Olen kaivannut pitkään C-Vectran kabiiniin lisää valoa, varsinkin kun syksy taas tulee ja talli josta aamuisin lähden on aika pimeä. Omegoihin olen laittanut aiemmin jalkatiloihin valot jotka syttyvät myös sisätilan katkasijasta. Vectrasta sen olen unohtanut can-väylien takia. Eilen tuli tallilla spontaanisti sekin nyt tehtyä, eikä se kovin kummoinen operaatio ollut.
Homma oli äärimmäisen yksinkertainen ja tuli maksamaan 20 euroa, aikaa siihen meni reilu tunti. Kaikki toimii niin kuin alkuperäiset sisävaot (katkaisijasta ja oven aukaisusta yms) mukaan lukien himmeneminen. Ja jalkatilat edessä ja takana ovat valaistu. Näkee mennä autoon paremmin ja ennen kaikkea matkassa jos lapsilla jalkatilaan jotain tippuu, niin sen löytäminen on helpompaa.
Edessä katossa valopaneeli jossa mm, aurinkolasikotelo. Valoille can väylä, mutta liittimen ja piirilevyn välissä 4x5cm johdot; kaksi menee kohdevaloille ja kaksi isolle kattovalolle. Piirilevyä hetken tutkailleena ja kerran testattuna ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta löytyy kattovaloille menevä virta josta luonnollisesti ryöstin virran. Johdot saa hienosti ja erittäin helposti ujutettua kattoverhoilun sekä katon välistä a-pilarille josta tarvitsee otta ainoastaan pois oven tiiviste pois. Lisäksi sulakerasian kansi pois ja vastaava repsikan puolelta jotta johdon saa johdon vietyä kojelaudan alle. Vastaavasti takajalkatilaan johdon sai yhtä helposti ottamalla kynnyslistan osaksi irti ja viemällä johdon kojelaudan alta kynnyslistan alta sekä maton sauman alta penkin alle.
Ledeinä käytin Bilteman yleismalin vilkkuja joissa vielä 3M tarra kiinnitys, maksaa 10 euroa pari. Helppo kiinnittää kojelaudan alle sekä penkin takareunaan jalkatilan valaisua varten. Väri vielä sama joka mittaristossa > keltaisen oranssi ja himmenee ihan samanlailla kuin muutkin sisävalot