astra g valojen korkeussäätö ongelma

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
teepel
'Kapitän'
'Kapitän'

astra g valojen korkeussäätö ongelma

Viesti Kirjoittaja teepel »

Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi, tarttis katsastukseen saada kuntoon.
Sen verran selvitettyä vikaa olen saanut, et moottoreiden 3-napaseen pistokkeeseen tulee yhteen virta, yks on varmastikkin maa, mut yks on mykkä.
Mistäköhän tätä ongelmaa kannattais alkaa ettimään ? sulakkeet on kunnossa, nehän on samassa noitten itte valojen kanssa
Ari-S
OCF Member 2019

Re: astra g valojen korkeussäätö ongelma

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

oletko moottori irti umpiosta testannu että pöriseekö se mihinkään. Tuleeko säätörullaa pyörittämällä siihen yhteen piuhaan mitään eloa? muistaakseni sen piti jotain näyttää jos vaan mittari kerkee mukaa.

Omissani oli päässy kosteutta moottorin sisään ja piiri levy hapettunut/ruostunut, joutu ostamaan romikselta mosan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
teepel
'Kapitän'
'Kapitän'

Ari-S kirjoitti:oletko moottori irti umpiosta testannu että pöriseekö se mihinkään. Tuleeko säätörullaa pyörittämällä siihen yhteen piuhaan mitään eloa? muistaakseni sen piti jotain näyttää jos vaan mittari kerkee mukaa.

Omissani oli päässy kosteutta moottorin sisään ja piiri levy hapettunut/ruostunut, joutu ostamaan romikselta mosan
Eli säätörullaa pyörittämällä ei tule eloa liittimelle, eli vika lienee jossain liittimestä taaksepäin. Omasta F-astrasta kattoin niin tulee virtaa kahteen napaan säätörullaa pyörittelemällä.
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

teepel kirjoitti:Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi,
Onko molemmat korkeudensäätömoottorit mykkänä?
Jos on niin mahdollinen vika itse säätörullassa tai mahdollinen katkos liittimessä X2 tai itse valokytkin viallinen.
Mahdollinen johtokatkos sulakkeen F6 ja valokytkimen välillä.
Onhan noita vaihtoehtoja.
teepel
'Kapitän'
'Kapitän'

kadett90 kirjoitti:
teepel kirjoitti:Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi,
Onko molemmat korkeudensäätömoottorit mykkänä?
Jos on niin mahdollinen vika itse säätörullassa tai mahdollinen katkos liittimessä X2 tai itse valokytkin viallinen.
Mahdollinen johtokatkos sulakkeen F6 ja valokytkimen välillä.
Onhan noita vaihtoehtoja.
Molemmat on mykkänä, uutta valokatkasijaa koitettu eikä apua
Vastaa Viestiin