cali...cali palelee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Aukeaakohan lämppärikennolle menevät 'hanat' kunnolla, eli virtaako sinne oikeasti lämmintä?
Muistaakseen (aikaa on..muistanko väärin?) ainakaan 1.6 C-Ascossa ei saanut edes laitettua väärin päin sitä termaria sinne, eihän tuota mahdollisuutta ole calikassa..(Ei herneitä :wink: ..virheitä voi sattua kaikille..)
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Eiks noi Opelit oo aina ollu huonoja lämpeemää? mulla ainakin kadettis sai men sisäl pariks tunniks ko oli -20c pakkasta

Eikä toi vecculikaa nii ihme oo lämpeemää
arska.f
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arska.f »

ihmettelen sitä lämpömittaria,ku se ei ajossa nouse ees 45c,haaleeta se puhaltaa,onkohan tuo mittari vain sinne päin vai onko se sökö?ku taas paikallaan ku se käy,niin mittari näyttään.100c ja sit alkaa flekti huutaan...pitää visii alkaa tukkiin pahvia keulaan...sillähän se luulis korjaantuvan....toivon mukaan.!
JV-76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JV-76 »

oisko mahdollista että ois ilmaa järjestelmässä ja neste ei kiertäis kunnolla lämppärille..?
*calikka*
'Agila'

Viesti Kirjoittaja *calikka* »

juu itel on sama vika tos lämpeemises..kyl se kone lämpee normaalisti mut järjestelmä vaa on simmonen et ei sinne sitä lämmint tuu ja se on ns. tyyppi vika... pistä pahvi syylärin eteen ni se auttaa aika taval!!! ainakin mulla auttaa, niin lämpö nousee 90 ja pysyy siinä, muista vaa poistaa se ennenku tulee lämpimät kelit..
-TH-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -TH- »

On 2003-11-26 21:27, arska.f wrote:
ihme auto...????käytin nyt uuden termarin kattilassa,aukes aivan normaalistin n.92-96C
mutta autossa ei lämmöt nouse,termarista syyläriin menevä letku ja syyläri alkaa heti lämmitä,vaikka minun käsityksen mukaan se pitäis lämmetä vasta ku termari aukee...kaikila termareilla sama homma,eipä ole ikinä tullu vastaavaa eteen.....kylmyys jatkuuu:(
tarkistappas lämppärin kenno, se voi olla täysin tukossa roskasta, esim. havunneulaset,puunlehdet ym.
onko kiesi uitettu jälkikäteen suomeen?
yleensä sakemannit on saaneet autonsa pienemmillä lämppärin kennoilla , kuin esim. suomeen tarkoitetut versiot...pieni tukkoinen kenno ei paljoa varmaan lämmitä.
arvaus vain, mut näinkin on käynyt.
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla ainakin tulee lämmintä ilmaa tarpeeksi.Taitaa uudessakaupungissa olla laitettu isompi kenno mun autoon.Ajoin viiden asteen pakkasella 12km matkan niin sisällä oli jo 35C lämpöä.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
arska.f
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arska.f »

saksastahan tuo on uitettu,mut jouduin vaihtaan läppärinkennon ku se vuosi,mites onko turbojaki tehty suomes?ku mullaki löyty tuo suomen koodi valmistenumerosta!pitää koettaa ilmata ja pistää sit pahvia keulaan.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-11-27 10:56, japalepa wrote:
Eiks noi Opelit oo aina ollu huonoja lämpeemää? mulla ainakin kadettis sai men sisäl pariks tunniks ko oli -20c pakkasta

Eikä toi vecculikaa nii ihme oo lämpeemää
Mulla on ollut E-Kadett, A-Vectra ja Calibra ja noista talviajossa ovat olleet Kadett ja Vectra ja molemmat ovat kyllä ihan hyvin lämmenneet ja Vectrassa tarkenee kyllä talvellakin edelleenkin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Onlyone
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Onlyone »

Tarttee varmaan mun vaihtaa termari kanssa ei nouse kun ekan sinisen ylärajaan eli vajaan sentin ja parkissa 90:neen jolloin menee flekti päälle
Jaago
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jaago »

Kaverin turbo calikassa oli kans samoja ongelmia ja syyksi selvisi liukuva vaijerin kuori vaijerin pysyessä paikallaan.. Uudelleenkiinnitys ja jo rupes lämmintä pukkaan.
Vastaa Viestiin