Syytä en tiedä mutta näin sanoo paperit. Sen sijaan sallivat pienen oikaisun 20XE kannelle ja muistaisin että myös 18XE kannelle, joka taitaa olla hyvin lähellä Ecotec kantta. Lieneekö sitten eroa mäntien muotoilussa vai mikä lie? Kymmenyksen ottivat pois minun C18XEL kannesta ja hyvin on toiminut. Ohjureiden uusimishomma ei ollut kovin kallista, muutaman euron/kpl ja itse työ ehkä 50€ luokkaa. Purku+pesu+plaanaus+ohjureiden vaihto+venttiilivarsien kumit+kasaus, olisiko ollut 250€ luokkaa. Tämä taisi toki olla vuonna 2006.Jartsa kirjoitti:miksi ecotec kansia ei saisi vuolla?
Omega B2 2.2 16V Alusta
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Re: Omega B2 2.2 16V paha käyntivika, apua halutaan!
Ja nyt joku sitten varmistaa voiko tän kannen plaanata vai ei? Helvetti ku tulee näitä arvailuja. Faktoja tiskiin pojjaat.keltanokka kirjoitti:Syytä en tiedä mutta näin sanoo paperit. Sen sijaan sallivat pienen oikaisun 20XE kannelle ja muistaisin että myös 18XE kannelle, joka taitaa olla hyvin lähellä Ecotec kantta. Lieneekö sitten eroa mäntien muotoilussa vai mikä lie? Kymmenyksen ottivat pois minun C18XEL kannesta ja hyvin on toiminut. Ohjureiden uusimishomma ei ollut kovin kallista, muutaman euron/kpl ja itse työ ehkä 50€ luokkaa. Purku+pesu+plaanaus+ohjureiden vaihto+venttiilivarsien kumit+kasaus, olisiko ollut 250€ luokkaa. Tämä taisi toki olla vuonna 2006.Jartsa kirjoitti:miksi ecotec kansia ei saisi vuolla?
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Näyttääkö vaan vai onko tosta DI-kasetista nelospytyn tulpalle menevä 'liitin' ihan paskana? Ainakin tuo aiheuttaisi sytytyshäiriöitä ja näkyy vikakoodeissa misfire:nä.
BMW 320i "M3" E36 S50B30
Kyllä voi, keväällä katkes kaverin siskon 2.2 16v b2 farkku omegasta jakohihna niin siihen tehtiin samalla täys kansiremppa. Toimii.Heinä kirjoitti:Ja nyt joku sitten varmistaa voiko tän kannen plaanata vai ei? Helvetti ku tulee näitä arvailuja. Faktoja tiskiin pojjaat.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Olisko ne valmistajan ohjeet sen takia et jos vedät kannesta pari milliä pois niin puristussuhteet paraneekeltanokka kirjoitti:Syytä en tiedä mutta näin sanoo paperit. Sen sijaan sallivat pienen oikaisun 20XE kannelle ja muistaisin että myös 18XE kannelle, joka taitaa olla hyvin lähellä Ecotec kantta. Lieneekö sitten eroa mäntien muotoilussa vai mikä lie? Kymmenyksen ottivat pois minun C18XEL kannesta ja hyvin on toiminut. Ohjureiden uusimishomma ei ollut kovin kallista, muutaman euron/kpl ja itse työ ehkä 50€ luokkaa. Purku+pesu+plaanaus+ohjureiden vaihto+venttiilivarsien kumit+kasaus, olisiko ollut 250€ luokkaa. Tämä taisi toki olla vuonna 2006.Jartsa kirjoitti:miksi ecotec kansia ei saisi vuolla?
eikä se sitten enää olekaan eco-looginen?
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Yksi kova korjaaja hyvinkäällä teki mun edelliseen autoon kansirempan (pari pakovenaa palanut), 450 eurolla siihen tuli sit täysi koneistus kaikkine herkkuineen 190€, Tää oli hyvinkäällä (vuosi 2011).
Loppupeleissä osat ja työt tuli maksaan n.800€
Mielestäni suht edullinen, kävi viel viemässä ja hakemassa kannen koneistamolta.
Etsit myyjän käsiin tai heität auton mäkeen ellet valkkaa halpaa korjausta ja ajele tyytyväisen tietoisena että nyt ei kansipahvi pala
Tosin koneistuksen hinta riippuu paljolti koneesta/venttiilien määrästä jne...
Loppupeleissä osat ja työt tuli maksaan n.800€
Mielestäni suht edullinen, kävi viel viemässä ja hakemassa kannen koneistamolta.
Etsit myyjän käsiin tai heität auton mäkeen ellet valkkaa halpaa korjausta ja ajele tyytyväisen tietoisena että nyt ei kansipahvi pala
Tosin koneistuksen hinta riippuu paljolti koneesta/venttiilien määrästä jne...
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
Nyt on kansi tikissään.. 184euroa koneistukseen ja läppäämiseen & Tiivistesarja ja muut hilkkeet tuli autoliikkeeltä. Kymen Diesel teki kansihommat ja askartelin appiukon kanssa tuon vehkeen läjään. Käryää aikalailla glykolit vielä pakarin villoista. hehehe.
