Calibran ratti irti, mutta miten?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Miten Calikan ratti lähtee irti? Irroitin entisestä kadetistani ratin aikoinaan ja oli tosi tiukassa... Ku olisin tuota rattia vaihtamassa niin ois hyvä tietää etukäteen, onko jotakin erikoista kyseisessä toimenpiteessä???
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Kokeile etsiä vastausta searchilla. Asiasta keskusteltu aikasta monta kertaa.
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Yritin jo, mut ei löytynyt
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Keskeltä se mutteri auki ja vetäiset pois. Jos ei lähde niin siihen on sellanen ulosvetäjä joka löytyy opelilta. Muuten vio olla että saat repiä hieman sitä rattia, mut kyllä se lähtee.
tumppa2
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Mä olen aina vedelly ratit irti ulos vetäjällä! Jos niitä repii ja riuhtoo niin siinä ei mene ku voimat ja hermot!!
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Se on tekniikkalaji ottaa ratti irti. Kyllä se vetämällä ja heiluttelemalla tulee hienosti muutamassa kymmenessä sekuntissa.
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Joo, elikkäs sama homma ku oli silloin kadetin kans. Vääntämistä, kääntämistä, kiroilua, pitää valmistautua henkisesti sitten ku alkaa rattia vaihtaan :smile:
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

No niin okei, ajattelin vaan ku ei puhuttu sen kummemmin Calibrasta missään noissa jutuissa, että onko nimenomaan Calibrassa jotain erikoista ku rattia irroittelee. Mutta näköjään se on kaikissa ooppeleissa sama juttu eli perkeleen tiukassa on eikä poppakonsteja ole tähän hommaan. :smile: :smile:
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

mutteri auki kierteen päähän asti ja napakka isku vasaralla akseliin ja ratti melkein hyppää syliis :smile:

edit: en tiedä onko mitään haittaa että tekee noin, mutta ite olen ratin irrottanut aina noin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2003-11-03 09:06 ]</font>
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Ei kai siitä mitään haittaa ole, kun ruuvaa tosiaan sen mutterin sinne akselin päähän saakka. Ei varmaan kuitenkaan kannata hiki hatussa alkaa paukomaan.

Itse olen vetänyt nu ratit irti siten, että vedän vasemmalta puolelta rattia ulos ja paukutan kämmenellä oikealta puolelta ulospäin. Kaikki tähän asti lähteneet kivuttomasti tuolla tekniikalla. Ei, mulla ei ole epätavallisen korkea kipukynnys... :smile:
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

Mulla oli ainakin tosi tiukassa, kun ei meinannut edes ulosvetäjillä lähteä. Sitten kun jätti ratin paikoilleen ulosvetäjien kera ja lähti vähäksi aikaa muualle kiroilemaan, niin kun tulin takaisin, ratti olikin lähtenyt itsestään irti. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2003-11-04 07:47 ]</font>
Vastaa Viestiin