Vectra C:n etunurkka kolahtelee
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Vectra C:n etunurkka kolahtelee
Otsikon mukainen vaiva, joka on välillä pois. Varsinkin vasen nurkka kolahtelee montuissa ja auton heilahdellessa. Nopea terävä ääni. Autoon on vaihdettu jouset muutama kk sitten. Sitä ennenkin kolahduksia kuului mutta tovin aikaa on ollut hiljaista kunnes nyt taas muutaman päivän ajan. Jousi oli taannoin poikki. Siksi vaihto. Mietin, että onko kolahdus syynä siihen, että jousi on mennyt poikki. Mitä arvelette viasta?
Re: Vectra C:n etunurkka kolahtelee
Katos kallistuksenvakaajat ensin, sen jälkeen ota iskarin yläpäästä suojamuovi pois ja sormien kanssa kiinni siitä ja pompotat autoa ylös alas, jos tuntuu "tyhjä kohta" on iskarit paskana, itellä oli sama ongelma, iskari testi oli viimisen päälle mutta kolis vähän väliä, loppus kolinat kun vaihto. En usko että noin äkkiä olis jousi poikki menny, tietty mikään ei oo mahotonta 
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Täytyy ihmetellä koiranluut ja testaa sitten tuo yläpää. Jotenki tulis mieleen, että iskarin ollessa paskana, se kolisis sit koko ajan. Tässä on ollut muutama kk taukoakin kolinasta. Tulee mieleen tuo iskarin yläpään laakeri mutta voiko sitä testata mitenkään luotettavasti? Muita kohteita vois olla puslat jne. Ei viittis ihan arvuuttelemalla vaihdella osia.JokkeJ kirjoitti:Katos kallistuksenvakaajat ensin, sen jälkeen ota iskarin yläpäästä suojamuovi pois ja sormien kanssa kiinni siitä ja pompotat autoa ylös alas, jos tuntuu "tyhjä kohta" on iskarit paskana, itellä oli sama ongelma, iskari testi oli viimisen päälle mutta kolis vähän väliä, loppus kolinat kun vaihto. En usko että noin äkkiä olis jousi poikki menny, tietty mikään ei oo mahotonta
Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Ainakin Mitsuissa tuota paukkunaa esiintyy jousissa ja taannoiseen Coltiini kieputin letkua. Nyt vaihdon yhteydessä ei moista tehty. Mulla toi klonk tulee mm. ku kori niiaa syvemmässä montussa. Eilen se kolisi koko ajan lähestulkoon ja olin tänään aamulla soittamassa korjaamolle mutta työmatkan aikana ei kertaakaan kuulunut. Siks pohdin, että jääkö siellä jokin "jumiin" välillä.O-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
kokeile paikallaan käännellä muutaman kerran rattia tapista tappiin kuuluuko mitään rutinaa.
mutta vois olla se yläpäänlaakeri mikä hiukan takertelee,jousi jää hiukan huonoon asentoon ja sitten isommassa joustossa menee taas paikoilleen,KLONK.
mutta vois olla se yläpäänlaakeri mikä hiukan takertelee,jousi jää hiukan huonoon asentoon ja sitten isommassa joustossa menee taas paikoilleen,KLONK.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

En mielestäni kuule mitään rutinaa käännellessä ruoria mutta jokin välys etupäästä kuuluu, kun ajellaan hissukseen epätasaisella tiellä..äänet eivät ole teräviä eivätkä kuulosta tuolta KLONK-ääneltä..eikä myöskään poikkinaiselta jouselta. Siitäkin on kokemustaJartsa kirjoitti:kokeile paikallaan käännellä muutaman kerran rattia tapista tappiin kuuluuko mitään rutinaa.
Mullakin C Vekussa samanlainen ongelma, mutta vain JOSKUS. Eli kun ruorin kääntää maksimiin niin tosiaan vain joskus kolahteleeO-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Paljonko muuten on kilomettrejä vectralla takana? Itsellä tuli 120tkm täyteen.jun3s kirjoitti:Mullakin C Vekussa samanlainen ongelma, mutta vain JOSKUS. Eli kun ruorin kääntää maksimiin niin tosiaan vain joskus kolahteleeO-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
176tkmO-Peli kirjoitti:Paljonko muuten on kilomettrejä vectralla takana? Itsellä tuli 120tkm täyteen.jun3s kirjoitti:Mullakin C Vekussa samanlainen ongelma, mutta vain JOSKUS. Eli kun ruorin kääntää maksimiin niin tosiaan vain joskus kolahteleeO-Peli kirjoitti:Itsellä samankaltainen ongelma mutta ilmenee yleensä kun rattiä kääntää ääriasentoon. Itse olen ajatellut viaksi nuo koiranluut ja ajattelin ne lähiaikoina pistää vaihtoon. Laitoitko vai laitettiinko uusiin jousiin ensimmäiseen kierteeseen suojamuovia (kasteluletkunpätkää), joskus kuulemma jousen pää paukkuu myös jousikupissa?
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"