Opelin laatu kriteerit.

Keskustelua Opeleista
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Tässä alkaa pikkuhiljaa mietityttämään (ai ny vasta :smile:) noi opelin laatu vaatimukset autojensa suhteen.

Ajatus on kyllä pyörinyt mielessä ainakun noita jakohihna juttuja on lukenut, mutta omalla kohdalla kiehahti tänään kun ajelin töihin ja huomasin että eikös se perkeleen ajotietokoneen näyttö ala taas prakaamaan, vi**u näyttö maksaa 500euroa liikkeessä ja se ei kestä mitään, itselläni on kolmas näyttö menossa, kyllä tuolla hinnalla luusisi jotain laatua saavan, mutta ei.

Totuuden nimissä täytyy kyllä sanoa että yhtään näyttöä en ole uutena ostanut, mutta silti.

Jakohihnoja paukkuu opelisteilta siihen tahtiin että ei omia ajatuksia kuule, näytöt kestää ehkä parivuotta, B omegan ja B vectran alustaongelmat ovat ilmeisiä, (koiranluut, apusimpukka, tukivarret eteenkin vecculissa, raidetangonpäät); mitä tekee Opel, EI MITÄÄN, kulutus tavaraa kuuluu tiskin toiselta puolelta.

vertauksena otan tähän pappani 124 korisen 230CE mersun autolla on ajettu 400 000km eikä edes iskareita ole vaihdettu ja iskri testi antaa lähes uuden mersun tulokset, alustaan ei ole vaihdettu mitään, eikä väljää löydy, ainoa välys mikä on löytynyt oli simpukassa kun autolla oli ajettu 350 000km se hoitui simpukkaa kirimällä.

Notta kyllä laadussa voi olla hirveitä eroja, tosin hinnatkaan eivät täysin kohtaa, mutta täytyy muistaa mersun STATUS LISÄ hinnoissa, sen kun poistaa niin uskon että omegan ja merusn valmistus kustannukset ovat liki toisiaan, mersu vaan vaalii mainettaan ja asiakkaitaan, Opel ei.

seuraavaa autoa ostaessani mietin hyvin tarkkaan pysynkö opelissa vai vaihdanko merkkiä, ja syynä ovat varsin pienet asiat omalla kohdallani, tällä hetkellä vain tämä, hemmetti, ehkä maailman huonoin nestekidenäyttö hinta-laatu suhteeltaan.

Omega on hyvä auto ajella ja kokoonsa nähden syö vähänlaisesti bensaa, mutta kait ny muiltakin merkeiltä nuo ominaisuudet jostakin mallista löytyy, ja loppus samalla nuo lastentaudit jotka esimerksi Omegaani vaivaa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-10-31 12:04, Jerzey wrote:
Tässä alkaa pikkuhiljaa mietityttämään (ai ny vasta :smile:) noi opelin laatu vaatimukset autojensa suhteen.

vertauksena otan tähän pappani 124 korisen 230CE mersun autolla on ajettu 400 000km eikä edes iskareita ole vaihdettu ja iskri testi antaa lähes uuden mersun tulokset, alustaan ei ole vaihdettu mitään, eikä väljää löydy, ainoa välys mikä on löytynyt oli simpukassa kun autolla oli ajettu 350 000km se hoitui simpukkaa kirimällä.
Nyt on pakko toistaa tuolla toisessa topicissa (ja aiemminkin) sanomani asia.

Kokemuksia on noin kymmenestä mersusta (E:tä, C-sarjaa,"ässää", SLK jne) sekä lähes samaisesta määrästä Opeleita (Kadettia,Vectraa,Omegaa,Astraa) ja edelleen pysyn yhtä tiukasti väitteessäni että Opelin laatu kestää vertailun täysin MB:n kanssa..ja jos vielä huomioi erot hinnoissa niin Opelin laatu kestää vertailun erinomaisesti MB:n kanssa.

Se on selvä että joissain malleissa on laatuongelmia..mutta niitä on myös MB:lla..ja jokaisella muullakin merkillä. :smile:
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

juu, mutta kysymys onkin monta kertaa siitä että kuka selvät laatuongelmat maksaa, esim slk:n katto ongelmat meni meidän perheessä selkeesti vehon piikkiin, samoin c-sarjalaisen bensatankki ongelmat ja Viton kaasuvaijerin iskunvaimennin ongelmat. Opelilla kaiken maksaa asiakas jos et hae kuluttajasuojan kautta oikeuksiasi, ja vaikka haet se ei takaa yhtään mitään.

Ts jos meruslla on laatu ongelmia, ne myönnetään, ainakin avoimemmin kuin Opelilla, opel kun ei myönnä mitään.

