Vectra B2 Caravan vajaalla tankilla häikkää...
Re: Vectra B2 Caravan vajaalla tankilla häikkää...
Ei siis johdu ainakaan alipaineesta tankissa. Toki mahdollista on , että pumppu vetelee viimeisiään, mutta silloin loogisesti ajatellen ongelmia olisi myös täydemmällä tankilla, mutta aina ei logiikka päde.
Z - koneisissa on roottoripumppu ... poikkeaa siis X - koneisten pumpusta... silti sama ongelma.
Kovin moni ei ole tehnyt asialle jotain... siis vaihtanut pumppua, letkuja , suodatinta , jne. Ehkäpä siitä syystä sitten ei ole ratkaisua löytynyt.
Z - koneisissa on roottoripumppu ... poikkeaa siis X - koneisten pumpusta... silti sama ongelma.
Kovin moni ei ole tehnyt asialle jotain... siis vaihtanut pumppua, letkuja , suodatinta , jne. Ehkäpä siitä syystä sitten ei ole ratkaisua löytynyt.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Samaa ongelmaa täälläkin. Tosin koneena 2.2DTI.
52litraa on suurin tankkausmäärä mitä olen saanut lirutettua. Ja tässä vaiheessa syöttöpumppu on hotinut ilmaa loivissa kaarteissa ja kiihdytyksissä. Liikenneympyrässä saattaa jo sammua.
Kaverin identtisessä Vectrassa oli sama ongelma.
52litraa on suurin tankkausmäärä mitä olen saanut lirutettua. Ja tässä vaiheessa syöttöpumppu on hotinut ilmaa loivissa kaarteissa ja kiihdytyksissä. Liikenneympyrässä saattaa jo sammua.
Kaverin identtisessä Vectrassa oli sama ongelma.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Heinä kirjoitti:Ajelin tuossa muutaman päivän ilman tankinkorkkia, ei auttanut. Olisko mitenkään mahdollista, että bensapumppu vaan vetäis yksinkertasesti viimeisiään? Tuntuisi pahenevan ongelma kokoajan. Nykyään tekee jo pelkästään suorilla samaa, kun bensaa alle 15L. Perkeleen perkele kun porukka ei tunnu ongelmaan löytävän selkeää ratkaisua. Ärsyttää tällänen veikkailu. Asiasta tennikseen, auto on myynnissä.Robertx kirjoitti:...joko sinne pumpun altaaseen ei tule riittävästi bensaa tai sitten vajaalla tankilla tankin korvausilman saanti ei toimi kunnolla... eli tankissa hieman alipainetta.
Ei tule oikein muita vaihtoehtoja mieleen.
No aivan varmasti menee huonommaksi jos ajelet vähillä bensoilla ja pumppu hörppää ilmaa.Pumppu tosiaankin leikkaa herkästi kiinni/"kuluu" kun pyörii kuivana.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Itse olen vaihtanut tuota ongelmaa koskien nyt varmuudeksi suodattimen tankin ulkopuolelta ja putsannut sisemmän suodattimen ja imaissut mujut tankin pohjalta. Tulpat ja ilmanputsarikin vaihtui varmuuden vuoksi.
Ongelma tosiaan koskee ensin kaarreajoa oikealle kääntyessä (alkaa n. 30L kohdalla), sen jälkeen myös vasemmalle käännyttäessä (n. 20L) ja kymmenen litran viivalla pätkii jatkuvasti. Ilmeisesti kun polttoainetta on tankissa vähän ja se liikkuu oikealle käännyttäessä vasempaan laitaan/takakulmaan, tässä kohtaa pumppu ei saisi bensaa ja haukkaisi ilmaa, koska sijaitsee tankin oikealla puolella. Tämä tukisi myös epäilyä, että tankki olisi joskus painunut kasaan ja pumppu olisikin tavallista korkeammalla ja bensamittarissa olisi heittoa.
En ole monasti uskaltanut juuri kyseisen pumpun "kulumisen" takia antaa mennä kovin tyhjäksi. En vain ole niin mulkku, että tankkaisin auton täyteen ja myisin pois. Ei anna omatunto periksi, varsinkin nyt kun itselleni on niin tehty.
Miten se valkoinen kippo bensapumpun ympäriltä irtoaa tankista? Sen sisältä olen kyllä sälät saanut pois.
Ongelma tosiaan koskee ensin kaarreajoa oikealle kääntyessä (alkaa n. 30L kohdalla), sen jälkeen myös vasemmalle käännyttäessä (n. 20L) ja kymmenen litran viivalla pätkii jatkuvasti. Ilmeisesti kun polttoainetta on tankissa vähän ja se liikkuu oikealle käännyttäessä vasempaan laitaan/takakulmaan, tässä kohtaa pumppu ei saisi bensaa ja haukkaisi ilmaa, koska sijaitsee tankin oikealla puolella. Tämä tukisi myös epäilyä, että tankki olisi joskus painunut kasaan ja pumppu olisikin tavallista korkeammalla ja bensamittarissa olisi heittoa.
