Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja TJT »

Zafira kirjoitti:
TJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
Aivan varmasti melkoisen moni kolari/ulosajo oltaisiin voitu välttää paremmin pitävillä renkailla.
Tai vähemmällä alkoholilla ja ylinopeudella
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:
TJT kirjoitti:Viitsisikö joku kaivella esille nyt jonkun tilaston kolarien määrästä, jotka ovat johtuneet, tai joissa suurena vaikuttajana ovat olleet edulliset renkaat?
Tuokaa minulle sellaiset ja tällaiset todisteet tai olette väärässä :roll:
En nyt oikein ymmärrä mitä tuolla haet takaa, mutta tuo nyt sitten tällaiset ja tällaiset todisteet siitä, että SINÄ olet oikeassa...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos tämän topicin perusteella pitäisi renkaat ostaa, niin ajaisin todennäköisesti pelkillä vanteilla.

Keskustelujen perusteella ei renkaitten merkillä, testimenestyksillä, käyttäjäkokemuksilla, eikä valmistusmaalla(kunhan eivät VAAN ole kiinalaiset) ole mitään merkitystä.
Onko se ainut oikea valintakriteeri renkaille sitten se hinta?
Omenapomena
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Omenapomena »

Zafira kirjoitti:
Aivan varmasti melkoisen moni kolari/ulosajo oltaisiin voitu välttää paremmin pitävillä renkailla.
Teet ittestäs pellen.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Kaitzu kirjoitti:Eikö kenenkään mielestä jarrutusmatkoissa olevat erot kuivalla ole minkään arvoisia??
Ovat toki, mutta ei niin paljoa kuin märällä. Kuivalla tiellä melkein millä tahansa (kesä)renkaalla on ihan OK jarrutuspito. AB:n testissä ero parhaan ja huonoimman välillä oli reilut 7 metriä. TM:ässä näköjään vielä vähemmän.
Sitten kun tulee se pikku sade niin ero onkin yhtäkkiä 24 metriä.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Omenapomena kirjoitti:
Zafira kirjoitti:
Teet ittestäs pellen.
Niin me kaikki :lol:

Onko muuten joku löytänyt noita Linglong Green-Maxeja jostain? Kiinnostais tietää paljonko moiset kustantavat.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

TJT kirjoitti: perusteella ei renkaitten merkillä, testimenestyksillä, käyttäjäkokemuksilla, eikä valmistusmaalla(kunhan eivät VAAN ole kiinalaiset) ole mitään merkitystä.
Onko se ainut oikea valintakriteeri renkaille sitten se hinta?
Jaa, mitähän keskusteluja olet mahtanut lukea? Ei tässä hiekkalaatikolla ainakaan tuollaisia puhuta...

Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
aako
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aako »

http://www.nordenrengas.fi/advanced_sea ... /82/page/1

Ei Green-maxeja,mutta kuitenkin ...

Vertailun tehneessä lehdessä Green-max sarjan keskimääräinen hinta asennettuna 450€.

Tosin em. jutussa Sunnyjen hinta 400€,http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
Ja missähän kohtaa olen tuollaista ihmetellyt?

On itselläkin kumien valinnassa kriteerit ja yksi niistä on hinta. En kuitenkaan tuijota sitä hintalappua niin, että korkeampi hinta tarkoittaa automaattisesti parempaa rengasta.

Teikäläiselle ei taas tämän topicin perusteella kelpaa kutakuinkin mikään rengas, mutta silti ilmeisesti ajelet itse jollain ihan muulla kuin sillä "parhaalla" ja kalleimmalla mahdollisella kumilla?

On se kyllä ihme, että olen yleensäkään enää hengissä, kun olen ajanut halvoilla(ja myös vähän kalliimmillakin) renkailla ja on niitä ääritilanteitakin mukaan mahtunut.
Jostain kumman syystä ei vaan sellaista tilannetta ole vielä päässyt syntymään, että renkaalta olisi tarvittu yhtään enempää ominaisuuksia kuin niissä on ollut.