Ja mitä hintaan tulee, niin auton hinta mielsetäni määräytyy vasta autoa myytäessä, ostohinta - myyntihinta = auton hinta. tässä laskussa opel ei ole niitä halvimpia autoja.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-10-31 13:39, Jerzey wrote:
juu, mutta kysymys onkin monta kertaa siitä että kuka selvät laatuongelmat maksaa, esim slk:n katto ongelmat meni meidän perheessä selkeesti vehon piikkiin, samoin c-sarjalaisen bensatankki ongelmat ja Viton kaasuvaijerin iskunvaimennin ongelmat. Opelilla kaiken maksaa asiakas jos et hae kuluttajasuojan kautta oikeuksiasi, ja vaikka haet se ei takaa yhtään mitään.
Ok..MUTTA mulla on parasta aikaa menossa SLK:n "laatuongelma" eli muutama kymppitonni vasta mittarissa ja perän sisuskaluissa häikkää..maahantuoja on kaikkea muuta kuin valmis korvaamaan tai tulemaan kustannuksissa edes vastaan.

Sitävastoin aikanaan eräässä Opelissani meni ilmastoinnin kompura+ muita palikoita ilmastointijärjestelmästä..takuu oli mennyt umpeen yli vuosi aiemmin. Vein korjattavaksi..hinta-arvio oli varsin korkea..mutta yllätys oli melkoinen kun hain Opelin korjaamolta ja kaivoin lompakkoa maksaakseni lystin.. Työnjohtaja katsoi puuhiani hetken ja sanoi sitten "ei täämitään maksa..minä otin yhteyttä maahantuojaan ja sovittiin että he korvaavat koko homman kun ei tämän ikäiseen autoon kuulu tämän kaltaiset viat.."
Siis homma hoitui TÄYSIN korjaamon ja maahantuojan kesken..itse en edes ajatellut muuta mahdollisuutta kuin maksaa itse!

Toinen esimerkki Opelilta: noin 70t ajetusta Vectrasta levisi vaihdelaatikko..takuu oli umpeutunut kolmisen vuotta aikaisemmin..kuitenkin korjaus meni maahantuojan piikkiin..ilman sen suurempia mutinoita.

Eli tapaukset mitä minun eteeni ovat tulleet ovat pelkästään positiivisia mitä Opelin maahantuojan toimintaan tulee kun kyseessä on selkeä laatuvirhe.

Toki varmasti päinvastaistakin tapahtuu..mutta niin sitä tapahtuu muidenkin merkkien kohdalla..myös mersun.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

...kaivoin lompakkoa maksaakseni lystin.. Työnjohtaja katsoi puuhiani hetken ja sanoi sitten "ei täämitään maksa..minä otin yhteyttä maahantuojaan ja sovittiin että he korvaavat koko homman kun ei tämän ikäiseen autoon kuulu tämän kaltaiset viat.."
Hienoa jos jossain on noin toimittu, tuo on tietysti sellainen yksittäis tapaus verrattuna esim jakohihna ongelmaan, jos kaikille jakopääongelmaisille opeleille tehtäis samoin olis opel varmasti konkassa, tai ainakin se näkyis tuloksessa, kun taas yksittäis tapauksen tyyppiset viat voidaan kovata sen kummemmin asiaa "ajattelematta".

täytyy muistaa että marisen tässä myös niistä asioista jotka opelia vaivaa ja jotka ilman muuta maksan itse, kuten nämä koiranluut, luvattoman heikkoja palikoita ovat mm B omegassa tässä kohdin käyttäneet.

Enpä muuten huomannut että olit jo aloittanut aihetta sivuavan topicin tuolla Yleisessä, olisin tämän vuodauksen sinne laittanut jos olisin sen vaan huomannut ajoissa.

Tuo SLK:n perä juttu on kyllä yllätys, tai lähinnä se ettei maahantuoja ota siihen myönteistä kantaa. Puhutaan kuitenkin autosta joka on selvästi keskiverto-autoa kalliimpi ja tällaisen auton omistaja ostaa todennäköisesti mersun myös seuraavaksi, mikäli on autoonsa ollut tyytyväinen, Sen takia kyllä ihmetyttää todella tuo kanta... ...no ehkä mersu ja opel on lähentymässä toisiaan :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-10-31 17:23 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Kyllä..olen kanssasi samaa mieltä hyvin pitkälti..

Nämä yksittäiset (ongelma)tilanteet ovat juuri niitä hetkiä jolloin ainakin minuun vaikutetaan suuresti joko positiivisesti TAI negatiivisesti! Tuo Vectran vaihdelaatikkohomma sai valehtelematta minut pysymään Opelissa..ostin Astra coupen..jossa sitten tuli se ilmastointihässäkkä..homma hoidettiin tyylikkäästi ja minun kannaltani erittäin iloisella lopulla..seuraava autoni oli sitten Astra Coupe turbo..vaikka Mersu olikin jo kummitellut mielessä useamman vuoden. Päädyin kuitenkin turbo-Astran tilaamiseen hyvin pitkälti noiden aikaisempian hyvien Opel-kokemusten perusteella..tosin pieni myötävaikutus turbo-Astran tilaamiseen oli myös eräällä ammattitaidottomalla mersukauppiaalla..

No..aikanaan Astra sitten vaihtui kuin vaihtuikin mersuun..tosin sillä seurauksella että tiedän 110% varmasti mistä liikkeestä en ENÄÄ KOSKAAN osta toista kertaa autoa!!

Nyt jos tämä peräongelma hoituu maahantuojan/ myyjän puolesta huonosti niin hyvin pian käy myös niin että seuraava autoni ei sittenkään ole mersu..vaikka SLK II:n tilaamisesta heti kun se on esitelty onkin jo puhuttu.. JOS tämä perä-probleema hoituu huonosti tilauksen kohde saattaa hyvinkin olla Opel Speedster..ihan vain siksi että Opelilla minua on aina palveltu hyvin..oli kyseessä sitten auton osto tai ongelmatilanne.
Näin ne mielipiteet muokkaantuu ja ostopäätökset suuntautuu tiettyyn suuntaan tai poispäin jostakin suunnasta. Sinänsä pienillä asioilla on mahdollista muokata ihmisten mielipiteitä.
Sitä taustaa vasten peilaten Opel toimi typerästi jakohihnahässäkän kanssa..ja menetti taatusti ison kasan asiakkaita.

Sikäli kyllä mieli on huoleton että olen 100% varma että itse en joudu maksumieheksi tässä perä-ongelmassa..mutta silti myyjällä/ maahantuojalla on mahdollisuus hoitaa homma joko hyvin TAI huonosti.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-10-31 19:23 ]</font>
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2003-10-31 17:22, Jerzey wrote:

Hienoa jos jossain on noin toimittu, tuo on tietysti sellainen yksittäis tapaus verrattuna esim jakohihna ongelmaan, jos kaikille jakopääongelmaisille opeleille tehtäis samoin olis opel varmasti konkassa, tai ainakin se näkyis tuloksessa, kun taas yksittäis tapauksen tyyppiset viat voidaan kovata sen kummemmin asiaa "ajattelematta".

täytyy muistaa että marisen tässä myös niistä asioista jotka opelia vaivaa ja jotka ilman muuta maksan itse, kuten nämä koiranluut, luvattoman heikkoja palikoita ovat mm B omegassa tässä kohdin käyttäneet.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-10-31 17:23 ]</font>
mitähän opelin ois pitäny ton jakohihnajutun kanssa ny oikein tehdä? aina siitä maristaan mutta kukaan ei oo vielä KOSKAAN sanonu mitä sille ois sit pitäny tehdä? no joo...tietty ois pitäny 10 vuoden huollot öljynvaihtoineen maksaa. hommasta tiedotettiin ja olen 100% ettei se kenenkään perseessä tunnu joutuuko sen vaihtaa joka 60000. vai joka 120000. kilometri...

ja omegan koiranluista sen verran että jos 9 vuoden aikana menee yksi koiranluu ja sen korjaaminenkin maksaa merkkiliikkeessä alle 100e, niin en alottas hirveetä marinaa siitäkään...
sami vaan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sami vaan »

On 2003-10-31 23:21, Veeksi wrote:
mitähän opelin ois pitäny ton jakohihnajutun kanssa ny oikein tehdä? aina siitä maristaan mutta kukaan ei oo vielä KOSKAAN sanonu mitä sille ois sit pitäny tehdä? no joo...tietty ois pitäny 10 vuoden huollot öljynvaihtoineen maksaa. hommasta tiedotettiin ja olen 100% ettei se kenenkään perseessä tunnu joutuuko sen vaihtaa joka 60000. vai joka 120000. kilometri...
Ehdotus: Ois lähetetty jokaiselle hyvitykseksi tiedotuskirjeessä 2 kappaletta hihnoja :grin: Oma hihna maksoi 9.9€, joten halavalla olisivat selvinneet, ja kitisijät joutus nyt pitään suunsa kiinni.
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

On 2003-11-01 13:02, samivaan wrote:

Ehdotus: Ois lähetetty jokaiselle hyvitykseksi tiedotuskirjeessä 2 kappaletta hihnoja :grin: Oma hihna maksoi 9.9€, joten halavalla olisivat selvinneet, ja kitisijät joutus nyt pitään suunsa kiinni.
Toikin oli ihan hyvä. :smile:

Mutta silloin kun tämä ongelma tuli esiin ja aiheutti melkoisen yllätyksen monille aluksi...siinäkohtaan olisi maahantuoja voinut tulla jollain tapaa vastaan ja vaihdattaa noi EKAT jakohihnat jotenkin vasuuta tuntien.

Siitä eteenpäin kun ongelma on kaikkien tiedossa,jokainen vaihtakoot oman kukkaron mukaan 60tkm välein.

Toi eka reaktio,ettei hyvitetä mitään ja vedetään kädet taikinasta pois oli aika noloa,ainakin minun mielestä.

Voinhan olla tietty väärässäkin??
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja NOesc »

muistan että jossain ohjelmassa missä puhuttiin auto-verotuksesta kerrottiin että suomeen maahantuotavat autot ovat suomen kovan verotuksen takia tehtaalta lähtiessä halvempia kuin muualle maailmalle menevät autot, ja ainakin minun järkeeni kävisi semmoinen ajatus että jos tehdas aikoo saada saman rahan näistä autoista kuin muistakin niin silloin on pakko(?) tehdä auto vähän huonommista(halvemmista) osista ja näin tinkiä laadusta.

näin minä asian näkisin...

<font size=-1>[ This Message was edited by: NOesc on 2003-11-02 00:16 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: NOesc on 2003-11-02 00:17 ]</font>
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

Jakohihnoista puhuttaessa ongelmana ei kai oikeasti ole vaihtovälin puolittaminen, vaan se, että hihnat eivät aina kestä edes sitä puolitettua vaihtoväliä. Lisäksi maahantuoja Opel Oy ei ota ongelmaan mitään kantaa, ainakaan jos autosta on takuuaika ohi.
sami vaan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sami vaan »

On 2003-11-01 13:09, Jartza wrote:
Toi eka reaktio,ettei hyvitetä mitään ja vedetään kädet taikinasta pois oli aika noloa,ainakin minun mielestä.

Voinhan olla tietty väärässäkin??
En tiedä kuka tässä on oikeassa tai väärässä, mutta oma mielipide on myös se, että eka "ylimääräinen" hihnanvaihto olisi ollut hyvä opelin puolelta tarjota ilmaiseksi. Että oma veikkaus on että opel oy oli tällä kertaa väärässä, mutta olen melko varma että ovat tästä ottaneet opikseen.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-11-02 14:05, samivaan wrote:

En tiedä kuka tässä on oikeassa tai väärässä, mutta oma mielipide on myös se, että eka "ylimääräinen" hihnanvaihto olisi ollut hyvä opelin puolelta tarjota ilmaiseksi. Että oma veikkaus on että opel oy oli tällä kertaa väärässä, mutta olen melko varma että ovat tästä ottaneet opikseen.
Toi ilmainen eka hihnanvaihto olisi varmaankin ollut erittäin hyvä toimenpide! Nimittäin juuri nuo tilanteet ovat hyvin pitkälti niitä jotka voi hoitaa joko erittäin hyvin..tai sitten erittäin huonosti..ja sitä myöden luodaan joko hyvää tai huonoa mainetta..ja näin ollen periaatteessa tehdään päätöksiä ainakin siitä minkä merkkinen seuraava auto EI AINAKAAN tule olemaan.

Sinänsä pieniä menoeriä maahantuojalle..jotka sitten palaavat automyynnissä aikanaan takaisin JOS asia on hoidettu hyvin.
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Opelien laatukriteerit on varmaan aika korkeat, mutta ooppelin maine autona on todella alhainen. Ecoteckit on varmaan aika iso syy, miksei maine ainakaan ole noussut viime vuosina.
Kuva
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

ja omegan koiranluista sen verran että jos 9 vuoden aikana menee yksi koiranluu ja sen korjaaminenkin maksaa merkkiliikkeessä alle 100e, niin en alottas hirveetä marinaa siitäkään...
Itelläni vaihdettiin molemmat koiran luut merkkiliikkessä kun mittarissa oli 106thkm ja en todellakaan selvinnyt 100e ei edes 100e kappale. auto oli tuolloin vajaa 4v vanha. nyt toinen puoli antaa taas oiretta kununeesta koiran luusta, notta mielestäni ne on luvattovan heppoista kamaa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Vastaa Viestiin