Jusalle siis tulee myös uudet takajouset jotka pitäisi olla farkkuun soppelit, takaiskarit pisti mulla silmään heti kun tämä farkun alustasetti tuli tietoisuuteen joten katotaan sen suhteen myöhemmin. Mutta jousia siis Jusalle tiedossa tod.näk ensviikolla
B omega TA- technics
Re: B omega TA- technics
Paska Omena mainitsee juuri sen asian jonka vuoksi Jusa ei ole postia saanut.
Jusalle siis tulee myös uudet takajouset jotka pitäisi olla farkkuun soppelit, takaiskarit pisti mulla silmään heti kun tämä farkun alustasetti tuli tietoisuuteen joten katotaan sen suhteen myöhemmin. Mutta jousia siis Jusalle tiedossa tod.näk ensviikolla
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
- Paska Omena
- OCF Member

Kai siinä kestää taas toiset puoli vuotta että ne saa kehitettyä sopivan mittaset iskarit 
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
- karhulahti
- 'Admiral'

voisin vähä tässä kysellä kun on aika paljo alusta löpinää tässä! eli itsellä on ihan normaali madallus sarja farkku omegassa -50/35. tietenkin auto jäi silläkin liian korkiaksi niin otin edestä 1 ja 1/2 kierrosta poies, no tietysti takaakin pitäisi saada aika paljon madallettua kun kaaren väliin menee melkein koira
niin mitä jousia porukka on sinne taka laittanut kun olen nähnyt myynnissä monesti aika linttoja omegoja? tuo -35 on matalin jousi mitä itse olen löytänyt taka päähän, toki en koko nettiä ole selannut läpi mutta se joka tietää hyviä vaihtoehtoja/kokemuksia nii voipi kertoa!
Tuota takajousi asiaa olen itekkin yrittäny selvittää sedaniin. Korkeussäädettävissä ainakin on matalempia jousia mutta ei viittis koko sarjaa kahen jousen takia ostaa. Testasin tossa E46 touring bemun madallus takajousiakin jotka on mitaltaan lyhyemmät mutta harvemmalla nousulla-> perä vaan nousi. Ne voisi farkkuun olla sopivat.
- Paska Omena
- OCF Member

Mulla ainakin olis kohta ylimääräisinä noi tateksniksnaksin puoli vuotta käytetyt sedanin takajouset ilman säätölautasia
Pitäs noi farkkumallin jouset pistää samalla alle kun tässä joskus sais aikaseks kesärenkaita vaihdella.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
- karhulahti
- 'Admiral'

siis jos on farkun takajouset esim. -35 ja samallaiset sedanin jouset niin laskeeko farkku enemmän niillä sedanin jousilla? ite aivan pihalla näistä nyt...Paska Omena kirjoitti:Mulla ainakin olis kohta ylimääräisinä noi tateksniksnaksin puoli vuotta käytetyt sedanin takajouset ilman säätölautasiaPitäs noi farkkumallin jouset pistää samalla alle kun tässä joskus sais aikaseks kesärenkaita vaihdella.
- Paska Omena
- OCF Member

Laskee, ja sen lisäksi niissä ei oikein taida kantavuus riittää...karhulahti kirjoitti:siis jos on farkun takajouset esim. -35 ja samallaiset sedanin jouset niin laskeeko farkku enemmän niillä sedanin jousilla? ite aivan pihalla näistä nyt...Paska Omena kirjoitti:Mulla ainakin olis kohta ylimääräisinä noi tateksniksnaksin puoli vuotta käytetyt sedanin takajouset ilman säätölautasiaPitäs noi farkkumallin jouset pistää samalla alle kun tässä joskus sais aikaseks kesärenkaita vaihdella.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
- karhulahti
- 'Admiral'