En ole monasti uskaltanut juuri kyseisen pumpun "kulumisen" takia antaa mennä kovin tyhjäksi. En vain ole niin mulkku, että tankkaisin auton täyteen ja myisin pois. Ei anna omatunto periksi, varsinkin nyt kun itselleni on niin tehty.
Miten se valkoinen kippo bensapumpun ympäriltä irtoaa tankista? Sen sisältä olen kyllä sälät saanut pois.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Siltähän tuo jossain määrin vaikuttaa , että tankki olisi painunut jossain vaiheessa kasaan ja bensa ei riittävässä määrin pumpun allasta tavoita.
Mahdollisesti vaihtoehtona myös, että tankin keskiosa on hieman liian "korkealla" ja siten bensa ei sinne pumpulle päin vajaalla tankilla niin hyvin virtaa.
Ihan hyvä, ettet ole kovin paljoa vajaalla tankilla ajellut
Mistään en löytänyt tietoa, miten se pumpun allas irti lähtee. Liekö sitten "kuuluu" tankkiin. Jokunen foorumilainen on bensatankin vaihtanut... mahdollisesti heillä olisi tietoa irrotuksesta tai onko tankkiin kuuluva osa.
Mahdollisesti vaihtoehtona myös, että tankin keskiosa on hieman liian "korkealla" ja siten bensa ei sinne pumpulle päin vajaalla tankilla niin hyvin virtaa.
Ihan hyvä, ettet ole kovin paljoa vajaalla tankilla ajellut
Mistään en löytänyt tietoa, miten se pumpun allas irti lähtee. Liekö sitten "kuuluu" tankkiin. Jokunen foorumilainen on bensatankin vaihtanut... mahdollisesti heillä olisi tietoa irrotuksesta tai onko tankkiin kuuluva osa.
ainaki omegan tankista en saanu sitä kattilaa sieltä pois(ehjänä), ja uudessa tankissa se oli peltinen..
mulla tullu tuossa omegassa tuossa uudessa tankissa tuota vikaa, että mutkissa saattaa nykiä ja jopa sammua, vanhalla tankilla pelitti muuten hyvi muttako bensa ei pysyny tankissa
mutta mulla se vika tulee vasta siinä 10l alapuolella, että saattaa olla ihan normi juttuja noin vähällä bensalla..
mulla tullu tuossa omegassa tuossa uudessa tankissa tuota vikaa, että mutkissa saattaa nykiä ja jopa sammua, vanhalla tankilla pelitti muuten hyvi muttako bensa ei pysyny tankissa
mutta mulla se vika tulee vasta siinä 10l alapuolella, että saattaa olla ihan normi juttuja noin vähällä bensalla..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
SE TOIMII JUMALAVITA!!!
Ette pojjaat ikinä usko mikä sen pätkimisen aiheuttaa! "Karkean" polttoaineensuodattimen SEKÄ polttoainepumpun välinen liitos. Yks tuttu insinööri huomas mun purkaillessa autoa, että tuo liitos on väljä. Vedettiin Teflon-teippiä sen "pillin" ympärille mikä on bensapumpussa ja tölvästiin filtteri uusiks kiinni ja kasattiin. Alle 5L bensaa tankissa, valo paloi ja sillai. EIKÄ PÄTKINY. EIKÄ PÄTKI VIELÄKÄÄN! Enää ehkä hajut tankissa! Jumalavita mikä jumppaaminen ja vielä hurjempi ratkasu!
Levittäkää sanaa! Yritän kuvittaa tämän jotenkin johonkin, että joku ymmärtäisi.
EDIT: Hahmottamista helpottava kuva vian paikantamiseksi. Tiivistäkää tuo liitos omavalintaisella keinolla.

Ette pojjaat ikinä usko mikä sen pätkimisen aiheuttaa! "Karkean" polttoaineensuodattimen SEKÄ polttoainepumpun välinen liitos. Yks tuttu insinööri huomas mun purkaillessa autoa, että tuo liitos on väljä. Vedettiin Teflon-teippiä sen "pillin" ympärille mikä on bensapumpussa ja tölvästiin filtteri uusiks kiinni ja kasattiin. Alle 5L bensaa tankissa, valo paloi ja sillai. EIKÄ PÄTKINY. EIKÄ PÄTKI VIELÄKÄÄN! Enää ehkä hajut tankissa! Jumalavita mikä jumppaaminen ja vielä hurjempi ratkasu!
Levittäkää sanaa! Yritän kuvittaa tämän jotenkin johonkin, että joku ymmärtäisi.
EDIT: Hahmottamista helpottava kuva vian paikantamiseksi. Tiivistäkää tuo liitos omavalintaisella keinolla.

Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Todella hieno homma , että löysit tuon kiusallisen vian aiheuttajan