Kokemuksia 2.2 DTI koneen lastutuksesta?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
severi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi »

Moro!

Nyt kaivattaisiin vielä viime hetken rohkaisua kokemusta omistavilta tahoilta.

Eli laittakaahan kommenttia tulemaan, miten on lastutuksen jäkeiset päivät eletty.

Katsastusongelmia? Paljonko ongelmattomia/ongelmallisia kilometrejä takana? Kulutus? Lastun vaikutus? Missä on lastu paikalleen laitettu? Yms. huomioitavia seikkoja.

Kiitos ja kumarrus :eek:
veku
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veku »

Jees,mulla on tosin mopokone 2.0 dti 16v johon laitoin "köyhän miehen lastun eli psi boxin.
Ko. vempele ainakin toimii 99% ok ,käytännössä on se ero että voimaa on aiempaa enemmän :smile: mutta soppaa menee myös enemmän..
Katsastus mulla on vasta kevät talvella joten siitä ei kokemuksia,mutta sen ei pitäisi olla ongelma(tai saa kait siitäkin ongelman jos rupeaa siitä katsastus kaverille esitelmää pitään)
Itse asensin tuon paikoille ..

Toki tuo ns. autokohtainen lastu on varmasti paras keino saada "maximaalinen" teho autoosi (vrt.boxiviritys) sekä ottaa huomioon omat toiveetkin.Ei muuta kuin lastutukseen vectra ja sen jälkeen hymyssä suin ajelua .

ps. Lastutus kommentit sitten tänne :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: veku on 2003-10-29 15:38 ]</font>
severi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi »

Kommentit tulee aivan varmasti tänne tarkkoine raportteineen ja palvelukuvauksineen :grin:

Enää puuttuu "hallituksen" siunas :razz:
veku
'Senator'
'Senator'

Mulla kanssa silloin jarrutti asiaa "hallitus" mutta kun viritys oli onnistunut niin hallitus on varsin tyytyväinen päätökseen :smile:

Nyt jälkiviisana valitsisin lastuvirityksen mutta se raha..niin vanha keksintö.

Kysäseppä millaisia kokemuksia näillä Powerflashin hepuilla on .
He ovat ainakin "flashanneet" pari 2.2 dti vectraa.Edullinen paikka,kysyin sieltä tarjousta vectrani piristykseen.
Tässä osoite :
power.flash@pp.inet.fi

Ja tässä linkki mitä lastua he käyttävät virityksessä esim. juuri sun 2.2 koneelle, peijakas kun on hyvät lukemat :smile:

http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 270nm.html

<font size=-1>[ This Message was edited by: veku on 2003-10-29 20:14 ]</font>
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

800€... huhhuh.. mut melko varmasti se on sen arvoistaki yli 150hv diisselillä jo kerkeis :wink:
mitäs veku noi sun teholukemat on tolla sun psi-härvelillä? ja mitä semmonen maksoi?
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
veku
'Senator'
'Senator'

Ostin psi -boxin käytettynä.Maksoin siitä 220e
Boxin edellinen omistaja oli saanut penkissä 125hp ja 250 vai oliko se 260 nm vääntöä..
Mulla on yhdet dynolaput dti vectrasta jolla on psi boxilla saatu +130ja + 300nm.
Ilmeisesti auto dyno kohtainen tuo teholukema ,no joka tapauksessa sillä sai lisävoimaa ja halvalla :smile:
Nuo Powerflashin hinnat pyörii 450-600 riippuen lastusta.
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

ihan hyvät lukemat silläkin juu...
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Vastaa Viestiin