Ostin noin viikko sitten 160' km ajetun Astran vuosimallia 92, 1,8 koneella, ja nyt siinä on ilmenny melkosen häiritsevä vika. Ei joka kerta, mut noin kerran päivässä, auto sammuu kesken ajon. Välillä tää tapahtuu kun auto on paikallaan ja tyhjäkäynnillä ja välillä kesken ajon. Jos sammuminen tapahtuu, kun auto on liikkeessä, ni se tuntuu siltä, ku auto moottorijarruttais tois voimakkaasti. Ei reagoi kaasuun. Oon vaihtanu siihen tulpat, tulpan johdot, jakajan kannen ja pyörijän. Ja puhdistin lohkon maajohdon. Tänään aamulla käytin sen auton autosähköliikkeessä ja ne huomas, että laturin ja akun välillä oli liikaa jännitehäviötä ja korjasivat sen vetämällä uudet johdot siihen väliin. Mä toivoin et vika olis ollu siinä, mut eipä ollu. Taas kotimatkalla auto sammu.
Ikävä puoli tossa sammumisessa on se, että auto ei lähde heti käyntiin sen jälkeen kun se on tehny sen. Jos on hyvä tuuri, ni noin kolmannella starttaamisella se lähtee käyntiin, mut yks kerta mun piti odottaa noin 15 min ennen, ku se suostu lähtemään käyntiin ja sillonki tosi kangerrellen. On vaan aika kiusallista olla aamuruuhkassa jonon tukkeena minuuttitolkulla, kun auto ei suostu lähtemään käyntiin. Startissa ei tunnu olevan vikaa, auto käynnistyy hyvin kylmänä. Yleensä toi sammuminen tapahtuu noin 1-2 kilometriä lähdön jälkeen, vällillä tosin aikasemminki.
Oisko jollain jotain ideoita, et mitä rupeen seuraavaks kattomaan, ennen ku paalaan ton koko roskan?