Onko muilla Vectra-C kuskeilla ollut tälläistä vikaa omassa autossaan: kuljettajan puolelta kuuluu kolaus pyöränripustuksesta jos ajaa esim. hidastinesteen yli (eli pyörä menee ääriasennosta toiseen). Autossa on takuu voimassa, joten sen puoleen ei ole hätää, mutta kiinnostaa, että onko yleisempikin vika.
Tähän mennessä takuuseen on herkistetty käsijarru (vipu takerteli) ja takaluukku säädetty (jotta ei tarvitse käyttää voimaa luukun sulkemiseen). Muuten takana 6500 huoletonta ja mukavaa kilometriä.
Vectra C Caravan 2005 ja etupään kolina
Re: Vectra C Caravan 2005 ja etupään kolina
zippo kirjoitti:Onko muilla Vectra-C kuskeilla ollut tälläistä vikaa omassa autossaan: kuljettajan puolelta kuuluu kolaus pyöränripustuksesta jos ajaa esim. hidastinesteen yli (eli pyörä menee ääriasennosta toiseen). Autossa on takuu voimassa, joten sen puoleen ei ole hätää, mutta kiinnostaa, että onko yleisempikin vika.
Tähän mennessä takuuseen on herkistetty käsijarru (vipu takerteli) ja takaluukku säädetty (jotta ei tarvitse käyttää voimaa luukun sulkemiseen). Muuten takana 6500 huoletonta ja mukavaa kilometriä.
mulla vm-03 sedan ja se pitää samanlaisen kolinan.. hermo menee ku vikaa ei löytäny edes katsastusmies vaikka pyysin kahtomaan... kiva jos joku kertos millä loppuis!!!
ex-Opel Vectra 1.8 16V sedan vm- 03
ex-Opel astra 1.6 16V sedan vm -95
ex-Opel astra 1.6 16V farkku vm-97
Opel Vectra 2.0t farkku vm-04
ex-Opel astra 1.6 16V sedan vm -95
ex-Opel astra 1.6 16V farkku vm-97
Opel Vectra 2.0t farkku vm-04
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Jollei leimamies löytänyt alapään ripustuksista mitään väljää vaikka erikseen mainitsit(?) koittama,an, iskarin yläpään laakeri toinen mahdollisuus, tai iskarin yläpään kiinnitys. Tämä kiinnitys selvinnee jo iskaria ravistelemalla.Neero82 kirjoitti: mulla vm-03 sedan ja se pitää samanlaisen kolinan.. hermo menee ku vikaa ei löytäny edes katsastusmies vaikka pyysin kahtomaan... kiva jos joku kertos millä loppuis!!!
Edit1: ot, 1000. viesti, ja siirtyminen "Diplomat"-luokkaan..
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
mulla oli sama vika, korjaantu tänään aamulla kun vaihdoin iskarin yläpään laakerit 2kpl 37€ autmuovilla konalassa (ent osatoimitus).
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Kolinaa kuuluu juu. Yläpään laakeri pitää moisen äänen, diagnosoi taannoin mekaanikko. Katsastuksessa eivät sanoneet mitään muuta ku, että olenko tietoinen co2-arvoista..tulevaan verotusta varten. Juu..olen tietoinen 
Oliko millainen työ vaihtaa ja vaatiiko mitä työkaluja ?Gts03 kirjoitti:mulla oli sama vika, korjaantu tänään aamulla kun vaihdoin iskarin yläpään laakerit 2kpl 37€ autmuovilla konalassa (ent osatoimitus).
1 etupää pukeille
2 renkaat irti
3 koiranluu irti
4 iskarin yläpään 3ruuvia irti, iskarin alapään 2pulttia irti ja letkut
5 iskari paketti kädessä sitten vaan iskarin yläpäästä kiinni jollain ja mutteri irti siinäpä se
Työkalut mulla pulttipyssy muutamia hylsyja, lenkki avaimia jotain muuta tais olla kans. Mulla meni hommassa noin tunti kun on raskaankaluston työkaluarsenaali hallissa ja 25tonnin kattokraana millä saa vaikka koko auton ilmaan
Mutta homma onnistuu kyllä parkkipaikallakin perus hyvillä työkaluilla kun varaa aikaa kärsivällisyyttä ja järkeä 
2 renkaat irti
3 koiranluu irti
4 iskarin yläpään 3ruuvia irti, iskarin alapään 2pulttia irti ja letkut
5 iskari paketti kädessä sitten vaan iskarin yläpäästä kiinni jollain ja mutteri irti siinäpä se
Työkalut mulla pulttipyssy muutamia hylsyja, lenkki avaimia jotain muuta tais olla kans. Mulla meni hommassa noin tunti kun on raskaankaluston työkaluarsenaali hallissa ja 25tonnin kattokraana millä saa vaikka koko auton ilmaan