c-vectra saksasta

Keskustelua Opeleista
Taikl
'Senator'
'Senator'

c-vectra saksasta

Viesti Kirjoittaja Taikl »

onko ocf:stä kukaan sattunu tuomaa c-vectraa saksasta?

ite oon meinannu alkaa sieltä hommaamaan tuommosta vm.03-05 diisseli vectraa ku ei taho suomen puolelta löytyä semmosta "vähän" ajettua mieluisilla varusteilla olevaa. ja siitä nyt sitten ois muutama kysymys.

1. tuo 2.2dti lähinnä kiinostais mm. ketjukoneen takia, mutta tuo cdti vaikuttas vähä nykyaikasemmalta koneelta, en sitten osaa sanoa onko se miten vika altis. onko näissä c-vectroissa vielä tuon pumpun kanssa ongelmia niinku esim. tuon b-vectran kanssa että ei kestä?

2. mites osaako joku sanoa että onko näissä diisseleissä minkäänlaista lisälämmitintä? ajattelin vain että onkoha se ihan joka vectrassa vai pelkästään pohjosiin tuotavissa autoissa? voi olla kylmä kampe jossei sitä saksan malleissa ole...

3. pystyykö mittarilukemia sorkkimaan näistä kovinkaan helposti? vai onko yhtä vaikea ku suurinpiirtein saman ikäisissä meruissakain että lukema tallettuu moneen paikkaan.

Kiitokset jo etukäteen jos ees joku kehtaa vastata :worship:
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: c-vectra saksasta

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

1. Ainakin tuo 2.2dti on pirun huoltovapaa ketjun ansiosta. Eihän tuo pumppu mikään ongelma ole ennenkuin n.300tkm paremmalla puolella, etkai sentään niin paljon ajettua meinaa tuoda.

2. Ei ole lisälämmitintä vakiona jos ei sitä ole sinne erikseen tilattu. Itse olen kaksi talvea pärjännyt vaikka ei lisälämmitintä ole, kovilla pakkasilla pahvikeulaan niin ajaessa pysyy lämmöt korkeammalla. On lämmin auto, omakin on alkujaan saksantuonti.

3. Mittarilukeman muuttaminen onnistuu nykypäivänäkin lähes tulkoon kaikkiin autoihin, toisissa teettää työtä enemmän kuin toisissa.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Taikl
'Senator'
'Senator'

en meinannu 300tkm ajettua tuua, mutta jos sieltä jonku 170tkm ajetunki tuo nii alta neljässä vuodessa aletaa olemaan jo tuossa 300tkm kohilla. toitko kaitzu ite sen siis vai joku aikasempi omistaja? oonkin tuosa tuon sun vectran pongannu muutamaan otteeseen täälä, johtunee vissii siitä ku olet tänne muuttanu :D
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No olen tuonut 3.0 Cdti Cosmo vectran Saksasta ja kannatti ehdottomasti mun mielestä.Parasta on jos hakee itse ja pääsee kokeilemaan autoa autobaanalla ja sitten vaan rajalta niitä edullisia juomia kyytiin 8) onhan se toki helpompaa PALJON jos joku ostaa auton valmiiksi Saksan päässä.

Onhan se mitterin sormeilu jo Saksassa lailla kielletty joten tuskin enää niin yleistä.

Lämpöpuoli tulee kuntoon kun laittaa autoon lohkolämmittimen Suomessa ja mielellään siihen yhteyteen akkulaturin,polttoainelämmittimet nyt käytetyitssä on yleensä enemmän tai vähemmän rikki.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Taikl
'Senator'
'Senator'

jjvirtan kirjoitti:No olen tuonut 3.0 Cdti Cosmo vectran Saksasta ja kannatti ehdottomasti mun mielestä.Parasta on jos hakee itse ja pääsee kokeilemaan autoa autobaanalla ja sitten vaan rajalta niitä edullisia juomia kyytiin 8) onhan se toki helpompaa PALJON jos joku ostaa auton valmiiksi Saksan päässä.

Onhan se mitterin sormeilu jo Saksassa lailla kielletty joten tuskin enää niin yleistä.