Motonetin öljyillä huuhtelin ja vedin semisynteettistä kuraöljyä uuden suodattimen kera tänään. Muutama sata kilsaa kun on alla niin laitan uuden suodattimen kunnon mobiilit. Kannattaako harkita jotain forte-juttuja? 198tkm ajettu ja kansi siis rempattu just.
Näitä ei saanu uutena mistään ilman tuota 200euron ylimääräistä mukana tulevaa DI-palikkaa, joten vedin kumit kuntoon vulkanoivalla sähkärillä. Hienosti pelittää. Ei oo tullut misfireja. Niistä tuli hirmu paljon tiukemmia kuin alkuperääset.Nazu kirjoitti:Näyttääkö vaan vai onko tosta DI-kasetista nelospytyn tulpalle menevä 'liitin' ihan paskana? Ainakin tuo aiheuttaisi sytytyshäiriöitä ja näkyy vikakoodeissa misfire:nä.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Hyvä että tuli kuntoon
Ei tullut mitään pahempia mutkia matkaan?
En laittais itse mitään tuohon muuta kun kunnon öljyt vaan...
Öljyhuuhtelu riittävä.
Ei kyllä tullut pahan hintaiseksi koneistus.
Monet luovuttaa auton suhteen ja sanoo että ihan kun se ois auton loppu jos kansipahvi tai jtn. menee, mutta eihän tuo itse tehtynä tulee kummosia maksamaan.
Öljyhuuhtelu riittävä.
Monet luovuttaa auton suhteen ja sanoo että ihan kun se ois auton loppu jos kansipahvi tai jtn. menee, mutta eihän tuo itse tehtynä tulee kummosia maksamaan.
Ei, eikä se hommakaan ollut niin paha kun oletin. Meinas vaan voima loppua kannenpultteja kiristellessä! Tämmönen ruipelo kun on! Ainoa mutka matkassa oli se, että luultiin tehneemme se vituiks kun käryttää niin saatanasti, mutta nesteet ei ainakaan vielä ole hävinnyt mihinkään. Ehkä siel on vaan vanhoja nesteitä pakarissa?Miku85 kirjoitti:Hyvä että tuli kuntoon![]()
Öljyhuuhtelu riittävä.
EDIT: Öljyhuuhtelun hoidan tälläin loppuun kun jäi niin paljon röörejä putsaamati, niin tuleepahan ainakin kunnolleen huuhdottua.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Joo no siitä se haba kasvaa 
Haiseeko se makealta, valkoista käryä?
Jos niin eipä hätiä.
Jos niin eipä hätiä.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Hieno juttu että sait Omegan liikenteeseen ja tehtyyn nähden ihan käypä hinnalla
Ja haiseehan nuo näköjään enemmän tai vähemmän kun moottoria purkanu. Sama huoli kävi myös minulla kun ecotykki haisi niin palaneen kärylle ja savutti menemään ensimmäisen startin yhteydessä kansirempan jälkeen, piti oikein sammuttaa ja kerätä itsevarmuuttaa uuteen starttiin
Ja haiseehan nuo näköjään enemmän tai vähemmän kun moottoria purkanu. Sama huoli kävi myös minulla kun ecotykki haisi niin palaneen kärylle ja savutti menemään ensimmäisen startin yhteydessä kansirempan jälkeen, piti oikein sammuttaa ja kerätä itsevarmuuttaa uuteen starttiin
Haisee se, käry hiipuu kokoajan. Luulisin olevan ihan normaalia.Miku85 kirjoitti:Joo no siitä se haba kasvaa
Jos niin eipä hätiä.
Autoliikehän tämän maksoi, itselläni meni rahaa vain öljyihin, jäähytysnesteisiin ja uuteen akkuun. ~180euroakeltanokka kirjoitti:Hieno juttu että sait Omegan liikenteeseen ja tehtyyn nähden ihan käypä hinnalla![]()
Kyllä meilläkin piti hallin ovet avata ekan startin takia!
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Mistä kohtaa se kansipahvi oli mennyt rikki?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Jos nestettä ei kulu ja käry hiipuu niin kansipahvi on oikeassa momentissa/järjestyksessä 
Onneksi olkoon!
Onneksi olkoon!
Tuntuis onnistuneen. Appiukko on näitä rassaillu aika paljon, niin luotto on kyllä kova. Eikai siellä mitään vituiks ole mennyt. Pari letkua oli aika lakritsaa, mutta ne joutaa vaihtoon kun kerkeän. Ellei sitten hajoa ennen.Miku85 kirjoitti:Jos nestettä ei kulu ja käry hiipuu niin kansipahvi on oikeassa momentissa/järjestyksessä
Onneksi olkoon!
Nelospytyn pakopuolen takakulmasta. Kuvia: Täällä!Timonen kirjoitti:Mistä kohtaa se kansipahvi oli mennyt rikki?
Sitten pienet uudet:
P0130 HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1 (Kondensiovesi?)
P1130 HO2S Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1 (Kondensiovesi?)
P1405 Exhaust Gas Recirculation System Valve 3 (Jumijumi?)
P1612 Loss of IPM Serial Data (Lienee ajoneston vittuiluja?)
P1613 Loss of DIM Serial Data (Lienee ajoneston vittuiluja?)
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI