Turvavyön kelaus-systeemi jumittaa joskus.
Yhdessä autossani jouduin pitää vasaraa mukana jolla koputin ovien keskipalkin alaosaan jossa jumitti kuskin turvavyökela.
Siten pääsin autosta pois. Eli kokeile vasaraa ...
Yleensä jumitti niinpäin ettei vyö poistunut kelalta, joskus se ei vetänyt vyötä sisälle.
Ajajan auto näköjään oli ja halusi pitää kuskin penkillään forever and ever ...
Astra G takapenkin turvavyö ongelma
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Re: Astra G takapenkin turvavyö ongelma
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Mulla tuo takapenkin keskivyö on siis melkolailla sisäänkelautunut, kun penkkikin on ylä-asennossa. MUTTA penkki ei lukittaudu eli ei mene siellä peräkontin sivustassa oleva metalliklipsi mikälie sinne penkin sisään. Itseasiassa vaikuttaa enemmänkin siltä että penkki (siis 2/3 siitä) on jotenkin jumissa niin ettei sitä saa edes työnnettyä niin pitkälle että tuo klipsi menisi penkin sisään, jolloin pitäisi sen nojan päällä olevan napinkin nousta. Eli noja vaan heiluu jonkin verran eteen ja taakse mutten saa sitä lukittua, eikä myöskään keskimmäinen vyö kelaudu auki kuin sentin-pari. En ymmärrä mitä tuossa pitäisi seuraavaksi tehdä, ei penkki ainakaan väkisin hakkaamalla mennyt paikalleen (klipsi koloseen). Paukuttaa vasaralla turvavyön kelainta...
ttu että menee hermo. Ja kohta pitäis auto katsastaa...
ei saa siis tuota 2/3 nojasta lukittua eikä myöskään kaadettua enää... 1/3 nojasta toimi hyvin
ei saa siis tuota 2/3 nojasta lukittua eikä myöskään kaadettua enää... 1/3 nojasta toimi hyvin
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
papuusille: Kuluvia osia ovat turvavöiden kelat.En täysin ymmärtänyt bropleemaasi ?
Penkkiongelmaan ja sen lukittumisen estoon voi olla syynä vaikka roskat kiskoissa tai pikku kuluminen tai JOPA vääntynyt takapenkki.
Se neuvo vasaralalla paukutteluun koski tosiaan Kadett olikohan 91 korimallin farmarin kuskinvyön kelainta ja useimmiten talvisin.
Mitä itse arvelet voisivatko osat olla kuluneita vai vika ainoastaan imurinkäytön vähäisyydessä ?
Kristallipalloni oli aika himmeänä autosi käyttöhistoriasta ja edellisistä omistajista . . . .
PS Ota penkki olohuoneeseen vaimon (tyttöystävän) yms luvalla ja tutki mekanismi niin voipi vikakin löytyä.
Penkkiongelmaan ja sen lukittumisen estoon voi olla syynä vaikka roskat kiskoissa tai pikku kuluminen tai JOPA vääntynyt takapenkki.
Se neuvo vasaralalla paukutteluun koski tosiaan Kadett olikohan 91 korimallin farmarin kuskinvyön kelainta ja useimmiten talvisin.
Tulkinnanvarainen asia jonka johdosta HEITTOJA sekä AJATUKSIA asian tiimoilta :Eli noja vaan heiluu jonkin verran eteen ja taakse mutten saa sitä lukittua, eikä myöskään keskimmäinen vyö kelaudu auki kuin sentin-pari.
Mitä itse arvelet voisivatko osat olla kuluneita vai vika ainoastaan imurinkäytön vähäisyydessä ?
Kristallipalloni oli aika himmeänä autosi käyttöhistoriasta ja edellisistä omistajista . . . .
PS Ota penkki olohuoneeseen vaimon (tyttöystävän) yms luvalla ja tutki mekanismi niin voipi vikakin löytyä.
Niin, vyöhän ei kelaudu auki sillä en saa sitä 2/3 nojasta lukittua paikalleen (jolloin se nojan päällä oleva nappi nousisi ylös). Lähinnä sitä ihmettelen miksei nojaa saa edes kaadettua, vaikkei ottaisikaan lukittuneeseen vyöhön kiinni. Kun saisi tuon nojan paikalleen, voisi vyökin aueta... Pystyyköhän sitä nojan takapuolelta löytyvää lukitusmekanismia jotenkin huijaamaan...? Niin että se nappi nousisi ylös, jolloin voisi ehkä vyönkin saada aukeamaan.
Mitä näitä juttuja olen lukenut niin ei varmaan kannata lähteä edes yrittämään takapenkin nojan pulttien irroitusta Bilteman torx-avaimilla.
Mitä näitä juttuja olen lukenut niin ei varmaan kannata lähteä edes yrittämään takapenkin nojan pulttien irroitusta Bilteman torx-avaimilla.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
En nyt osaa nojongelmasta muuta sanoa kuin että Motonetin avaimilla ainakin uskaltaa vääntää torxit auki, oletan että uskaltaa kokeilla myös Biltemalaisilla tai jollain muulla ns "halvalla" merkillä. Ensimmäisen pultin jos saat auki niin siitähän korjausprosessi sitten alkaa ....
Ps Kerro jos olin väärässä ...
Ps Kerro jos olin väärässä ...