Vectra C Caravan 2005 ja etupään kolina

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
zippo
'Kapitän'
'Kapitän'

Vectra C Caravan 2005 ja etupään kolina

Viesti Kirjoittaja zippo »

Onko muilla Vectra-C kuskeilla ollut tälläistä vikaa omassa autossaan: kuljettajan puolelta kuuluu kolaus pyöränripustuksesta jos ajaa esim. hidastinesteen yli (eli pyörä menee ääriasennosta toiseen). Autossa on takuu voimassa, joten sen puoleen ei ole hätää, mutta kiinnostaa, että onko yleisempikin vika.

Tähän mennessä takuuseen on herkistetty käsijarru (vipu takerteli) ja takaluukku säädetty (jotta ei tarvitse käyttää voimaa luukun sulkemiseen). Muuten takana 6500 huoletonta ja mukavaa kilometriä.
Neero82
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Re: Vectra C Caravan 2005 ja etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

zippo kirjoitti:Onko muilla Vectra-C kuskeilla ollut tälläistä vikaa omassa autossaan: kuljettajan puolelta kuuluu kolaus pyöränripustuksesta jos ajaa esim. hidastinesteen yli (eli pyörä menee ääriasennosta toiseen). Autossa on takuu voimassa, joten sen puoleen ei ole hätää, mutta kiinnostaa, että onko yleisempikin vika.

Tähän mennessä takuuseen on herkistetty käsijarru (vipu takerteli) ja takaluukku säädetty (jotta ei tarvitse käyttää voimaa luukun sulkemiseen). Muuten takana 6500 huoletonta ja mukavaa kilometriä.

mulla vm-03 sedan ja se pitää samanlaisen kolinan.. hermo menee ku vikaa ei löytäny edes katsastusmies vaikka pyysin kahtomaan... kiva jos joku kertos millä loppuis!!!
ex-Opel Vectra 1.8 16V sedan vm- 03
ex-Opel astra 1.6 16V sedan vm -95
ex-Opel astra 1.6 16V farkku vm-97
Opel Vectra 2.0t farkku vm-04
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

Neero82 kirjoitti: mulla vm-03 sedan ja se pitää samanlaisen kolinan.. hermo menee ku vikaa ei löytäny edes katsastusmies vaikka pyysin kahtomaan... kiva jos joku kertos millä loppuis!!!
Jollei leimamies löytänyt alapään ripustuksista mitään väljää vaikka erikseen mainitsit(?) koittama,an, iskarin yläpään laakeri toinen mahdollisuus, tai iskarin yläpään kiinnitys. Tämä kiinnitys selvinnee jo iskaria ravistelemalla.

Edit1: ot, 1000. viesti, ja siirtyminen "Diplomat"-luokkaan.. :lovin: :D
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

mulla oli sama vika, korjaantu tänään aamulla kun vaihdoin iskarin yläpään laakerit 2kpl 37€ autmuovilla konalassa (ent osatoimitus).
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Kolinaa kuuluu juu. Yläpään laakeri pitää moisen äänen, diagnosoi taannoin mekaanikko. Katsastuksessa eivät sanoneet mitään muuta ku, että olenko tietoinen co2-arvoista..tulevaan verotusta varten. Juu..olen tietoinen :D
keduloaf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja keduloaf »

Gts03 kirjoitti:mulla oli sama vika, korjaantu tänään aamulla kun vaihdoin iskarin yläpään laakerit 2kpl 37€ autmuovilla konalassa (ent osatoimitus).
Oliko millainen työ vaihtaa ja vaatiiko mitä työkaluja ?
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

1 etupää pukeille
2 renkaat irti
3 koiranluu irti
4 iskarin yläpään 3ruuvia irti, iskarin alapään 2pulttia irti ja letkut
5 iskari paketti kädessä sitten vaan iskarin yläpäästä kiinni jollain ja mutteri irti siinäpä se

Työkalut mulla pulttipyssy muutamia hylsyja, lenkki avaimia jotain muuta tais olla kans. Mulla meni hommassa noin tunti kun on raskaankaluston työkaluarsenaali hallissa ja 25tonnin kattokraana millä saa vaikka koko auton ilmaan :D Mutta homma onnistuu kyllä parkkipaikallakin perus hyvillä työkaluilla kun varaa aikaa kärsivällisyyttä ja järkeä :thumbsup:
Vastaa Viestiin