Lämpöpuoli tulee kuntoon kun laittaa autoon lohkolämmittimen Suomessa ja mielellään siihen yhteyteen akkulaturin,polttoainelämmittimet nyt käytetyitssä on yleensä enemmän tai vähemmän rikki.
joo lohkolämmitin on pakollinen, tuosta akkulaturista en oo kuulukkaan että niitä ois laitettu, vois olla ihan hyvä talvipakkasilla
Renex
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Renex »

Itse olen tuonut muutaman auto Saksasta mm. Opel Vectra C GTS 2.2 DTI. Autolla oli ajettu 60tkm ja ensimmäiseltä omistajalta (ei liikkeestä). Itse en ostaisi auto, jossa ei ole asianmukaista huoltokirjaa ja katsastupapereita jne. Vielä pitää varmistaa autoa huoltaneen firman tiedostosta auton huoltohistoria, mitä autoon on yleensä tehty.
Omaa Vectraa ostaessani sain auton tilaussopimuksen ja kaikki muut uuden auton ostoa koskeneet asiakirjat edelliseltä omistajalta. Aika hassunkin paperin sain mukaani. Autosta oli varastettu koko aluvannerengassetti, josta oli todisteena vakuutuskirjat ja Opel-firman leimatut paperit, jossa oli km ja päiväykset tapahtuneesta. No tulihan lukkopultit lisää auton varustelistaan, joka muuten on mukavan kattava.
Mutta asiaan. Auton hankinta Saksasta vaatii melko kovan työn, varsikin jos haluaa vähänkin erilaisen ja hyvin varustellun, vähän ajetun auton. Itse on paikan päällä seurattava myytäviä autoja omalta läppäriltä, sillä vähän ajetut ja vähän erikoiset autot kelpaavat kyllä muillekin. Kaksi viimeisintä autoani hakiessa nopea tilannearvio tuotti mieluisat tulokset. Lisäksi Saksassa täytyy osata kulkea ja tietää muutenkin tapakulttuuria autokauppaa tehdessä ja hoitaessa esim rekisteröintiproggis.
Yksityiseltä voi aina tinkiä mutta liikeestä ostaessa nihkeämpää. Saksan kielen osaamisesta on aivan ehdoton apu mutta kyllä englannillakin pärjää jotenkin ja kyllähän sieltä auton mukaan saa, sillä rahan-kieltä ymmärtää onneksi kaikki. Suosittelen ainakin omasta puolestani auton hakua Saksasta. Oma Vectra GTS 2.2 DTI:ni on toiminut aivan mainiosti, eikä mitään kallista ole joutunut ainakaan vielä tekemään. Koneessahan ei ole paljoa huoltokohteita ja huoltoväli on 50tkm. Ruiskupumppukin on paranneltu ja paremman jäähdytyksen puolesta kestää paremmin kuin vanhempi malli. Tuo 3.0 CDTI olisi myös hieno peli mutta huoltokustannukset sattavat joskus yllättää.

http://i15.photobucket.com/albums/a357/raiski/Vorn1.jpg
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Tää Renex:in vectra on kyllä todella hieno ja varustukselta vähintäänkin riittävä :peukku:ja nuo penkit istuttavuudeltaan ja sitten tässä vielä tuo penkkien väri :sleep:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Taikl
'Senator'
'Senator'

Komia on kyllä vectra renexillä, muistatko yhtään mitä meni veroja? Tullin sivulla näyttää nuo verotuspäätökset vaihtelevan. Tuo asiointi saksan päässä ei tuottane vaikeuksia ku isän tuttu saksan maalla asustelee ja se tuo noita suomeen, joa tarkastaa juurikin nuo huollot, katastukset ym. Hoitaa myös tarvittaessa auton laivaan ja kaikki tarvittavat paperit kuntoon, Tekis kyllä pirun mieli lähtä ihan itekki sielä käymään :D
Renex
'Senator'
'Senator'

