Vectran 20ne koneen virityksestä
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Jos itse tekee kanavien fiksauksen, niin eipä juuri maksa mitään. Kevyt porttaus poran jyrsinterällä ja valuvikojen (röpelöiden) tasoitus poraan laitettavalla hiomapyörällä.
SEH nokka maksaa noin 140e eli vähempi kuin NE:n nokka.
SEH nokalle pitää puristusta nostaa. Kannen plaanaus pajalla 60e.
Lisäksi kannentiiviste 15e, uudet kannen pultit 20e, nokka-akselin stefat 10e...
Saattoi jotain pientä unohtuakkin.
SEH nokka maksaa noin 140e eli vähempi kuin NE:n nokka.
SEH nokalle pitää puristusta nostaa. Kannen plaanaus pajalla 60e.
Lisäksi kannentiiviste 15e, uudet kannen pultit 20e, nokka-akselin stefat 10e...
Saattoi jotain pientä unohtuakkin.
Kannelle ei kannata itse tehdä muuta kuin kohdistaa kanavat imusarjaan ja siistiä valupurseet pois. Kanavia ei todellakaan kannata alkaa suurentamaan, jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä on tekemässä. Yleensä ainoa asia mitä tapahtuu on se, että alavääntö huononee entisestään ja silti kansi ei virtaa kunnolla. Asiansa osaava ja kokenut kansiseppä sen sijaan osaa muokata kanavia oikeista paikoista (erityisesti venttiilien ympäristö) ja parannusta saadaan aikaan lähes koko kierroslukualueella, ehkä aivan alimpia kierroksia lukuunottamatta.
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
C20NE pataa saa kyllä viritettyä kummastikin.
Vekku A:ta modattin seuraavasti;
Itse sain ylimääriset rahani menemään Enemin
t9f6 nokkaan, paineensäätimeen, peltisatsiin,
vapaaammin virtaavaan putkistoon. Ja tietysti piti vielä säädättää Turbotecilla koko komeus. Saatiin pyöriltä
ulos 96kW eli n. 131Hp. Mitä sitten moottorissa on, se on asia erikseen.
Ja menee päästöistä läpi.
Alapään vääntö ei ole mikään kummoinen mutta kun päästään yli 3000rpm niin alkaa tapahtua ihan kiitettävästi... Mutta kyllä kelpaa soppakin...
Vekku A:ta modattin seuraavasti;
Itse sain ylimääriset rahani menemään Enemin
t9f6 nokkaan, paineensäätimeen, peltisatsiin,
vapaaammin virtaavaan putkistoon. Ja tietysti piti vielä säädättää Turbotecilla koko komeus. Saatiin pyöriltä
ulos 96kW eli n. 131Hp. Mitä sitten moottorissa on, se on asia erikseen.
Ja menee päästöistä läpi.
Alapään vääntö ei ole mikään kummoinen mutta kun päästään yli 3000rpm niin alkaa tapahtua ihan kiitettävästi... Mutta kyllä kelpaa soppakin...