Automaatin "kytkin luistaa"

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ahvenjarvi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Automaatin "kytkin luistaa"

Viesti Kirjoittaja Ahvenjarvi »

Ok, tämä selvensi asiaa jo paljon.

Kiitos asiallisista vastauksista :)

Täytynee sitten harkita uudestaan kun on rahaa enemmän, siihen asti sitten vain rauhallista ajoa.
Omega -95 2.5L V6 Automaatti

ex: Omega MV6 -94 3.0L V6 Automaatti

ex: Omega MV6 -95 3.0L V6 Automaatti
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Ja parhaimmillaan ehjän askin turbiineineen saa 350-400eur jos itse jaksaa vaihtaa , hajottamoon vaan tai myyntipalstaa selaamaan .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Ahvenjarvi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ahvenjarvi »

sepse kirjoitti:Ja parhaimmillaan ehjän askin turbiineineen saa 350-400eur jos itse jaksaa vaihtaa , hajottamoon vaan tai myyntipalstaa selaamaan .
Ei taida itellä skilssit/tarvikkeet riittää vaikka intoa löytyiski :lollis:
Omega -95 2.5L V6 Automaatti

ex: Omega MV6 -94 3.0L V6 Automaatti

ex: Omega MV6 -95 3.0L V6 Automaatti
Jaani
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Eka viesti joukkoon armaaseen.

Miten voi todeta varsinaisesti onko turbiini tiensä päässä?
Olin tyhmä ja rasitin autoa muutossa vetämällä suuria kuormia, nyt tuntuu ettei nappaa kiinni kuten ennen. Perustuu siihen miten pers* lähti alta ennen märällä asfaltilla revittelyssä, nyt tuntuu että luistonesto olisi päällä vaikka ei olekaan :lol: Laatikko toimii muuten mielestäni ihan ok kiihdytyksissä, sportilla taikka ilman, mutta huomaan jo lyhyessä ajassa muutoksia toiminnassa pidon kannalta. Tappi kierroksilla tuntuu menevän kohtalaisesti joka vaihteella ja vaikea siihen päätellä nyt vertailua entisestään.
Olen varmaan luulosairas ja manuaalia salaa haaveileva, mutta tämä tuli mieleen kun kaupassa käväisin.
Kyseessä siis allekirjoitukseni mopo.
Opel Omega B V6 2.5 tomaatti
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Kovalla kuormituksella yleensä kulahtavat kytkinlevyt ja siitä johtuva luisto näkyy myös tummuneena vaihteisto öljynä joka myös laatikon ollessa tiensä päässä haisee palaneelta .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
automies38
'Agila'

Viesti Kirjoittaja automies38 »

jenkkiauton lootan itse purin ja laitoin turbiinin uuden ,öljyt sekä lootan suodattimen .
turbiineissa sit eroja myös
pitää olla tiedossa entinen alkuperäinen ,millä kierroksilla vaihtaa yms..
turbiinin mennessä rikki se kyllä ääntää tyhjäkäynnillä sellaista raklattavaa ääntä,ennen kun se jättää tielle siis sehän sit jää tielle ,kun tässä joku sanoi et ei haittaa ,jos pusket niin ei heh.

itsellä hajosi pihalle onneksi .

dodge ramista myös hajos loota syy...laudutin tukkeentui,joten kannattaa muuten se laudutin ja jäähdyttäjä puhdistaa joskus kun sen öljyt ja suodattimen joskus vaihtais niin toimis paremmin sit kaikki.
Jokaiseen automaatilla olevaan tepsii..
Laatikko menee lopussa silleen et et sinä sillä ajele kun turbiini lopussa hajoaa kokonaan siellä ei löydy yhtään vaihdetta eteen..

tietysti nekin voi hajota erillailla ja jollakin voi ääntää ja silti voi sillä ajaa,mut tarkoitin sitä että kun se lopussa hajoaa kokonaan ,ei sillä minä ainakaan päässy metriäkään enään .

maksaa se laitto melkoisia tais tuntipalkka olla siellä 60e luokkaa ja turbiini maksoi jotain 400e se ol lukkoturbiini

mut koko hoito tuohon dodgeen oli 3000e
itse kun tein olssiin maksoi noin 600e koko kunnostus.
Vastaa Viestiin