Lähtökohdat autonhaulle on aivan toista luokkaa kun on yhteyksiä Saksaan, jotka junailevat itse hankalimman prosessin ja itse ei tarvi kuin iskeä kahisevaa pöytään. Jos myös seikkailumieltä piisaa, niin Saksassa pyöriminekin voi olla hauska kokemus ja on yhtä asiaa rikkaampi kuitenkin.
Oma auto on ollut minulla reilut 3 vuotta ja veroja maksoin 3575,41 € tarkalleen kun alv palautettiin myöhemmin, koska se oli EU:n vastainen maksu. Auto oli sinänsä uutta vastaavassa kunnossa. Tuntuu siltä, että veroja joutuu nykyään maksamaan vielä vähemmän kuin ennen?
Muuten, lentolippu maksoi menopaluu Tampere-Hahn 36,67 € eli ei mitään. Viime keväänä toin Corsa C Sport 1.7 DTI:n ja lautta maksoi huhtikuussa 2010 auto+matkustaja Travemünde-Helsinki 190 €. Ei paljon kannata ajaa Ruotsin läpi.
Taikl
'Senator'
'Senator'

tässä autoa katellu saksasta, tällä viikolla selviää tuleeko se auton vaihto nyt ajankohtaseksi. tuossa nyt ku selaillu niin noilla1,9cdti koneilla varustettuja ois ehkä enemmänkin tarjolla paremiilla varusteilla / vähemmillä kilometreillä mutta silti tuo 2.2dti houkuttelis ku se on meleko pommin varma keksintö kuitenkin. paljonko tuosa 1.9cdti koneella on remmin vaihtoväli (120tkm?) ja mitä liikkeessä sen vaihto kustantaa? minkälaisia yleisiä vikoja tuosa koneessa yleensä on? eli suomeksi tekkeekö sillä koneella yhtää mitää :D
Terracid
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Terracid »

Taikl kirjoitti:tässä autoa katellu saksasta, tällä viikolla selviää tuleeko se auton vaihto nyt ajankohtaseksi. tuossa nyt ku selaillu niin noilla1,9cdti koneilla varustettuja ois ehkä enemmänkin tarjolla paremiilla varusteilla / vähemmillä kilometreillä mutta silti tuo 2.2dti houkuttelis ku se on meleko pommin varma keksintö kuitenkin. paljonko tuosa 1.9cdti koneella on remmin vaihtoväli (120tkm?) ja mitä liikkeessä sen vaihto kustantaa? minkälaisia yleisiä vikoja tuosa koneessa yleensä on? eli suomeksi tekkeekö sillä koneella yhtää mitää :D
Ukon c veccu 1.9cdti :ssä on ainakin jakopää ketjulla.. Tosin se on automaatti. Mitään vikoja ei ole ollut ja ihan mukavasti vastaa kaasuunkin, kun liipasee pedaalin pohjaan :wink:
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
Renex
'Senator'
'Senator'

Kävin pyörähtämässä Vuosaaressa viime viikolla ja samalla tuli seurailtua, kun laivasta purkautui tuontiautoja. Nythän monella on kesälomat ja autonhaku on helposti toteutettavasti. Aika kirjavaa automerkkiä tuli laivan uumenista. Farkku Vectra C näytti olevan Opeleista yleisin. Yksi helmi pisti silmään kyllä, nimittäin Astra H farkku Steinmetzin korisarjalla, vanteilla, kattoluukulla ym, hieno :thumbsup: . Onkohan tämän kerhon joku jäsen hakenut moisen. Varmaan ilmoittelee täällä? Eli tuollainen kun alla mutta sininen.

http://www.tuningnews.net/photo_preview ... ra_h_2007/
Taikl
'Senator'
'Senator'

joo näyttää netissä olevan suurin osa c vectroista farkkuja, ainaki dieseleistä. kyllähä siinä niin kävi että pitää alkaa tuo nykynen vectra pistää myyntiin ja alkaa tosissaan kattelemaan vähä paremmin varusteltua dieseli c vectraa :)
Renex
'Senator'
'Senator'

Tässä juuri myyntiin tullut hyvillä varusteilla. Tampreelta koneeseen ja kohti Frankfurt/Hahnia. Jos muistan oikein niin bussi lähtee kentän vierestä ja menee suoraan tai ainakin melkein Saarbrückeniin ja pian olet autokaupassa. Tässä esimerkki kohtuu helposta ja nopeasta autonhausta ensikertalaiselle.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Vastaa Viestiin