Poistoon kiitos.

Esittele Opel-projektisi tai autosi
base78
'Kadett'
'Kadett'

Re: MV6 tekniikka vanhaan Fordiin

Viesti Kirjoittaja base78 »

deme79 kirjoitti: V6 viritys topicista löytyy mitat boxille, itse tein niillä mitoilla myös. Loppupään sivuilta löytyy. Ja muistaakseni googlen kuvahaulla löytyy samat kuvat mittoineen myös.
Kiitoksia vinkistä, otin mitat talteen. :peukku:
Kyseisen topicin olen lukenyt joskus läpi, mutta näköjään tullut paljon viestejä sen jälkeen...

Pitäisi löytää ensin sopivan kokoinen jäähdyttäjä, ja sen jälkeen vasta katsoa sopiiko resonaattori mihinkään.
Kertokaas mihin/mille välittävät signaalia nuo Omegan jäähdyttäjässä olevat lämpötilatunnistimet? Entäs se koneen takana oleva pieni?
Kun joudun laittamaan jonkun muun jäähdyttäjän kuin tuon Omegan oman, niin pitääkö kaikki tunnistimet säilyttää "riisutussa" versiossa?
Moottorinohjaus tulee olemaan siis alkuperäinen.

Tänään tuli askarreltua paisarille kiinnikkeitä, kun sen tuleva paikka on selvillä.
Mitenkäs muuten, tuo kaasuläppien vesikierto on varmaan suotavaa jättää pois käytöstä kesäautossa? Se ilmeisesti ainoastan lämmittää imuilmaa?
Jos kaasuläpän kierron jättää pois, niin sen jälkeen korkein kohta missä jäähdytysneste kiertää on varmaan kannet?
Varmistelen vaan tuota paisarin oikeaa korkeutta...
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

base78 kirjoitti:
deme79 kirjoitti: Pitäisi löytää ensin sopivan kokoinen jäähdyttäjä, ja sen jälkeen vasta katsoa sopiiko resonaattori mihinkään.
Kertokaas mihin/mille välittävät signaalia nuo Omegan jäähdyttäjässä olevat lämpötilatunnistimet? Entäs se koneen takana oleva pieni?
Kun joudun laittamaan jonkun muun jäähdyttäjän kuin tuon Omegan oman, niin pitääkö kaikki tunnistimet säilyttää "riisutussa" versiossa?
Moottorinohjaus tulee olemaan siis alkuperäinen.

Mun käsittääkseni syylärissä ylempi on eculle ja alempi ilmastoinnille. Ja koneen takana se pieni on lämpömittarille.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ei sieltä syyläristä mitän ainakaan boksille mene,flektille kylläkin ja mahdollisesti sille ilmastoinnille.
Koneen takaosassa on sitten anturi lämpömittarille,pitäisi siellä takaosassa olla se ecu:n käyttämä lämpötilatunnistinkin,väriltään sininen ja kaksinapainen.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, noin sen pitäisi mennä. Eli jos rakentelet jonkun oman sähköflektisysteemin niin voit laittaa sille oman lämpökytkimen vaikka letkuun tai syyläriin.

Resonaattoriboksin muoto ei ole kovin tarkka kunhan se vaan ei kovin hankalan muotoinen ole. Muistaakseni tilavuus oli n. 4.3 litraa. Tietty mikään pakko ei ole edes olla mitään lootaa, voit haarottaa suoraan ilmamassamittarilta putken kahdeksi kaasuläpille jos oikein tulee tilan kanssa pulaa. Joillakin kierroksilla vääntö saattaa kärsiä mutta vastaavasti jonnekin saattaa tulla lisääkin.
base78
'Kadett'
'Kadett'

Ok, kiitoksia näistä tiedoista. Ei siis tarvitse murehtia jäähdyttäjässä olevista tunnistimista kun tosiaan teen jonkun oman flektivirityksen.

Resonaattorin kohtalon ratkaisee se tila sitten kun sopiva jäähdytin on löytynyt. Tehdään jos mahtuu, jos ei niin jätetään pois.
base78
'Kadett'
'Kadett'

Rookeri kirjoitti:Onko edenny? :)
Jotain saatu tehtyä.
Kardaanitunneli heppailtu suurinpiirtein kasaan, ja konehuoneen puolelle löydetty sopiva jäähdyttäjä.
Laitan kuvia konehuoneesta kunhan saan otettua jossain välissä.

