Vectra C:n etunurkka kolahtelee

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Vectra C:n etunurkka kolahtelee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Otsikon mukainen vaiva, joka on välillä pois. Varsinkin vasen nurkka kolahtelee montuissa ja auton heilahdellessa. Nopea terävä ääni. Autoon on vaihdettu jouset muutama kk sitten. Sitä ennenkin kolahduksia kuului mutta tovin aikaa on ollut hiljaista kunnes nyt taas muutaman päivän ajan. Jousi oli taannoin poikki. Siksi vaihto. Mietin, että onko kolahdus syynä siihen, että jousi on mennyt poikki. Mitä arvelette viasta?
JokkeJ
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra C:n etunurkka kolahtelee

Viesti Kirjoittaja JokkeJ »

Katos kallistuksenvakaajat ensin, sen jälkeen ota iskarin yläpäästä suojamuovi pois ja sormien kanssa kiinni siitä ja pompotat autoa ylös alas, jos tuntuu "tyhjä kohta" on iskarit paskana, itellä oli sama ongelma, iskari testi oli viimisen päälle mutta kolis vähän väliä, loppus kolinat kun vaihto. En usko että noin äkkiä olis jousi poikki menny, tietty mikään ei oo mahotonta :D
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

JokkeJ kirjoitti:Katos kallistuksenvakaajat ensin, sen jälkeen ota iskarin yläpäästä suojamuovi pois ja sormien kanssa kiinni siitä ja pompotat autoa ylös alas, jos tuntuu "tyhjä kohta" on iskarit paskana, itellä oli sama ongelma, iskari testi oli viimisen päälle mutta kolis vähän väliä, loppus kolinat kun vaihto. En usko että noin äkkiä olis jousi poikki menny, tietty mikään ei oo mahotonta :D
Täytyy ihmetellä koiranluut ja testaa sitten tuo yläpää. Jotenki tulis mieleen, että iskarin ollessa paskana, se kolisis sit koko ajan. Tässä on ollut muutama kk taukoakin kolinasta. Tulee mieleen tuo iskarin yläpään laakeri mutta voiko sitä testata mitenkään luotettavasti? Muita kohteita vois olla puslat jne. Ei viittis ihan arvuuttelemalla vaihdella osia.
O-Peli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja O-Peli »

Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

O-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
Ainakin Mitsuissa tuota paukkunaa esiintyy jousissa ja taannoiseen Coltiini kieputin letkua. Nyt vaihdon yhteydessä ei moista tehty. Mulla toi klonk tulee mm. ku kori niiaa syvemmässä montussa. Eilen se kolisi koko ajan lähestulkoon ja olin tänään aamulla soittamassa korjaamolle mutta työmatkan aikana ei kertaakaan kuulunut. Siks pohdin, että jääkö siellä jokin "jumiin" välillä.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kokeile paikallaan käännellä muutaman kerran rattia tapista tappiin kuuluuko mitään rutinaa.

mutta vois olla se yläpäänlaakeri mikä hiukan takertelee,jousi jää hiukan huonoon asentoon ja sitten isommassa joustossa menee taas paikoilleen,KLONK.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Jartsa kirjoitti:kokeile paikallaan käännellä muutaman kerran rattia tapista tappiin kuuluuko mitään rutinaa.

mutta vois olla se yläpäänlaakeri mikä hiukan takertelee,jousi jää hiukan huonoon asentoon ja sitten isommassa joustossa menee taas paikoilleen,KLONK.
En mielestäni kuule mitään rutinaa käännellessä ruoria mutta jokin välys etupäästä kuuluu, kun ajellaan hissukseen epätasaisella tiellä..äänet eivät ole teräviä eivätkä kuulosta tuolta KLONK-ääneltä..eikä myöskään poikkinaiselta jouselta. Siitäkin on kokemusta :-) Jouset vaihdettiin muutamia kk sitten ja sen jälkeen etupää oli vakaa ku mikäkin. Mutta nyt viime aikoina tuo KLONK (tuo kuulunut ennen jousien vaihtoakin välillä) ja sit tää välyksellinen tila etupäässä.
jun3s
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jun3s »

O-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
Mullakin C Vekussa samanlainen ongelma, mutta vain JOSKUS. Eli kun ruorin kääntää maksimiin niin tosiaan vain joskus kolahtelee :)
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
O-Peli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja O-Peli »

jun3s kirjoitti:
Mullakin C Vekussa samanlainen ongelma, mutta vain JOSKUS. Eli kun ruorin kääntää maksimiin niin tosiaan vain joskus kolahtelee :)
Paljonko muuten on kilomettrejä vectralla takana? Itsellä tuli 120tkm täyteen.
jun3s
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jun3s »

O-Peli kirjoitti:
jun3s kirjoitti:
Paljonko muuten on kilomettrejä vectralla takana? Itsellä tuli 120tkm täyteen.
176tkm :D
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
Vastaa Viestiin