vectraTBO kirjoitti:Kävin tänään Harisen penkissä tuolla C Turbolla.
Virityksenä autosta löytyy BSR Stage1 ja vaihtelin v-loppuna kaikki suodattimet(bensa, ilma, öljy) ja öljyt uusiin.
Tuloksena 232hv 5450rpm/ 365nm 3050rpm. Seos oli hyvin tehoalueella siinä 12-13 nurkilla. Itse yllätyin kyllä tuloksista, ja taas saadaan vänköö aikaiseksi penkkien eroista
Orkkis ilmanputsarissa on muuten ihmeellinen muoviverkko siinä päällä, vaihtamassani tarvikkeessa ei sellaista ollut. Mahtaako vaikuttaa virtaavuuteen? Ja nyt puhutaan ihan paperisuodattimesta.
itellä taisi olla teho sama mutta vääntö hiukan huokeempi,352nm tai jotai sellasta.
Tässä tämä lappu vielä tuosta entisestä Vectrastani, lappu oli esillä silloin kun tuon ylhäällä olevan postasin. Poistin sen sitten kun myin auton, mutta eipä kai tuosta ole haittaa kun lapussa ei näy mitään rekkaria ym.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Intake yhdessä välärin kanssa lähemmäs 15hp uskaltaisin veikata viritetyssä autossa, varsinkin kun siihen lisätään vielä suuttimet, kylmän oton arvo kasvaa? Injekeistä apua on vaikea arvioida +4-7hp ? Dumppi +-0 jossain tapauksissa pari hummaa. Softa 315-332hp
Eli jotain 235hp - 250hp väliltä ja väännöt siellä 355nm - 370nm välissä.
Dp tuo jo yksin vääntöä alueelle aika rajusti lisää ja sitten avarammalla pöntöllä niin luulisi lähemmäs 15+ nm synnyttävän.
Penkistä riippuen
Jos vaihdat osta opc, jonkun valmistajan sivuilla pelkällä softalla 540nm x )))) aika raffia jo.
Astra H GTC Opc-line ''Look'' 1.6 Ex Vectra GTS 3.2 V6 ExVectra GTS 2.0T
Paljo makso takapöntöt? Mulla on ihan loppu ne Ja jo, niin luulis. Luulis myös, että + 400nm alkaa jo nivelet ja muut nakuttaa vaihtamatta aika rankasti Eikös tossa -06 ole jo enemmän tehoa kuin tuo 175hoppia..
Astra H GTC Opc-line ''Look'' 1.6 Ex Vectra GTS 3.2 V6 ExVectra GTS 2.0T
Itsellä olis kanssa seuraavaksi hankinta listalla signumiin uusi putkista tai ainakin takapönttö,alkaa oleen sen verran loppuun ajettu.Katsoin noita cobrasportin pönttöjä/putkia mutta siellä ei ollut suoraan signumiin,sopiiko tuo c-vectan takapönttö kanssa signumiin suoraan? onhan signum ja c-vectra tehty samalle pohjalevylle mutta takapää/takaosa niistä on vähän erilainen(pohja).Hinnaltaan nuo cobrasportit oli ok hintaisia jos vertaa vaikka alkuperäisen takapöntön hintaan täällä.
Ja sitten toiseen asiaan,minkälaisia lastuja ootte asentaneet signumeihin/c-vectroihin jos tehotavaoita on joku 220-240hv? ja kokemuksia niistä?
En lukenut tätä koko ketjua läpi,sen verta laiska olin
Vectra C farmarin putkisto on sama kuin Signumissa. Sedanin ja GTS:n takapönttöjen sopivuudesta en osaa sanoa.
Signumiin löytyy aika paljon vaihtoehtoja kun vain jaksaa netistä hakea. Eli ei muuta ku itseä niskasta kiinni ja nettiä selaamaan
Itsella alaotsikossa mainittu ohjelma, jolla ajanut nyt 60tkm ja tyytyväinen ollut. Teho ja vääntökäppyrät löytyy kun selaa pari sivua
taaksepäin. Ei tietenkään halvimmasta päästä, mut lisänä tulee muita ominaisuuksia.
Ezki80 kirjoitti:Vectra C farmarin putkisto on sama kuin Signumissa.
Ainoana erona nuo ulostulot jotka ovat Vectra C farkussa pidemmät kuin Signumissa, kokemuksesta tiedän..
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
Eli tuo maptunin stage1 on siis pelkkä uusi ohjelma? Mitäs ominaisuukkia siinä tulee mukana sitten?
Signumin ja c-vectra farmarin pohja takaosan kohdalta eroaa toisistaan tai ei ainakaan c-vectra farkkuun tarkoitut vetokoukun kiinnitysraudat sovi signumin pohjaan(vaikka pohjalevyn pitäis olla sama) kun mm. takapöntöt on tiellä,kiinitysreijät erikohdissa.
Ootte laittaneet c-vectran takapönttöjä signumiin ja sopinut suoraan?
Stage1 on pelkkä ohjelma, jonka voi itse ladata MApTuner:lla. Myös vakio-ohjelma on maptunerissa, joten voit itse ladata ohjelmia
autoon kuinka haluat. Jos haluaa päivittää ohjelmaa vaikka Stage3:ksi niin saat ohjelman ladattua omalla tietokoneella netin kautta.
Sitten löytyy vakio, stage1 ja stage3.
Lisäksi maptunerilla voit lukea ja poistaa vikakoodit, kalibroida nopeusmittarin ja muuttaa nopeusrajoitinta.
BSR:llä samanlainen kapula, sen ominaisuuksia en vain tiedä. Netistä selviää.
Mun takapönttö on tarkoitettu Vectra c farkkuun / Signumiin. Kannatinta piti vähän muokata, muuten istui hyvin.
Ezki80 kirjoitti:VectraTBO: Oliko muuta kuin softa, putkisto?
Pelkkä BSR Stage1, ei muuta. Ilmanputsaria uuteen tarvikkeeseen vaihtaessani huomasin että siinä on imupinta-alaa enemmän kuin vakiossa koska siinä ei ollut tuota muoviverkkoa. Viritykseksi sitä silti kai ei voi laskea
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Hyvin on vakioputki sitten hengittänyt, kun vääntökin noin hyvä. Alkoi mietityttämään että tarviikohan tässä muuta tehdäkään ku vain suuttimet ja stage3 -ohjelma sisään. Nuo putkistot voi olla hyvinkin vain täytetavaraa virityspaketeissa vakioturbon kanssa. Kerran jossain joku kirjoitti: "Ei putkistolla niitä hevosia tehdä" Jospa oli oikeassa
Mulla todennäköisesti Boschin ilmansuodatin paikoillaan ku käytin Bosch Car Service:n ketjun liikkeessä huollattamassa syksyllä.