Kuva
Kuva
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Minkäs vuotinen tuo tekniikan luovuttaja oli ??
base78
'Kadett'
'Kadett'

telwin kirjoitti:Minkäs vuotinen tuo tekniikan luovuttaja oli ??
-95
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Ok,oliko tuossa ajonestoa?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Eikös kaikissa b Omegoissa ole ajonesto? Ainakin mulla on ollu kaikissa kolmessa. Kaks niistä on ollu -94:ia ja tää nykyinen on -95. Osassa tais olla sillein että jos laittaa avaimella ovet lukkoon niin ajonesto ei kytkeydy päälle, mut kaukosäätimellä kytkeytyy niissäkin. Tossa x20xev:llä olleessa ei kytkeytyny mut x25xe:llä olvassa taas meni ajonesto päälle avaimellakin.
Todennäköisesti väärässä.
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

omega16T kirjoitti:Eikös kaikissa b Omegoissa ole ajonesto?
Ei ole,ei ollut esimekiksi siinä Arin harmaassa sedanissa ja muitakin tiedän missä ei ole ollut.
Vanhemmissa on ajonesto jos niissä on kauko-ohjattu keskuslukitus,jos sitä ei ole niin ei ole ajonestoakaan.
Tuo pätee 95 asti,siitä eteenpäin on jo siru avain.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

telwin kirjoitti:
omega16T kirjoitti:Eikös kaikissa b Omegoissa ole ajonesto?
esimekiksi siinä Arin harmaassa sedanissa ja muitakin tiedän missä ei ole ollut.
Vanhemmissa on ajonesto jos niissä on kauko-ohjattu keskuslukitus,jos sitä ei ole niin ei ole ajonestoakaan.
Ihan satavarmaks en mene vannomaan mutta melkein uskaltaisin väittää että siinä Arin harmaassa on ollut ajonesto alunperin. Siinä ei tainnu olla silloin Arille tullessa enää alkuperäisiä avaimia ollenkaan vaan ne oli teetetty ja mulla oli yks avaimenperämallin kaukosäädin jolla mielestäni yritettiin saada yhteys pelaamaan sen katossa olevan "silmän" kanssa mutta ei onnistuttu. Jos muistan oiken eli kyse oli tuosta autosta johon sitä kokeiltiin niin silloin siinä on se ollut koska se "simäkin" siitä täytyi siinä tapauksessa löytyä. Veljekset kettu varmaanki pystyy asian tarkistamaan jos se koppa on vielä tallessa :lol:
Kasiventtiilisistä en osaa sanoa mitään ku mulla ei oo ikinä sellasta ollu(eikä tule :no: )mutta se kyl olis ihan loogista ettei niissä välttämättä ole alkuun ollutkaan kauko-ohjattua keskuslukkoa vakiovarusteena kun nehän on muutenkin ns. neekerimalleja eli niissä ei ole juuri mitään muitakaan varusteita vakiona. Aika vahvasti uskoisin että kaikissa kutoskoneisissa taas olis ajonesto vakiovarusteena mutta toki voin olla väärässä kun en noihin ole sen enempää perehtynyt.
Todennäköisesti väärässä.
base78
'Kadett'
'Kadett'

Kyllä tossa mun osaluovuttajassa on ajonesto. Ainakin rengasantenni löytyi virtalukon ympäriltä, joten oletan etta avaimen sisällä on siru.
Kaikki auton sähköt olen ottanut talteen ehjänä ja liittimet merkattuna (oikeasti ihan kaikki), joten uskoisin että ei tuota suurta tuskaa tuo kytkeminen. :roll:

Vuosimallia en ole jaksanut tarkistaa valmistenumerosta, mutta otteessa -95. Mulla oli joskus -95 astra jossa myöskin oli jo siru
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

base78 kirjoitti:Kyllä tossa mun osaluovuttajassa on ajonesto. Ainakin rengasantenni löytyi virtalukon ympäriltä, joten oletan etta avaimen sisällä on siru.
Kaikki auton sähköt olen ottanut talteen ehjänä ja liittimet merkattuna (oikeasti ihan kaikki), joten uskoisin että ei tuota suurta tuskaa tuo kytkeminen. :roll:

Vuosimallia en ole jaksanut tarkistaa valmistenumerosta, mutta otteessa -95. Mulla oli joskus -95 astra jossa myöskin oli jo siru
Ok,ei siinä sitten mitään yllätyksiä ole luvassa,hyvä niin.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tämähän on jännä projekti, mennyt ihan ohi itseltä :peukku:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Vastaa Viestiin