Vikakoodit luin, näytti egr.rää. Tulppasin egr.n sokeella lätkällä, ei vaikuttanut vikaan. Muuta koodia ei anna. Tulpat, ilmansuodatin ja bensansuodatin on vaihdettu n. 12tkm sitten. Nokka-akselin asentotunnistimen mittailin. Mikään anturin navoista ei ole yhteydessä maihin. Ohjaus jännite tulee 5.0V. Imuilman lämpötilan näyttää oikein. Samoin moottorin lämpötilan. Testerin mukaan ilmamassamittarikin olis kunnossa. Miten tuon ilmamassamittarin toiminnan vois tarkistaa. Ainakin tyhjäkäynnillä arvot oli kohdillaan. Kakkos lambdasta mittailin vastusta niin näytti 6 ohmia. Autodatan mukaan pitäs olla 3.5-5.5 ohmia. Voiko tuo aiheuttaa. Lambda oli kuuma kun mittasin, onko tuon lambdan lämpötilalla merkitystä tuohon mittaus tulokseen?
Tuntus vaan enemmän sähkövialta. Mittailin tuota puolatukkia vastusmittarilla. Pitäs olla 2-3,2-4,2-5 ja 2-6 navan välillä vastus 0.3 ohmia autodatan mukaan jos oikein tuon mittauksen ymmärsin. Mulla näyttää 1.0 ohmia kaikista. Mulla on vanha puolapakettikin jossa kakkonen ei anna kipinää. Siinä samat vastukset. Onko tää toinenki rikki vai mittaanko jotenki väärin???? Vai käsitinkö AutoDatan ohjeen päin peetä??
Kaasuläppäkotelon oon putsannu, porannu sen reiän sieltä auki ja vaihtanu lakuletkut uusiin.
Joo ja oon lukenu ja etsiny nykimis threadeja jo monta päivää... niin omia aikasempia vianetsintöjä, kun muittenkin ongelmia. Vika vaan ei ole löytynyt, niin sillä taas uusi luku nykimis posteihin.