Vikaohjelman disablointi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Vikaohjelman disablointi

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Pystyytkö noita moottoriohjelmia jotenkin pakottaa pysymään ns. säädöissä ilman että ne menevät vikaohjelmalle? Omassa omegassani menee vikaohjelmalle kun startatessa joku CAN väylä antaa herjaa ja lyö moottorin ja vaihdelaatikon varaohjelmalle. Erittäin ärsyttävää kun se itse vika tuskin on päällä kuin hetken mutta kone vain menee varaohjelmalle ja joutuu uudelleen starttaamaan että herjan saa pois(joskus tämäkään ei auta).

Koneena Z22XE ja laatikkon AR25(?)
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Re: Vikaohjelman disablointi

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Kaasarit kylkeen ja TH loota. Eli siellä on joku menossa rikki ja ongelma pitäs poistaa ettei nuin tee.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Autossa on X-määrä tunnistimia ja muita härpättimiä, joiden antaman tiedon mukaan moottoria käytetään.
Jos joku näistä tippuu pois pelistä, niin silloin auto ei enää voi luottaa toimivansa oikein -> vikatilassa.

Korjaa vika ja auto toimii.
Jos sulla pistää piikki vasempaan reiteen, juotko kahvia normaalisti ja vedät kourallisen buranaa särkyyn, vai poistatko kipua aiheuttavan piikin reidestä?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

No joo uskokaa tai älkää niin olen tutkinut ks. ongelmaa mutta vikaa ei tunnu löytyvän. Noi CAN väylä ongelmat ovat siitä vittumaisia että ne voivat olla "missä vain" eikä diagnostiikalla saa tarkemmin selville missä se vika on. Ainakaan noilla laitteilla joilla olen vikakoodit lukenut. Kun vika ei suoranaisesti ole anturissa vain jossain väylässä eri anturien ja komponenttien välillä niin hankala löytää.
Vastaa Viestiin