melkein millä tahansa (kesä)renkaalla on ihan OK jarrutuspito. AB:n testissä ero parhaan ja huonoimman välillä oli reilut 7 metriä. TM:ässä näköjään vielä vähemmän.Kaitzu kirjoitti:Eikö kenenkään mielestä jarrutusmatkoissa olevat erot kuivalla ole minkään arvoisia??
Sitten kun tulee se pikku sade niin ero onkin yhtäkkiä 24 metriä.
Niin me kaikkiOmenapomena kirjoitti:Teet ittestäs pellen.Zafira kirjoitti:Aivan varmasti melkoisen moni kolari/ulosajo oltaisiin voitu välttää paremmin pitävillä renkailla.TJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
Onko muuten joku löytänyt noita Linglong Green-Maxeja jostain? Kiinnostais tietää paljonko moiset kustantavat.
Jaa, mitähän keskusteluja olet mahtanut lukea? Ei tässä hiekkalaatikolla ainakaan tuollaisia puhuta...TJT kirjoitti: perusteella ei renkaitten merkillä, testimenestyksillä, käyttäjäkokemuksilla, eikä valmistusmaalla(kunhan eivät VAAN ole kiinalaiset) ole mitään merkitystä.
Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
http://www.nordenrengas.fi/advanced_sea ... /82/page/1
Ei Green-maxeja,mutta kuitenkin ...
Vertailun tehneessä lehdessä Green-max sarjan keskimääräinen hinta asennettuna 450€.
Tosin em. jutussa Sunnyjen hinta 400€,http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Ei Green-maxeja,mutta kuitenkin ...
Vertailun tehneessä lehdessä Green-max sarjan keskimääräinen hinta asennettuna 450€.
Tosin em. jutussa Sunnyjen hinta 400€,http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Ja missähän kohtaa olen tuollaista ihmetellyt?Tuomas kirjoitti:Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
On itselläkin kumien valinnassa kriteerit ja yksi niistä on hinta. En kuitenkaan tuijota sitä hintalappua niin, että korkeampi hinta tarkoittaa automaattisesti parempaa rengasta.
Teikäläiselle ei taas tämän topicin perusteella kelpaa kutakuinkin mikään rengas, mutta silti ilmeisesti ajelet itse jollain ihan muulla kuin sillä "parhaalla" ja kalleimmalla mahdollisella kumilla?
On se kyllä ihme, että olen yleensäkään enää hengissä, kun olen ajanut halvoilla(ja myös vähän kalliimmillakin) renkailla ja on niitä ääritilanteitakin mukaan mahtunut.
Jostain kumman syystä ei vaan sellaista tilannetta ole vielä päässyt syntymään, että renkaalta olisi tarvittu yhtään enempää ominaisuuksia kuin niissä on ollut.
Toisaalta itse en kaahaile kännissä motarilla 200, niin ehkä pärjään vähemmän extremepidollakin
Vähän joka välissä olet järkyttynyt jos ei halvin kelpaa.TJT kirjoitti:Ja missähän kohtaa olen tuollaista ihmetellyt?Tuomas kirjoitti:Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
Ei ole tainnut kukaan ehdottaakaan että se hinta aina korreloisi laadun kanssa... Aika vähän taitaa tämän foorumin käyttäjissä olla niitä joille hinta ei ole kriteeri.TJT kirjoitti:On itselläkin kumien valinnassa kriteerit ja yksi niistä on hinta. En kuitenkaan tuijota sitä hintalappua niin, että korkeampi hinta tarkoittaa automaattisesti parempaa rengasta.
Tämän topikin perusteella mulle ei kelpaa ne halvimmat eikä Hankook.TJT kirjoitti:Teikäläiselle ei taas tämän topicin perusteella kelpaa kutakuinkin mikään rengas, mutta silti ilmeisesti ajelet itse jollain ihan muulla kuin sillä "parhaalla" ja kalleimmalla mahdollisella kumilla?
Toivotaan että sama linja jatkuu.TJT kirjoitti:On se kyllä ihme, että olen yleensäkään enää hengissä, kun olen ajanut halvoilla(ja myös vähän kalliimmillakin) renkailla ja on niitä ääritilanteitakin mukaan mahtunut.
Jostain kumman syystä ei vaan sellaista tilannetta ole vielä päässyt syntymään, että renkaalta olisi tarvittu yhtään enempää ominaisuuksia kuin niissä on ollut.
Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.TJT kirjoitti:Toisaalta itse en kaahaile kännissä motarilla 200, niin ehkä pärjään vähemmän extremepidollakin
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vai oikein järkyttynytTuomas kirjoitti:Vähän joka välissä olet järkyttynyt jos ei halvin kelpaa.
Kaivahan nyt sitten vielä lainaus tuon väittämän tueksi.
Eikä myöskään parin vuoden takainen testimenestyjä, joka on "peruspenan arkikäyttöön tarkoitettu"(jonka tyyppisiä taitaa yli 90% liikenteessä olevista renkaista olla)Tuomas kirjoitti:Tämän topikin perusteella mulle ei kelpaa ne halvimmat eikä Hankook..
No shit sherlockTuomas kirjoitti:Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.
Sitten vielä kerrot kuinka suuressa osassa onnettomuuksia halpa rengas oli avaintekijä kuskin hölmöilyn sijasta?
Nähtävästi sun spekseillä rengas valitaan niin, että hintalapussa on riittävästi numeroita, eikä kumin kyljessä lue Hankook
Onhan ne kriteerit nuokin tietty sen mustan ja pyöreän lisäksi...
Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:
Ylivoimainen testivoittaja Continental Premium Contact 2 maksaa 348€. Ylivoimainen testihäviäjä Sunny SN3630 maksaa 252€.
Minun mielestäni on melko tyhmää valita paska rengas sen takia, että se on bensatankillisen hinnan verran halvempi.
Ylivoimainen testivoittaja Continental Premium Contact 2 maksaa 348€. Ylivoimainen testihäviäjä Sunny SN3630 maksaa 252€.
Minun mielestäni on melko tyhmää valita paska rengas sen takia, että se on bensatankillisen hinnan verran halvempi.
Kerro ny helvetis edes kumin tuumakokoZafira kirjoitti:Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
No helvetti se testattu ja melkoisen yleinen 205/55 16.samsa87 kirjoitti:Kerro ny helvetis edes kumin tuumakokoZafira kirjoitti:Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:
Niin tietysti.Zafira kirjoitti:No helvetti se testattu ja melkoisen yleinen 205/55 16.samsa87 kirjoitti:Kerro ny helvetis edes kumin tuumakokoZafira kirjoitti:Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:
Eipä oo pariin vuoteen noita kottikärrynpyöriä ollut alla

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d