Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli auto on A-mallin vectra-94 2.0 16v ecotec koneella!Ongelmana ettei moottorin häiriövalo lakkaa palamasta!-Kone ei kierrä kuin 4500rpm.Vikakoodit luettu ja herjaa nokka-akselin asentotunnistinta!Uusi osa paikalleen ja silti sama jatkuu!On uuden mallinen pistoke ja kaikki johdot ovat ehyet!Missähän tuo vika lienee!?-Auto ollu viikonverran minun omistuksessa ja ei kyl enää kauaa ole jos ei löydy vikaa!
Aluksi vika oli sellainen että aamulla kun auton käynnisti niin vikavalo ei palanut!Sai ajaa vaikka maailman tappiin niin auto pelasi kuin unelma,mutta jos erehdyit sammuttamaan auton se paloi loppupäivän eikä sammunut koskaan!-Siis ollessa käynnissä!Vaihdoin anturin niin nyt palaa koko ajan.
Kattelin tuossa vanhoja juttuja täältä ja mittailin anturin niin uusi näyttää oikeita ohmi lukuja mutta vanha on aivan sökö-eli alunperin vika oli anturissa!
Ei ole alkuperäinen mutta ei motonetinkaan!70 makso fixus liikkeen kautta!Ja anturi pelaa toisessa autossa-kokeiltu!-Tää on kyl eka opeli jos tällasta vikaa.5 ollu aikasemmin ja ne pelaanu moitteettomasti.-Kaikki liittimet tosiaan putsailtu ja johdot tarkisteltu...
No niin!Ongelma poistui hetkeksi!Kasailin tuossa auton kun en löytänyt mitään vikaa mistään ja kas kummaa häiriövalo oli kadonnut!Ajelin 50km lenkin eikä mitään ongelmaa!Ei nyki olleenkaan ja kiihtyy niinkuin pitääkin!Oli jopa mukava ajella!Sitten kotipihaan ja auto sammuksiin ja uusinta startti,ylläri ylläri moottorin häiriövalo taasen tauluun ja samalla kauhia vitutus!Ei anna enään kierroksia kuin 4500rpm!Mystinen...Ei kellään ois ollu vastaavia ongelmia?
johan taas xev:stä paukkuu noita tunnistimia.. täs viikon sisään 2 täällä päin mistä luin koodit ja nokan tunnistinta herjas.. pitää varmaan itellekin ostaa valmiiks
Hei!Mistä sais tuon alkuperäisen nokka tunnistimen edullisesti!Paikallisesta opel liikkeestä kysyin niin hintaa 160 ekeä!Ei näytä pelaavan tuolla halvemmalla tuo minun kosla ni kai sinne pitää laittaa se alkuperäinen!Aikas suolanen hinta marmoritiskillä...Niin ja tuossa on se paranneltu versio jossa on se uudemman mallinen liitin!
Mulla oli sama vika. Hommasin purkuautosta suurinpiirtein kaikki maholliset anturit(en onneks kerenny ruveta vaihtaan). Mutta vika oli vaan yhen liittimen kosketushäiriö(ilmamassamittarin anturin vieressä litteä pistoke). muistaa vaan käyttää akun kengän irti että se nollaa sen vikailmoituksen. Näin mulla.