Akku?
Minkälaista akkua suosittelisitte? Ite oon yrittäny täältä oulusta päin ettiä mutta ei mitään sopivaa/sopivan hintasta tullu vastaan. Tarkoitus olisi hommata joku tehokkaampi akku kuin noi normaalit esim. vartan akut.
Kokemuksia? Hinta?
Auto on Opel Astra 2.0i CD, ja siihen täytyy vissiin olla kooltaan matala akku!?
Kokemuksia? Hinta?
Auto on Opel Astra 2.0i CD, ja siihen täytyy vissiin olla kooltaan matala akku!?
Optima on hieman normaalia korkeampi ja oman vaikeutensa asennukseen voi aiheuttaa aika keskellä sijaitsevat navat ( esim. Vectrassa on aika lyhyet kaapelit, tiedä sitten Astrasta ). Kyllä se sinne laittamalla mahtuu/sopii.
Itse olen ollut Optima yellow top:n erittäin tyytyväinen. Musiikkia voi soitella aivan mielin määrin ilman auton käynnissäoloa. Mikäli jostain syystä virrat menee vähiin musikkia soitellessa, ei tarvitse kuin odotella akku lepotilassa hetki, niin johan starttaa auto kuin auto.
TM:n testissä Optima pärjäsi ihan kivasti, hiukan ihmetytti tuo kylmänä heikohkoksi todettu virranotto, mutta esim. käynnistysvirrananto oli testin suurin.
Testin taisi monipuolisuuden vuoksi voittaa Vartan tai Exiden akku.
Edit: Siirsin tämän vielä tänne oikeaan osioon
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2003-11-13 16:35 ]</font>
Itse olen ollut Optima yellow top:n erittäin tyytyväinen. Musiikkia voi soitella aivan mielin määrin ilman auton käynnissäoloa. Mikäli jostain syystä virrat menee vähiin musikkia soitellessa, ei tarvitse kuin odotella akku lepotilassa hetki, niin johan starttaa auto kuin auto.
TM:n testissä Optima pärjäsi ihan kivasti, hiukan ihmetytti tuo kylmänä heikohkoksi todettu virranotto, mutta esim. käynnistysvirrananto oli testin suurin.
Testin taisi monipuolisuuden vuoksi voittaa Vartan tai Exiden akku.
Edit: Siirsin tämän vielä tänne oikeaan osioon
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2003-11-13 16:35 ]</font>
TM-testi
1. Exide Ultra(9,3)86euroa
2. Trane Kalsium(9,0)75euroa
3. Fiamm Original(8,8)75euroa
4. Optima Yellowtop(8,8)350euroa!(painovirhe?
.
.
8. Varta Blue Dynamic(8,5)89euroa
Exide vaikuttas muutenkin ihan järkevältä ostokselta
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille- on 2003-11-13 18:12 ]</font>
1. Exide Ultra(9,3)86euroa
2. Trane Kalsium(9,0)75euroa
3. Fiamm Original(8,8)75euroa
4. Optima Yellowtop(8,8)350euroa!(painovirhe?
.
.
8. Varta Blue Dynamic(8,5)89euroa
Exide vaikuttas muutenkin ihan järkevältä ostokselta
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille- on 2003-11-13 18:12 ]</font>
Enpä tiedä onko järkeä ostaa yli neljä kertaa kalliimpaa akkua normaaliin autokäyttöön. Jos nyt sitten sattuu auto pyörähtämään katolleen niin silloinhan Optima olisi hyvä. Sitä kun voi käyttää missä asennossa tahansa 
Kannattaa kysellä jotain 75-100 Ah normaaleja akkuja ko. autoon.
Optiman ns. ovh on tosiaan 350€.
Kannattaa kysellä jotain 75-100 Ah normaaleja akkuja ko. autoon.
Optiman ns. ovh on tosiaan 350€.
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
A-vectraan sopii ainakin optiman yellow, kun laittaa akun niin sivuun kun telineeseen saa. Omaan olen ollut todella tyytyväinen. Musaa voi soittaa ihan mielinmäärin ja jos rupee mankka pätkimään alhasen jännitteen takia, pärähtää auto silti ilman mitään ongelmia käyntiin. Ollut nyt kaksi vuotta kiinni eikä mitään negatiivista sanottavaa. Suosittelen. Hinta on kyllä vähän suolanen, mutta ainakin omasta mielestä rahalle sai vastineen.
Opel on POP!
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Mulla on Exiden hyytelö ja ei kyllä siitäkään ole muuta huonoa sanottavaa, kuin hinta! Ikinä ei oo jääny akun takia lähtemättä käyntiin!
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...