Vectra A, käynnistys häikkä?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mige
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mige »

Eli auto on seissyt pari päivää pihassa, sit eilen pistin piuhaan, puolentoistatunnin kuluttua yritin startata, ni eipä sanonu mitään..Vähän vaan yrittää pyörittää starttii, silleen hitaasti köhimällä!? Ihan niinkun akku olisi tyhjä, mut voiko se tyhjentyä näin parinpäivän aikana kun autoa ei käytä?Valot kyllä palaa ihan täysillä. Ei oo ees mankkaa mikä ois voinu akkua tyhjentää, jos ois päälle jääny...:/
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Jos akku alkaa olemaan vaihtokunnossa, ni ensimmäiset pakkaset sen sitten lopullisesti pistää vaihtoon. Ainakin omalla kohdalla kaikki(2) akkujen vaihdot ovat osuneet juuri syksyn ensipakkasiin.
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
mige
'Senator'
'Senator'

Jep, kokeilin toisella kulla ja kyllä pelitti! Pitää ostaa uus akku tässä joskus..
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Itsellä samankaltainen tilanne päällä. Ajon aikana syttyi latauksen merkkivalo ja sammutettuani auton, ei se enää käynnistynytkään. Kaapeleilla käyntiin ja kotia.

Nyt sitten illan pimetessä kävin testaamassa mittarin kanssa, ja akku antoi arvoksi 11,63V (vertailuna vanhempien autossa sama luku 14,69V). Kaapeleilla auto käyntiin ja arvojen tarkkailua. Jännite tippuu noin voltin/minuutti kunnes sammuu koko auto.

Huomenissa testaan vanhempien auton akulla, josko vika olisi akussa. Akku tosin on vasta vajaat kaksi vuotta vanha Varta Silver Dynamic 62A/600Ah. Laturiinkin on remppa tehty 1½ vuotta sitten (hiilet, diodisilta ja laakerit uusittu).
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kannattaa akun vaihdon yhteydessä tarkastaa ja tarvittaessa uusia koneen ja rungon välinen maadoitus. Ei kyllä olisi pahitteeksi uusia myös akun ja rungon välistäkin piuhaa. Mä olen joutunut vaihtamaan lähes jokaiseen mun Opeliin akun, ja samalla aina vaihtanut ne maadoitukset. Latauksetkin nousivat normaaleihin lukemiin tämän homman myötä.
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Eli tänään vaihdoin akut keskenään kahden Vectran välillä (eli omani ja vanhempien) ja vian aiheuttaja on kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä laturi.

Oman akkuni jännite lähti nousuun kun se asennettiin vanhempieni autoon ja vanhempieni akun jännite laskuun.

Eli uutta laturia ostamaan.
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Kannattaisko ensin tarkistaa laturin hiilet ja jännitteensäädin. Myös johtojen kunto ainakin silmämääräisesti olisi hyvä tarkastaa. Saattaa säästyä muutama euro tai vaikka useampikin.
mige
'Senator'
'Senator'

Mulla ainaikin ton akun vaihdon jälkeen ei ole enää ollut ongelmia..
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Mulla corsassa kanssa akku hiipui pikkuhiljaa ja viaksi löytyi laturin koneeseen liittävän maadoitusjohdon hapertuminen. Johto uusiksi ja taas toimi.
Vastaa Viestiin