Ajattelin tässä ääneen pohdiskella veccuni automaatin toimintaa.. josko asialle jotain voisi tehdä.
Auto on ollut minulla noin puolivuotta ja laatikkoa tuntuu vaivaavan jonkinsortin darra. Vaihteet kyllä menee silmään lähes aina, mutta toiminta tuntuu
jotenkin vajavaiselta..
- 80kmh vauhdissa nytkii satunnaisesti eikä tiedä mitä vaihdetta halutaan pitää päällä + luistaakko vaiko ei.
- laatikossa tuntuu selkeä välys, jota tosin olen miettinyt myös vetariksi..
- välillä laatikko haluaa kierrättää kovinkin korkealle ja taas toisinaan vaihtelee jo 1.5k kohdalla
- kylä ajossa kiihdyttäessä ja pienillä vaihteilla ajaessa ei oikein osaa tietää mikä vaihde laitetaan silmään
ja lopuksi laitetaan sama vaihde päälle mikä oli äsken. seuraavalla kerralla vaihto onnistuu.
Viat ovat siis hyvin satunnaisia, mutta hyvin vituttavia. Lirpit vaihdoin noin 6tonnia sitten laatikkoon ja toiminta ei sen kummemmin parantunut.
Edellisen omistajan toimesta laatikon huolto on vähän ollut retuperällä ja tässä nyt pelätään onko loppu kohta edessä.. Siekkiselle en vielä haluaisi laatikkoa kantaa, vaikka kaveri melkoisen kätevä noiden tomaattien kanssa on.. homma tahtoo kustantaa.
Onkos ystävillä vinkkiä mitä lähtisin kokeilemaan? Lähinnä kun ei ole vertailukohtaa miten laatikon tulee toimia. Kavereiden autoissa vaihteet tuntuvat vaihtuvan tarkasti ja kohtalaisen alhaalta ilman julmaa kierrätystä.. perus kiihdytyksissä mennään mulla helposti 2.5-3.5 tonniin ennenkuin aletaan vaihtamaan vaihdetta.
Itse nyt ajattelin varuilta vaihtaa jo kohta öljyt uudestaan ja lirauttaa sekaan automaattilaatikolle tarkoitetu Forte mehut.. mut ennen sitä pitää saada foorumilaisten siunaus asialle ennenkuin alan tietentahtoen särkeä mitään. Saapa hyvällä omallatunnolla tulla tänne itkemään kun laatikko on paskana..
Nojoo. Tämmösiä tarinointeja ennen saunaa. Jos vinkkiä irtautuu niin olen niistä hyvin kiitollinen.