Totta tuokin, mutta todella useassa kuitenkin on tuota ongelmaa. Toki tuohon ongelmaan varmasti vaikuttaa myös auton historia, esim. öljynlaatu, vaihtovälit ja ajotyyli. Englannissa missä näitä 2,2 koneita on huomattavasti enemmän kuin täällä, niin tuo öljynkulutusongelma on todella yleinen, varmaan joka kolmas kone menee rengastukseen öljynkulutuksen takia

Mutta lähinnä sillä en hirveästi suosittele koneen vaihtoa, koska se ei 100% takaa että se kone on huippukunnossa, vaikkakin alle 100tkm ajettu ja rahat palaa siltikin. Jos ajattelee että tuohon ostaa uuden kannen, rengastaa ja hoonaa ja vaihtaa vaikka molemmat ketjusarjat niin mielestäni kustannukset on vieläkin pienemmät kuin verrattuna vaihtokoneeseen

Itse suosin tuota kunnostamista juuri sen takia että silloin tietää varmasti että kone on kunnossa kun sen on laittanut itse kuntoon

Omaan koneeseen tein rempan, mikä sisälsi uudet männänrenkaat, kannenpultit, täydellinen yläpääntiivistesarja, kiertokangen pultit, lohkon hoonaus ja yhden irronneen sylinteriputken takaisin kiinnitys. Lohkon hoonaus ja putken kiinnitys maksoi 150€ ja osat maksoi toisen mokoman kaikkineen, eli kulut mulle oli 300€

Jos tuohon olisi halunnut vaikka kiertokangen laakerit vielä niin kulut olisin noussut maksimissaan 50€.