Opel omega b X25XE moottori remontti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
runki
'Agila'

Opel omega b X25XE moottori remontti

Viesti Kirjoittaja runki »

Olen ajatellut, että aloittaisin moottorin remontin autooni Opel Omega b -95 2,5l v6 (moottori X25XE) Ajettu 300 000km.
En ole ikinä ennen purkanut moottoria. Mutta auto on ylimääräinen, sisältää pikkuvikoja ja mielenkiintoa löytyy korjaamiseen niin aloitan koneen purkamisen ja korjaan kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin. Kesti remontti sitten kuinka kauan tahansa :D.
Tähän kaikkeen tarpeelliseen tarvitsenkin neuvoja, sekä siihen, että miten aloitan koneen purkamisen. Jonkunlaista tietoa minulla on, mutta se on niin hajanaista, että en osaa oikein yhdistää sitä.

- Mitä uutta koneeseen kannattaa laittaa + tietenkin vaihtaa vioittuneet/ kuluneet osat : tiivisteet? laakerit? Nostajien vaihto, koska auto nakuttaa?
- Missä järjestyksessä osa osalta kone puretaan(jonkunlaista tietoa on, mitä nyt on lukenut forumeilta, sekä etsinyt netistä) ja miten osat kannattaa huoltaa?
- Mitä tärkeitä seikkoja pitää ottaa huomioon/ merkitä ylös tietyissä purkaus vaiheissa, että saa kasaus vaiheessa ne samoihin kohtiin? : ainakin jakopää?
- Miten pääsen käsiksi pakosarjaan koneen purun jälkeen vai onko pakosarja ihan näkyvissä silloin, koska uskon, että pakosarja on halki/ pultteja poikki.
- Heittäkää tänne linkkejä joihinkin sivuille, mistä voisin nähdä X25XE moottorin räjäytyskuvina, huolto-ohjeita ym. Itse olen etsinyt jonkun verran, mutta en ole löytänyt mitään hirveän hyviä ohjeita / kuvia.
- Sen lisäksi kun nyt purkaa/ yrittää purkaa koneen, kunnostaa sen ja kasata. Niin onko tätä autoa mahdollista lastuttaa/ virittää samalla kertaa, jos on niin onko vaikea homma?

Saattaa tuntua oudolta, että kaveri, joka ei ikinä ole isompia remontteja autoon tehnyt, rupee kyselemään tälläisiä, mutta halu on kova päästä rassaamaan moottoria. Eihän sitä voi koskaan oppia, jos ei joskus vain jostain aloita 8)
Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta itse en tiedä niihin vastauksia :oops:
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Opel omega b X25XE moottori remontti

Viesti Kirjoittaja levanen »

runki
'Agila'

Viesti Kirjoittaja runki »

Juu kiitos, tosta on hyvä aloittaa : ) vähän aikaa menee kuitenkin lukeminen ku englannin kielinen, mutta eiköhän tuosta selvitä.
Lindemann
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Ei mikään helpoin mahdollinen kone aloittaa opettelu, mutta tsemppiä :peukku:
http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-Tappet-A ... 2eb4b1b4fd
Tuolta saat nostajat HALVALLA. Ovat siis samaa kamaa kuin alkuperäiset. INA valmisteiset.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
IziO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sitä mukaa kun purat sitä konetta niin napsi kuvia ja liitä tänne meidänkin iloksi sekä kommentoi kuinka purkaminen sujuu :thumbsup:
Vastaa Viestiin