Jos se on alunperin 1.3, niin minkalaiset etupalkit siinä on? Siis ne missä on edessä alatukivarret kiinni. Jos ne on semmoset lyhyet, jotka ei ylety keulaan asti. Niin melko vaikee saada 1.6 isompaa konetta. Koska jos ne joutuu vaihtamaan niin alkaa niitä prosentteja kertyä siihen malliin että joutuu kanta-auto tarkistukseen.
Ite olen yhden 1.3s-->2.0NE muuttanu. Kerkesin melkeen kaikki vaihtuu kun tuli se asia ilmi, mutta onneksi siinä oli valmiina oikeenlaiset palkit. Prosentteja tuli 32% muistaakseni kun oli alustasarja ja isommat vanteet. Jos ne palkit joutuu vaihtaa niin menee 40+%:a. Mutta en tiedä miten sitten muilla lie ovatko saaneet katsastettua lyhyillä palkeilla.
Voimaa C-Asconaan
Ei saa katsastettua lyhyemmillä apurungoilla. Mulla oli aikoinaan 1.3S Asconassa pitkät palkit. Olin jo siihen vaihtamassa 16V konetta mutta tulin järkiini kun hitsasin pohjaa ja ostin valmiiksi rakennetun asconan.
Ja alustasta menee prosentit yleensä vasta moottorin vaihdon yhteydessä tai kun vaihdetaan paljon muutakin osaa, riippuu tietenkin katsastusmiehestä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-12-01 12:26 ]</font>
Ja alustasta menee prosentit yleensä vasta moottorin vaihdon yhteydessä tai kun vaihdetaan paljon muutakin osaa, riippuu tietenkin katsastusmiehestä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-12-01 12:26 ]</font>
No joka tapauksessa jos moottorin vaihdon yhteydessä joudut vaihtamaan myös alustan vastaamaan vertailumallia eli jouset/iskarit jne... niin pronsentit menee ja alustasarjan vaihto lasketaan myös tähän. Mutta jos käyt muutoskatsastaan alustan pelkästään niin harvemmin sillon sitä merkitään koska pronsentit ovat silloin minimaalisia. Vain isomman muutoksen yhteydessä merkitään pronsentit.
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018