Akku?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Lämpykkä
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Lämpykkä »

Minkälaista akkua suosittelisitte? Ite oon yrittäny täältä oulusta päin ettiä mutta ei mitään sopivaa/sopivan hintasta tullu vastaan. Tarkoitus olisi hommata joku tehokkaampi akku kuin noi normaalit esim. vartan akut.

Kokemuksia? Hinta?
Auto on Opel Astra 2.0i CD, ja siihen täytyy vissiin olla kooltaan matala akku!?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Miten ois Optima Yellow?
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Optima on hieman normaalia korkeampi ja oman vaikeutensa asennukseen voi aiheuttaa aika keskellä sijaitsevat navat ( esim. Vectrassa on aika lyhyet kaapelit, tiedä sitten Astrasta ). Kyllä se sinne laittamalla mahtuu/sopii.
Itse olen ollut Optima yellow top:n erittäin tyytyväinen. Musiikkia voi soitella aivan mielin määrin ilman auton käynnissäoloa. Mikäli jostain syystä virrat menee vähiin musikkia soitellessa, ei tarvitse kuin odotella akku lepotilassa hetki, niin johan starttaa auto kuin auto.
TM:n testissä Optima pärjäsi ihan kivasti, hiukan ihmetytti tuo kylmänä heikohkoksi todettu virranotto, mutta esim. käynnistysvirrananto oli testin suurin.
Testin taisi monipuolisuuden vuoksi voittaa Vartan tai Exiden akku.

Edit: Siirsin tämän vielä tänne oikeaan osioon

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2003-11-13 16:35 ]</font>
Astrax
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Astrax »

Kyllähän tuo Optiman akku sen testin voitti..
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Tjaa, voin juu muistaa väärinkin. Jotenkin jäi sellainen kuva että Optima sai 4 tähteä ja voittaja olisi saanut viisi...
Oli miten oli, hyvä akku kuitenkin ja sitä voi liki varauksetta suositella vaikkei autosta mitään hirveää vahvistin/virtasyöppö patteria löytyisikään :smile:
wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

TM-testi
1. Exide Ultra(9,3)86euroa
2. Trane Kalsium(9,0)75euroa
3. Fiamm Original(8,8)75euroa
4. Optima Yellowtop(8,8)350euroa!(painovirhe?
.
.
8. Varta Blue Dynamic(8,5)89euroa

Exide vaikuttas muutenkin ihan järkevältä ostokselta

<font size=-1>[ This Message was edited by: wille- on 2003-11-13 18:12 ]</font>
Lämpykkä
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Lämpykkä »

Mistähä noita kannattas lähtee kyselemään? Siis oulun seudulta.

Paljonko tolla Optimalla on hintaa?

Tuota Optimaa olen itsekkin ajatellut, mutta minun käsittääkseni se on aika korkea. Joutuuko akun paikkaa muokkailemaan jotta saa sopimaan?
TeeVee
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TeeVee »

Enpä tiedä onko järkeä ostaa yli neljä kertaa kalliimpaa akkua normaaliin autokäyttöön. Jos nyt sitten sattuu auto pyörähtämään katolleen niin silloinhan Optima olisi hyvä. Sitä kun voi käyttää missä asennossa tahansa :smile:
Kannattaa kysellä jotain 75-100 Ah normaaleja akkuja ko. autoon.
Optiman ns. ovh on tosiaan 350€.
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

A-vectraan sopii ainakin optiman yellow, kun laittaa akun niin sivuun kun telineeseen saa. Omaan olen ollut todella tyytyväinen. Musaa voi soittaa ihan mielinmäärin ja jos rupee mankka pätkimään alhasen jännitteen takia, pärähtää auto silti ilman mitään ongelmia käyntiin. Ollut nyt kaksi vuotta kiinni eikä mitään negatiivista sanottavaa. Suosittelen. Hinta on kyllä vähän suolanen, mutta ainakin omasta mielestä rahalle sai vastineen.
Opel on POP!
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

Mulla on Exiden hyytelö ja ei kyllä siitäkään ole muuta huonoa sanottavaa, kuin hinta! Ikinä ei oo jääny akun takia lähtemättä käyntiin!
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Astrax
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Astrax »

Crap.. Inhottaa olla väärässä =)
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

OPELin huoltomiehet kehuivat OPELin omaa akkua. No tietysti toi nyt ei ole mikään ylläri, mutta pajalla oli samaan aikaan 11 vuotta vanha astra, joka porskutti edelleen alkuperäisellä akullaan. Aika hyvin.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

sanotaanko näin että mullakin on vielä opelin alkup. akku ja auto on jo jokusen vuotta vanha.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Vectran alkuperäinen akku hyytyi alle vuoden vanhana. Pitäisi käydä hakemassa uusi takuuseen kun joutaa ( ollut kohta kaksi vuotta tuossa hallin nurkassa ).
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Bosch Silver on mun suositus. Tarkasta ja korjaa tarvittaessa koneen ja rungon välinen maadoitusjohto ja akun ja korin välinen.