Toisaalta itse en kaahaile kännissä motarilla 200, niin ehkä pärjään vähemmän extremepidollakin ;)
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

TJT kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Kun niin kovasti ihmettelet miksi kumien valinnassa pitäisi olla jotain kriteerejä, niin onko sun mielestä merkitystä minkälaisilla kumeilla ajaa?
Ja missähän kohtaa olen tuollaista ihmetellyt?
Vähän joka välissä olet järkyttynyt jos ei halvin kelpaa.
TJT kirjoitti:On itselläkin kumien valinnassa kriteerit ja yksi niistä on hinta. En kuitenkaan tuijota sitä hintalappua niin, että korkeampi hinta tarkoittaa automaattisesti parempaa rengasta.
Ei ole tainnut kukaan ehdottaakaan että se hinta aina korreloisi laadun kanssa... Aika vähän taitaa tämän foorumin käyttäjissä olla niitä joille hinta ei ole kriteeri.
TJT kirjoitti:Teikäläiselle ei taas tämän topicin perusteella kelpaa kutakuinkin mikään rengas, mutta silti ilmeisesti ajelet itse jollain ihan muulla kuin sillä "parhaalla" ja kalleimmalla mahdollisella kumilla?
Tämän topikin perusteella mulle ei kelpaa ne halvimmat eikä Hankook.
TJT kirjoitti:On se kyllä ihme, että olen yleensäkään enää hengissä, kun olen ajanut halvoilla(ja myös vähän kalliimmillakin) renkailla ja on niitä ääritilanteitakin mukaan mahtunut.
Jostain kumman syystä ei vaan sellaista tilannetta ole vielä päässyt syntymään, että renkaalta olisi tarvittu yhtään enempää ominaisuuksia kuin niissä on ollut.
Toivotaan että sama linja jatkuu.
TJT kirjoitti:Toisaalta itse en kaahaile kännissä motarilla 200, niin ehkä pärjään vähemmän extremepidollakin ;)
Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Vähän joka välissä olet järkyttynyt jos ei halvin kelpaa.
Vai oikein järkyttynyt :lol:
Kaivahan nyt sitten vielä lainaus tuon väittämän tueksi.
Tuomas kirjoitti:Tämän topikin perusteella mulle ei kelpaa ne halvimmat eikä Hankook..
Eikä myöskään parin vuoden takainen testimenestyjä, joka on "peruspenan arkikäyttöön tarkoitettu"(jonka tyyppisiä taitaa yli 90% liikenteessä olevista renkaista olla)
Tuomas kirjoitti:Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.
No shit sherlock :roll:
Sitten vielä kerrot kuinka suuressa osassa onnettomuuksia halpa rengas oli avaintekijä kuskin hölmöilyn sijasta?

Nähtävästi sun spekseillä rengas valitaan niin, että hintalapussa on riittävästi numeroita, eikä kumin kyljessä lue Hankook :lollis:
Onhan ne kriteerit nuokin tietty sen mustan ja pyöreän lisäksi...
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:
Ylivoimainen testivoittaja Continental Premium Contact 2 maksaa 348€. Ylivoimainen testihäviäjä Sunny SN3630 maksaa 252€.

Minun mielestäni on melko tyhmää valita paska rengas sen takia, että se on bensatankillisen hinnan verran halvempi.
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Zafira kirjoitti:Kun se hinta nyt tuntuu olevan kuuma puheenaihe, niin:
Ylivoimainen testivoittaja Continental Premium Contact 2 maksaa 348€. Ylivoimainen testihäviäjä Sunny SN3630 maksaa 252€.

Minun mielestäni on melko tyhmää valita paska rengas sen takia, että se on bensatankillisen hinnan verran halvempi.
Kerro ny helvetis edes kumin tuumakoko :hammer:
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

samsa87 kirjoitti:

No helvetti se testattu ja melkoisen yleinen 205/55 16.
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Zafira kirjoitti:
samsa87 kirjoitti:

No helvetti se testattu ja melkoisen yleinen 205/55 16.
Niin tietysti.
Eipä oo pariin vuoteen noita kottikärrynpyöriä ollut alla :what:
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Vastaa Viestiin