paljonko tulee matalempi? mulla on vielä noin 100kg poppikoneita kontisa niin saattais mennä aika läjääPaska Omena kirjoitti:Laskee, ja sen lisäksi niissä ei oikein taida kantavuus riittää...karhulahti kirjoitti:siis jos on farkun takajouset esim. -35 ja samallaiset sedanin jouset niin laskeeko farkku enemmän niillä sedanin jousilla? ite aivan pihalla näistä nyt...Paska Omena kirjoitti:Mulla ainakin olis kohta ylimääräisinä noi tateksniksnaksin puoli vuotta käytetyt sedanin takajouset ilman säätölautasiaPitäs noi farkkumallin jouset pistää samalla alle kun tässä joskus sais aikaseks kesärenkaita vaihdella.
oisko sulla tollaset tiedossa? voisin tohon mun farkkuun testata kun siihen pitää kuiteki vieterit ettiä kun noi FK on ihan liian pitkät. FK highsportiin pystyy muistaakseni ostamaan pelkät takajouset ja iskarit.jariz kirjoitti:Tuota takajousi asiaa olen itekkin yrittäny selvittää sedaniin. Korkeussäädettävissä ainakin on matalempia jousia mutta ei viittis koko sarjaa kahen jousen takia ostaa. Testasin tossa E46 touring bemun madallus takajousiakin jotka on mitaltaan lyhyemmät mutta harvemmalla nousulla-> perä vaan nousi. Ne voisi farkkuun olla sopivat.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- Paska Omena
- OCF Member

Siihen en osaa sanoa että paljonko matalampi tulee. Mutta mulla on nyt tos farkussa ne sedanin jouset alla, ja katsastuksessa mittas takaa korkeudeksi 340 milliä, en oo mitannut onko pysyny samassa vai laskenut lisää. Ja siinä on säätö kutakuinkin korkeimmillaan. Ja vähänkin kun pistää kuormaa luukkuun niin heti painuu perä alas. Ei varmaan kannata sedanin jousia koittaa, tolla kuormalla mahtaa perä uida syvällä ja olla vetelä.karhulahti kirjoitti:paljonko tulee matalempi? mulla on vielä noin 100kg poppikoneita kontisa niin saattais mennä aika läjääPaska Omena kirjoitti:Laskee, ja sen lisäksi niissä ei oikein taida kantavuus riittää...karhulahti kirjoitti:siis jos on farkun takajouset esim. -35 ja samallaiset sedanin jouset niin laskeeko farkku enemmän niillä sedanin jousilla? ite aivan pihalla näistä nyt...Paska Omena kirjoitti:Mulla ainakin olis kohta ylimääräisinä noi tateksniksnaksin puoli vuotta käytetyt sedanin takajouset ilman säätölautasiaPitäs noi farkkumallin jouset pistää samalla alle kun tässä joskus sais aikaseks kesärenkaita vaihdella.
on kummiski bilsteinit niin on aika jämy montuissa nyttenkin.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
- karhulahti
- 'Admiral'

pitäs melkee koittaa itelle sedanin madallusjousia mahdollisimman jäykkiä semmosia! pitäs nyt vaa taka saada äkkiä. harmittaa vaan jos nuo nykyiset jää ylimääräiseksi kun ovat vasta 2 viikkoa vanhat eikä nekään halvimasta päästä olleet.
Eipä tässä mukana tulleet koiranluut kauaa kestäny. Toiselta puolelta jo suojakumi rikki
Eikä autolla oo ajettu ku korkeintaa 3t km vaihdon jälkee. Onx muilla kestäny?
C Vectra 2.0t GTS
- Paska Omena
- OCF Member

Jaa täytyypä tarkistella samalla kun kesärenkaita vaihtaajusa_^ kirjoitti:Eipä tässä mukana tulleet koiranluut kauaa kestäny. Toiselta puolelta jo suojakumi rikkiEikä autolla oo ajettu ku korkeintaa 3t km vaihdon jälkee. Onx muilla kestäny?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
ite meinasin astraan tehä pitemmät ihan sillein että otan noi mistä on nivelet paskana pois ja leikaaan niistä pätkät sitä tankoa irti, sit uudet poikki ja hitsaan pätkät väliin kiinni. saumat kannattaa sit hioa piiloon niin ei leimasetä ala huutamaanPaska Omena kirjoitti:Jaa täytyypä tarkistella samalla kun kesärenkaita vaihtaajusa_^ kirjoitti:Eipä tässä mukana tulleet koiranluut kauaa kestäny. Toiselta puolelta jo suojakumi rikkiEikä autolla oo ajettu ku korkeintaa 3t km vaihdon jälkee. Onx muilla kestäny?
Pitää varmaan vanhoista koiranluista (jotka ollu alla varmaan 2tkm ja 4tkm) katkasta samanpituset kun noi mitkä on nyt paikallaan, on sitten ainakin varalla jos tarvii vaihtaa. Luulis niiden kestävän jos sopivalla reiällä olevaa putkea hitsailee jonku vaikka 10 sentin pätkän siihen katkoksen päälle?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline